تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۷  ، 
کد خبر : ۱۶۴۰۷۵

اعلام موافقت رهبر انقلاب با اجرای مقررات اعطای امتیازات به ایثارگران، قهرمانان ملی و امدادجویان


بخش خبری: مهلت اجرای مقررات اعطا امتیازات ویژه به ایثارگران , قهرمانان ملی و امدادجویان از سوی رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا تمدید شد.
به گزارش خبرنگار ما , ستاد کل نیروهای مسلح با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام مطلب بالا , زمان تمدید مهلت اجرای مقررات فوق را تا 23 تیرماه سال 1385 اعلام نموده است .
مقررات اعطا امتیازات ویژه به ایثارگران , قهرمانان ملی و امدادجویان که مورد موافقت معظم له قرار گرفته است بشرح زیر می باشد :
1 ـ فرد دوم از خانواده معظم شهدا , مفقودالاثرها , آزادگان که دارای یکی از شرایط ذیل باشند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می گردند.
الف ) یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که بواسطه استفاده برادر آنها (مفقودالاثر و آزاده ) از معافیت خانواده شهدا , سرباز شناخته شده است .
ب ) یکی از برادران شهدا , مفقودالاثرها , که بواسطه استفاده فرزند آنها (شهید , مفقودالاثر) از معافیت خانواده شهدا , سرباز شناخته شده است .
ج ) یکی از فرزندان مفقودالاثرها و آزادگان که قبلا برادرش (فرزند دیگر مفقودالاثر و آزاده )از معافیت خانواده شهدا استفاده نموده ولی بدلیل فوت یا مهاجرت تا پایان سال 1379 نزد خانواده اش نباشد .
2 ـ کلیه مشمولان جانباز بالای 15 درصد
2 ـ یگانه سرپرست خواهر مجردی که به سن 24 سالگی رسیده است .
4 ـ یکی از فرزندان آزادگانی که بیش از سه سال در اسارت بوده اند ولی فرزندشان بعد از آزادی به سن سربازی رسیده است .
5 ـ در رابطه به جبهه خلبانان هوانیروز , مبدا شروع ماموریتها و مناطق عملیاتی کادر خلبانان و فنی هوانیروز مدت خدمت درنقاط سکوی مقدم تا تاریخ 1367,5,27 معادل جبهه محسوب می گردد .
6 ـ خدمت خلبانان و دیگر عوامل پروازی که در عملیات بمباران , شناسائی , حمل مهمات و ... به مدت 40 ماه شرکت داشته اند معادل جبهه محسوب می شود.
7 ـ کلیه مشمولانی که در مسابقات علمی جهانی (شیمی ـ ریاضی فیزیک و ... ) به مقام های اول , دوم یا سوم نائل می گردند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می گردند.
8 ـ سربازان متاهل غیر غایب در استانهای محل سکونت بکارگیری می شوند .
9 ـ کارکنان پدافند هوایی میزان 100 درصد , دو سوم و یک سوم بشرح مذکور در ابلاغیه به سازمان مربوط از تسهیلات فوق برخوردار می شوند.
10 ـ کلیه مشمولان وظیفه دیپلم می توانند در فرایند سقف ظرفیت پذیرشی که از سوی ستاد کل ن م اعلام می شود به مدت یکسال از طریق ناجا تاریخ اعزام خود را داوطلبانه انتخاب نمایند و چنانچه درمدت فوق در دانشگاه ها پذیرفته شدند در چارچوب مقررات مجاز به ادامه تحصیل می باشند.
11 ـ یکی از فرزندان جانبازانی که بیش از 30 درصد جانبازی دارند از خدمت معاف می شوند.
12 ـ یکی از فرزندان رزمندگانی که بیش از 40 ماه سابقه جبهه دارند از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می گردد.
13 ـ آن دسته از خانواده شهدا , مفقودالاثرها , جانبازان , آزادگان , رزمندگان , که یکی از فرزندان آنها از خدمت معاف شده لیکن ضرورت استفاده از معافیت صادره مذکور بدلیل فوت , استخدام در ن م و... منتفی گردیده می توانند با ابطال کارت معافیت صادر شده , کارت جدید را برای نفر دوم خانواده اختصاص دهند.
14 ـ فرزند دوم شهدا از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می گردند .
15 ـ کلیه جانبازان بالای 60 درصد جانبازی یا 80 ماه سابقه جبهه و یا تلفیق این دو که به 80 امتیاز برسد , می توانند 2 فرزند خود را از خدمت معاف کنند .
16 ـ آن دسته از خانواده های شاهد که دارای فرزند معلول جسمی , ذهنی باشند یکی از فرزندان آنها از خدمت معاف می گردد.
17 ـ نفرات برتر (سه نفر اول ) کنکور سراسری در هر رشته از انجام خدمت دوره ضرورت معاف می گردند.
18 ـ کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی و سربازان قهرمان که در مسابقات ورزشی المپیک , سیزم , جهانی و آسیایی موفق به کسب مدال می شوند از انجام یا ادامه خدمت دوره ضرورت معاف می گردند.
19 ـ کلیه خانواده هائی که دارای فرزند معلول جسمی , ذهنی بوده و دارای یک فرزند سالم بالای 18 سال باشد , آن فرزند سالم مشمول معاف از خدمت می گردد.
20 ـ کلیه مادران فاقد شوهر تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره ) که حداکثر دارای دو فرزند ذکور بالای 18 سال باشند یکی از فرزندان آنها معاف می گردند.
21 ـ نفرات برتر المپیادهای داخلی که مسابقات جهانی ندارند (سه نفر اول ) و همچنین نفرات اصلی که به مسابقات جهانی اعزام می شوند مقررات فوق بمدت یک سال از یوم الله 23 تیرماه 1384 الی 1385,04,23 قابل اجرا خواهد بود .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات