بینالملل: سیاست های گزینشی غرب درخصوص مسایل بین المللی ازجمله فعالیت های هسته ای ، جامعه بین الملل را با آینده ای مبهم مواجه کرده است . یکی از نتایج سیاست های دوگانه آمریکا درخصوص مسایل هسته ای ، گستاخ تر شدن رژیم صهیونیستی وتوسعه زرادخانه اتمی این رژیم است. درحالیکه گزارشهای متعدد درباره زرادخانه اتمی اسرایل وتهدیدهای آن علیه امنیت خاورمیانه منتشر شده است ، محافل سیاسی و مطبوعات این رژیم برای فرافکنی بحران و فریب افکارعمومی دور جدیدی ازجنگ روانی را علیه ایران آغاز کرده اند. روزنامه صهیونیستی هاآرتص درشماره روزجمعه گذشته ازآماده شدن اسرایل برای رویارویی باایران خبرداد وبه نقل از رئیس کمیسیون امنیت وامورخارجه مجلس رژیم صهیونیستی نوشت ،باید برای رویارویی با آنچه که مقام های صهیونیستی تهدید ایران خوانده اند ، آماده شویم .دور جدید تبلیغات رژیم صهیونیستی علیه ایران درحالی است که مقامات این رژیم در پی شکست مفتضحانه و ضربه سنگین ناشی از مقاومت و پایداری حزب الله لبنان ، به شدت دچار هراس و نگرانی و بحران سیاسی داخلی شده اند .
به اعتقاد کارشناسان گسترش اختلافات در درون حاکمیت رژیم صهیونیستی و آشکار شدن آسیب پذیری و شکننده بودن قدرت نظامی اسرایل ، صهیونیستها را برای برون رفت از بحران روحی و سیاسی بسوی فرافکنی سوق داده است. البته رژیم صهیونیستی درحد و اندازه ای نیست که جرات تعرض به ایران را داشته باشد . زیرا درصورت مرتکب شدن چنین خطای استراتژیک باید منتظر عواقب غیرقابل تصور آن باشد . اسرایل بویژه پس از شکست مفتضحانه دربرابر حزب الله درشرایطی نیست که به گستاخی وتعرض علیه ایران بیاندیشد. رژیم صهیونیستی ، ریشه وعلت اصلی ناامنی وبحران درخاورمیانه و منبع اصلی تهدید و گسترش سلاح های کشتارجمعی است وبه دلیل جنایات ضدبشری اش مورد نفرت جهانی است وحتی کمک هایآمریکا نیز نتوانست ضعف وزبونی این رژیم را جبران کند. آنچه مسلم است جمهوری اسلامی ایران در پی استیفای حقوق هسته ای مسلم خود است و دردفاع از حقوق قانونی خود لحظه ای تردید نخواهد کرد .به همین دلیل ایران به موازات تاکید بر سیاست گفتگو واعتماد سازی ، درهر شرایطی آماده دفاع از خود دربرابر تهدید و تعرض است و توان و آمادگی دفاعی خود را بویژه در رزمایش اخیر در معرض دید همگان قرار داده است .