تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۱۷۹۰۸۴

قم و 19 دی در نگاه ولایت امام‌خمینی(ره)


باید "پانزده خرداد" و "نوزده دی" جاوید و زنده نگه داشته شود تا جلادی شاه از خاطره‌ها نرود و نسل‌های آتیه جرائم شاهان سفاک را بدانند.
حوزه علمیه قم دژ محکم وحی و عدالت و ملجا مسلمین عدالت‌خواه است و مردم مسلم محترم قم هماره سرباز فداکار اسلام و پشتیبان مکتب قرآن است.
علم مرکزش قم است و از قم دارد نشر می‌شود، نه علم، علم و عمل، ... مرکز فعالیت اسلامی است، مرکز تحرک اسلامی است، تحرک از قم... از توده قم که سربازهای وفادار به اسلام هستند، از آنجا تحرک دارد سرایت می‌کند به همه جا...
قم نمونه بود و من مفتخرم که در قم هستم. من 15 سال یا قدری بیشتر از شما دور بودم لکن دلم اینجا بود، با شما بودم، شما غیرتمندان، شما پاک جوانان سرمشق همه شدید و الحمدلله تمام ملت ایران، سرتاسر ملت ایران باهم همصدا شدند و این قدرت الهی بود که این طاغوت را شکست.
سلام بر یوم‌الله نوزده دی، سلام بر قم قهرمان و درود بر شهیدان تاریخ‌ساز 19 دی.
قم حرم اهل‌بیت(ع) است. قم مرکز علم است. قم مرکز تقواست. قم مرکز شهادت و شهامت است.
از قم شهادت به همه‌جا صادر می‌شود.
قم شهری است که در آن ایمان و علم و تقوا پرورش یافته است.
از قم تقوا، شجاعت، شهامت و همه فضایل به همه جا صادر می‌شود و صادر خواهد شد.
من متحیرم که این فاجعه را، این فاجعه بزرگ را به کی باید تسلیت بگویم؟ آیا به رسول اکرم(ص) و به ائمه معصومین(ع) و به حضرت حجت(ع) تسلیت بگویم یا به امت اسلام، به مسلمین، به مظلومین در تمام اقطار عالم تسلیت بگویم، یا به ملت مظلوم ایران تسلیت بگویم، یا به اهالی محترم قم داغدیده تسلیم بدهم؟... به کی باید تسلیت گفت و از کی باید تشکر کرد. در این قضایا که برای اسلام پیش می‌آید و این ملت بیدار در مقابل این مصیبت‌ها استقامت می‌کند، کشته می‌دهد، هتک می‌شود.
"بیانات امام‌خمینی(ره) در خصوص واقعه 19 دی" مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
قم قبه‌الاسلام، مرکز اسلام، مرکز روحانیت و دین است و برای انقلاب ما هم مرکز انقلاب بود.
اینجانب همدل و همصدا با مردم آگاه و غیور شهر قم خاطره این روز پربرکت (19 دی) را گرامی می‌دارم.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات