تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹  ، 
کد خبر : ۱۸۲۰۵۳
معاون دیپلماسی عمومی وزیر خارجه آمریکا گزارش داد:

5 اولویت استراتژیک دیپلماسی عمومی آمریکا در قرن 21

معاون دیپلماسی عمومی وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در مجلس سنا دیپلماسی عمومی را تقویت تعامل آمریکا با جهان دانست و گزارشی به منظور تهیه نقشه راه دیپلماسی عمومی این کشور در قرن 21 ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار دیپلماسی عمومی خبرگزاری فارس معاون دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه آمریکا در تاریخ 10 مارس 2010 طی سخنانی با عنوان "آینده دیپلماسی عمومی " در کمیته روابط خارجی سنا برنامه‌های استراتژیک دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه این کشور را تشریح کرد.
همچنین پس از سخنرانی معاون دیپلماسی عمومی وزیرخارجه آمریکا، خانم "جودیث. مک‌هیل سه تن از اسلاف وی یعنی لیبرمن(Evelyn Lieberman) ، کارن هیوز(Karen Hughes) و جیمز گلاسمن(Jims Glassman) در این نشست در دفاع از نقشه راه دیپلماسی عمومی آمریکا در قرن بیست و یکم سخنرانی کردند.
معاون دیپلماسی عمومی وزیرخارجه آمریکا در این سخنرانی تأکید کرد: گزارش مذکور با عنوان "دیپلماسی عمومی: تقویت درگیرسازی آمریکا با جهان " یک "چهارچوب استراتژیک " است که به عنوان پایه و اساسی برای دیپلماسی عمومی آمریکا در بودجه سال مالی 2012 عمل خواهد کرد.
وی افزود: هدف از ارائه این گزارش، تهیه نقشه راه برای دیپلماسی عمومی و تضمین هماهنگی بین دیپلماسی عمومی و اهداف سیاست خارجی است.
در این گزارش همچنین توجه استراتژیک به چگونگی پشتیبانی برنامه‌ها، ساختارها و منابع دیپلماسی عمومی از اهداف سیاست خارجی مورد بحث قرار گرفته است.
در این چهارچوب کاری پنج "اولویت استراتژیک " برای دیپلماسی عمومی آمریکا در قرن بیست و یکم مطرح شده است:
1. "شکل‌دهی به روایت (طراحی استراتژی‌های پیشگیرانه به منظور اطلاع‌رسانی، الهام‌بخشی و ترغیب) "
2. "توسعه و تقویت روابط بین مردم (ایجاد اعتماد و احترام متقابل از طریق توسعه برنامه‌ها و پلت‌فرم‌های دیپلماسی عمومی) "
3. "مبارزه با افراطی‌گرایی خشونت‌آمیز (مبارزه با تبلیغات افراط‌گرایان خشونت‌طلب، بی‌اعتبارسازی و مشروعیت زدایی از القاعده و ایجاد و تقویت نظرات و صداهای محلی معتبر) "
4. "اطلاع‌رسانی بهتر در فرایند سیاست‌گذاری (اطمینان از اینکه در سیاست خارجی ایستارها و عقاید افکار عمومی خارجی نیز جای داده‌ شده‌اند) "
5. "اختصاص منابع در راستای اولویت‌های کنونی (تقویت ساختارها و فرایندها برای تضمین وجود یک دیپلماسی عمومی مؤثر و هماهنگ) "
در این چهارچوب کاری به دو تغییر ساختاری عمده نیز اشاره شده است.
یک: انتصاب یک معاون دستیار وزیر برای نظارت بر پشتیبانی رسانه‌ای خارجی در "اداره امور عمومی (Bureau of Public Affairs) " به منظور پشتیبانی از فعالیت‌های رسانه‌ای و هماهنگ‌‌سازی آن دسته از عملکردهای دفتر روابط عمومی که بر مخاطبان خارجی از جمله مراکز مطبوعاتی خارجی، قطب‌های رسانه‌ای منطقه‌ای و واحدهای واکنش سریع متمرکز هستند.
دو: انتصاب یک معاون دستیار وزیر در حوزه دیپلماسی عمومی در هر کدام از ادارات منطقه‌ای برای افزایش حضور دیپلماسی عمومی در ادارات منطقه‌ای تا بدین‌ترتیب فعالیت‌های مرتبط با دیپلماسی عمومی و همچنین فعالیت‌های حوزه شکل‌دهی به خط ‌مشی‌ها با یکدیگر بهتر ادغام شده و ارتباطات قوی‌تری بین معاونت دیپلماسی عمومی و روابط عمومی وزارت امور خارجه و دفاتر منطقه‌ای بوجود آید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات