تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۱۸۶۰۵۶

آژانس‌های قلدری و حقوق ملت‌ها!!


محسن غرویان
با کمال تاسف باید دنیای جدید را دنیای زور و قلدری نامید! همانان که دم از حقوق ملت‌ها می‌زنند و از حقوق بشر سخن می‌گویند. جز زبان زور و قدرت، زبان دیگری ندارند و جز این، زبان دیگری هم نمی‌فهمند! در خبرها آمده است که در حال حاضر یکصد نیروگاه اتمی در کشور آمریکا فعالیت‌ دارند و این نیروگاهها بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز آن کشور را تامین می‌کنند. همچنین هم اکنون قریب پنجاه مرکز و موسسه هسته‌ای در روسیه مشغول فعالیت‌اند و سی واحد از این تاسیسات، مربوط به نیروگاههای اتمی است و همین طور بالغ بر 70 درصد از انرژی مورد نیاز فرانسه، از طریق نیروگاههای اتمی تامین می‌شود.
سوال این است که مگر امکان بهره‌برداری از انرژی هسته‌ای و نیروی اتم، تنها حق انحصاری کشورهای اروپایی و آمریکایی است؟ اگر ملتی توانست با تکیه بر استعداد و توان فکری و خلاقیت اندیشمندان و عالمان خود بر این منافع خداد دست یابد و از آنها در جهت رشد و تعالی و سعادت خود استفاده کند. آیا بر اساس چه منطقی باید سرکوب شود و از این انرژی‌های نهفته در طبیعت محروم گردد؟ هم اکنون در جهان قریب ده کشورند که صاحب فناوری هسته‌ای می‌باشند و ایران یکی از آنهاست. جمهوری اسلامی ایران به برکت ذهن‌های خلاق جوانان و استعدادهای درخشان اندیشمندان نوآور خود توانسته است در عرصه علم و تکنولوژی خوش بدرخشد و بدون شک همین درخشش چشمگیر ایرانیان مسلمان در عرصه‌های مختلف است که استکبار جهانی را دچار وحشت نموده است.
گفتنی است که رژیم صهیونیستی و اشغالگر اسراییل هم اکنون از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است ولی تاکنون پیمان منع تکثیر سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده است. این رژیم سفاک و اشغالگر که مورد حمایت اروپا و آمریکاست، دارای زرادخانه‌های متعدد هسته‌ای است و خود را به بمب‌های اتمی مانند آنچه که آمریکا در کشتار و قتل عام مردم ناکازاکی و هیروشیمای ژاپن به کار گرفت، مسلح کرده است! با این همه، آژانس انرژی اتمی علیه ایران قطعنامه صادر می‌کند و ما را تحت فشار قرار می‌دهد. پیدا و آشکار است که این آژانس‌ها و مجامع بین‌المللی به مثابه ابزاری در دست مستکبران جهانی هستند و تصمیماتشان تنها در جهت تامین منافع قلدران و زورگویان جهانی است! متاسفانه در جهان امروز، سیاست بازی بر همه اصول اخلاقی و حقوق اساسی ملت‌ها غلبه پیدا کرده است. جای شگفتی است که آمریکا و سایر کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طبق معاهده NPT هیچ کمکی به ایران در جهت دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای نکرده‌اند، ولی از سوی دیگر، با تحرکات سیاسی تلاش در جهت تضعیف نظام جمهوری اسلامی به بهانه منع تولید سلاح های هسته‌ای دارند؟! بدون شک اجازه فعالیت آزادانه دادن به کارشناسان آژانس انرژی اتمی برای تحقیق و تفحص در ایران، امری فراتر از تعهدات ایران در معاهده NPT است و مصداقی از پذیرش ظلم و زورگویی است! جالب توجه است که امروزه حتی گروهی از استادان دانشگاههای آمریکا کلاس‌های درس حقوق بین‌الملل خود را تعطیل می‌کنند و در مقام اعتراض به دولتمردان آمریکا مدعی‌اند که آنان جایی برای طرح حقوق بین‌الملل باقی نگذاشته‌اند؟ یکی از تعهدات اعضای آژانس انرژی اتمی این است که دانش هسته‌ای خود را برای اهداف صلح‌آمیز در اختیار سایر کشورها بگذارند و حال آن که هیچ یک از کشورهای اروپایی و آمریکایی که امروزه علیه ایران قطعنامه صادر می‌کنند، به این تعهد خود عمل نکرده‌اند.
امروز ما جز مقاومت و پایداری و حفظ وحدت و یکپارچگی در برابر قلدران و زورگویان جهانی، راه دیگری نداریم. مادام که دولت و ملت ما همدلی و وفاق داشته باشند، این تهدیدها و توطئه‌ها نمی‌توانند مشکل‌آفرین باشند مصالح و منافع ملی و اهداف متعالی دینی و الهی ما اقتضا می‌کند که قاطعانه در برابر این گونه قطعنامه‌ها و بیانیه‌ها که از سوی مجامع وابسته به استکبار صادر می‌شود بایستیم و با توکل به خداوند بزرگ و با پشتیبانی ملت قهرمان و مومن و مسلمان به قدرت‌های سلطه‌گر جهانی "نه" بگوییم!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات