تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۱۸۶۰۵۹

یک توافق رسوا!


حسن کربلایی hassankarbalaei@gmil.com 
اظهارات جناب آقای احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در کنفرانس "جهان بدون صهیونیسم" علیه تفکر اشغالگری، آپارتاید و نژادپرستی رژیم صهیونیستی حرف تازه‌ای نبود و فقط تکرار مواضع ثابت جمهوری اسلامی علیه رژیمی بود که در آن نقض حقوق بشر در اندازه‌ حقوق یک ملت صورت می‌گیرد که با اعتراض‌های جهانی رو به روست.
واکنش رژیم صهیونیستی در لحظات اولیه این اظهارات و نیز موضع‌گیری کاخ سفید و سپس روسای دیپلماسی چند کشور اروپایی حکایت از یک توافق از پیش تعیین شده‌ای را می‌کرد که قرار است یک دور جدید از حملات سیاسی علیه جمهوری اسلامی توسط غربی‌ها سامان یابد.
این توافق رسوا با این اهداف صورت گرفت که؛
1- اثرات جهانی راهپیمایی روز قدس بر روی افکار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار دهد و به حاشیه براند.
2- جنایات کنونی رژیم صهیونیستی در نقض حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی را به فراموشی بسپرد.
3- یک گام جدید برای فشار به جمهوری اسلامی جهت تسلیم در برابر خواست قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای برداشته شود.
4- بزرگنمایی تهدید ایران برای صلح جهانی به منظور کوچک‌نمایی مساله فلسطین و رژیم نامشروع اسراییل و جایگاه رژیم صهیونیستی در تهدید صلح در منطقه و جهان.
برخی دولت‌های اروپایی متاسفانه در نقش نمایندگی‌‌های رژیم صهیونیستی با احضار سفرای ایران نسبت به اظهارات اخیر رییس جمهور ایران توضیح خواستند. این رویکرد به عنوان یک ننگ تاریخی در تاریخ دیپلماسی این کشورها باقی خواهد ماند.
جمهوری اسلامی ایران هم باید متقابلا با احضار سفرای آنها نسبت به حمایت این کشورها از نقض حقوق بشر و نقض آزادی‌های فردی و اجتماعی در سرزمین‌های اشغالی و حمایت آنها از یک رژیم نامشروع توضیح بخواهد.
استدلال برخی دولت‌های اروپایی در حمایت از رژیم صهیونیستی آن است که این رژیم یک دولت پذیرفته شده در سازمان ملل است و مواضع دکتر محمود احمدی‌نژاد در این مورد قابل قبول نیست.
پاسخ این است اگر این دولت یک دولت قانونی و پذیرفته شده در سازمان ملل است چگونه است تاکنون هیچ قطعنامه‌ای را نپذیرفته است و هنوز به اشغال سرزمین یک ملت و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و مردان بی‌سلاح و بی‌پناه آن یورش می‌برد و با بمب و موشک و گلوله با آنها سخن می‌گوید.
توافق رسوای دولت‌های اروپایی و آمریکا با رژیم صهیونیستی برای آغاز دور جدید حملات علیه جمهوری اسلامی با واکنش متین و عقلانی دولت و ملت به ویژه مواضع صریح ملت ایران در روز جهانی قدس ره به جایی نمی‌برد.
افکار عمومی جهان امروز اطمینان دارد که مثلث شرارت آمریکا، انگلیس و اسراییل بزرگ‌ترین تهدید برای صلح درمنطقه و جهان هستند و اسیر سناریوهای نخ‌نمای آنها نمی‌شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات