تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۱۸۶۳۹۶
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خواستار شد:

افشای مفسدان دانه درشت اقتصادی


دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اعلام اسامی مفسدان اقتصادی، ضروری و استحکام بخش مبارزه فساد است.
به گزارش روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی محمدنبی حبیبی پس از پایان نشست دبیران این حزب با تذکر به دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که گفته بود افشای اسامی مفسدان اقتصادی اثربخش نیست، بیان امیر مؤمنان را مطرح کرد که فرموده‌اند: "داغ ننگ بر پیشانی سیاهکاران بگذار".
وی گفت: نمی‌توان از فعلی مذموم یاد کرد و نام فاعل آن را "محرمانه" نگه داشت.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: ما حفظ آبروی افراد و خانواده‌ها را ضروری می‌دانیم ولی جرایم اقتصادی آنگاه که در حوزه عمومی رخ می‌دهند و «مفسده» می‌شوند با اعلام عمومی می‌توان مبارزه ملی را آن داشت و نظر اسلام مبنی بر اینکه برخی مجازات‌ها را در ملاء عام اجرا کنند برای آن است که عبرت شده و مانع تکرار و گسترش آن باشد.
وی گفت: همین نوع ملاحظه کاری‌ها در این سالها باعث شده است که مدیران و مسئولان دلسوز و فراوانی که با نهایت زحمت زندگی ساده و سالم داشته‌اند رنج ببرند و معدودی سوء استفاده‌گر و غارتگر ثروت‌های ملی و اجتماعی، همه را زیر سئوال ببرند.
حبیبی ادامه داد: مردم می‌خواهند بدانند خادمان و خائنان به آنها در مدیریت‌های گوناگون چه کسانی هستند تا از خادمان خود بطور جدی حمایت همه جانبه کنند و سیاست‌های سالم‌سازی اقتصاد کشور را پشتیبانی کنند.
وی با اشاره به گزارش اخیر حجت‌الاسلام ایزدپناه، سخنگوی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: سخن از دستگیری 1100 نفر و استرداد 10 تریلیون ریال به بیت‌المال، خبر امیدوار کننده‌ای برای مردم بود و امیدواریم این روال با سرعت و عمق بیشتری ادامه یابد.
وی افزود: مردم باید بدانند مبارزه با فساد با جدیت در دولت جدید دنبال می‌شود و به نتایج آن امیدوار باشند؛ مفسدان هم باید بدانند ادامه فساد آنها در سرزمین پاک جمهوری اسلامی اصلا ممکن نیست.
وی تأکید کرد: البته باید این مبارزه با برنامه‌ای دقیق و کاملا حساب شده همه سونگر طراحی و اجرا گردد تا نتیجه مفید بدهد و از احساسات بدون اتکا بر منطق و تدبیر و اقدامات شتابزده باید خودداری کرد.
وی بار دیگر خواستار افشاء نام مفسدان دانه درشت اقتصادی شد.
حبیبی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره اظهارات اسقف در نشست سالانه شورای جهانی‌شان گفت: اظهارات جدید پاپ نشانه و برآیندی از درک دنیای مسیحیت از حوادثی است که در قرن ما می‌گذرد. پاپ می‌گوید، می‌خواهیم جهان را تصاحب کنیم ولی خدا مانع است. این حرف درستی است. بوش با تکیه بر کلیسا می‌خواهد جنگ‌های صلیبی را احیا کند؛ پاپ می‌گوید: خدا مانع این کار است و الا همه جهان به خاک و خون کشانده می‌شد. مسلما آحاد مسیحیان جهان نیز به بوش و امثال او اجازه سوء استفاده از نام مقدس حضرت مسیح را برای توجیه درنده‌خوییهای آنها نخواهند داد.
وی ادامه داد: پاپ می‌گوید؛ اروپا و غرب در معرض عذاب الهی قرار گرفته‌اند، این هم حرف درستی است شدت طوفان کاترینا و ریتا گوشه‌ای از این عذاب الهی را به تصویر کشاند. مردم آمریکا باید بدانند گرفتار رهبرانی هستند که فعل آنها موجب غضب الهی هست. این را ما نمی‌گوییم، پاپ رهبر مسیحیان جهان می‌گوید.
دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با مدعیان اروپایی و نیز برخورد با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفت: ما باید به تدریج موضوع مناقشه هسته‌ای ایران با اروپا را از دستور کار حکومت خارج و از چالش هسته‌ای، با احقاق حقوق کامل خود عبور کنیم. آمریکاییها و اروپاییها نباید ما را به مسائلی سرگرم کنند که از اهداف توسعه و پیشرفت براساس طراحیهای صورت گرفته فاصله بگیریم و مشغول مسایلی بشویم که دیگران مایلند برایمان دیکته کنند.
وی افزود: در حال حاضر همه کشورهای در حال توسعه در زمینه هسته‌ای کار خود را می‌کنند و هیچ مرجع بین‌المللی هم مزاحم کار آنها نیست.
وی با اشاره به شرارت آمریکاییها و انگلیسی‌ها در شورای حکام گفت: هیچ راه قانونی برای مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد آنچه این دولت‌ها می‌گویند حرف زور است؛ حرف زور را هم ملت ما می‌دانند چگونه پاسخ دهند.
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تاکید کرد:‌ باید تمام اصناف محترم و مسئولین دولتی مصمم باشند که در این ماه مبارک کالاها گران نگردد و مردم مجبور نشوند سفره افطار خود را از کالاهایی که همه ساله بی‌رویه در ماه رمضان گران می شود تامین نمایند.
حبیبی افزود: افزایش بی‌مورد قیمتها قطعا موجب ناخشنودی ذات اقدس الهی و فشار بر دوش بندگان کم درآمد اوست و جرم عاملان این گرانیها بسیار سنگین‌تر از جرایم معمولی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات