ناکامی آمریکا در ایجاد اجماع بینالمللی علیه برنامه هستهای صلحآمیز ایران، باعث شده است تا رهبران کاخ سفید، به حربه دروغ برای وارونه جلوهدادن فعالیتهای هستهای صلحآمیز ایران متوسل شوند. از این رو اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای صدور دانش و فناوری هستهای صلحآمیز به کشورها دستاویز رهبران کاخ سفید برای تحریک جامعه جهانی علیه پرونده هستهای ایران قرار گرفته است. در معاهده انپیتی بر ضرورت انتقال فناوری هستهای صلحآمیز به کشورهای در حال توسعه تصریح شده است. بر همین اساس حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با عمرالبشیر رییسجمهوری سودان، بر آمادگی ایران برای انتقال دانش و فناوری هستهای صلحآمیز به سایر کشورها تاکید کردند. اما مقامات آمریکایی با دروغپردازی و وارونه جلوهدادن اهداف ایران سعی کردند این اظهارات را دلیل تلاش ایران برای گسترش فناوری سلاح اتمی القا کنند. کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا برای جلب حمایت اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اعمال سختگیرانه علیه ایران، از اعلام آمادگی ایران برای صدور فناوری هستهای صلحآمیز به عنوان تلاش تهران برای صدور فناوری مربوط به ساخت سلاح هستهای یاد کرد. جان بولتن نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز اعلام آمادگی ایران برای انتقال فناوری هستهای را غیرمسئولانه توصیف کرد تا بر پایبند نبودن آمریکا به معاهده انپیتی سرپوش گذارد. در شرایطی که دولت آمریکا بر خلاف معاهده انپیتی، تجهیزات مربوط به ساخت سلاح اتمی را در اختیار رژیم صهیونیستی، کرهجنوبی و هند قرار داده است، جان بولتن از اعلام آمادگی ایران جهت انتقال فناوری هستهای صلحآمیز به عنوان خطر گسترش تسلیحات هستهای یاد کرد. آمریکا و برخی از دول اروپایی بر خلاف معاهده انپیتی با چنین رویکردی، محدودیتهای گستردهای را برای دستیابی ایران به فناوری هستهای صلحآمیز اعمال کردند و در عمل مانع اجرای مفاد انپیتی در توسعه فناوری هستهای صلحآمیز شدهاند. این در حالی است که اعلام آمادگی ایران برای صدور فناوری هستهای صلحآمیز دقیقا به معنای اجرای مفاد معاهده انپیتی است. اما آمریکا با وارونه جلوه دادن واقعیات سعی دارد از اقدام صلحآمیز ایران در کمک به توسعه و پیشرفت کشورهای در حال توسعه به عنوان خطری برای گسترش سلاح اتمی یاد کند. بر همین اساس آنجلیکابر رییس هیات مذاکره کننده پارلمان اروپا به ایران ضمن انتقاد از سیاست آمریکا در قبال ایران، از رهبران کاخ سفید خواست تا از تهدیدهای پیاپی و یا تلاش برای اعمال تحریم علیه ایران دست بردارند.
همچنین وزارت خارجه آمریکا در گزارشی تحت عنوان گزارش سالیانه آمریکا در خصوص حامیان تروریسم، مدعی شد ایران از حامیان تروریسم است. آمریکا سالهاست که بر اساس یک بدعت سیاسی و تبلیغاتی و با معیارهای دوگانه سعی در فریب افکار عمومی جهان داد. آمریکا ادعا میکند خواهان مبارزه با تروریسم است و دیگران را متهم به حمایت از تروریسم میکند، اما در اینگونه گزارشهای فریبکارانه و بیارزش، هیچگاه به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی که مورد حمایت همهجانبه و تایید آمریکا قرار دارد، اشاره نمیشود. از دید افکار عمومی، گسترش تروریسم در منطقه و رسوایی زندان گوانتانامو و ابوغریب بهترین ملاک قضاوت درباره ادعای غرب در مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر است.