گروه بینالملل: سودان اظهار تلویحی وزیر خارجه آمریکا مبنی بر احتمال رویارویی در صورت عدم قبول نیروهای سازمانملل در منطقه جنگ زده دارفور رارد کرد.
به گزارش شبکهالجزیره، علی کرتی وزیر مشاور در امور خارجه سودان گفت: اظهارات کاندولیزارایس تهدیدی علیه سودان بوده است. رایس دو روز پیش به رئیسجمهور سودان نسبت به عواقب مخالفت با استقرار نیروهای سازمانملل در دارفور هشدار داده بود. وی گفت: دولت سودان در مقابل دو گزینه آشکار و مهم قرار گرفته که یکی از آنها همکاری و دیگری رویارویی است. رایس افزود: چنانچه عمرالبشر گزینه همکاری را انتخاب کند میتواند روی آمریکا به عنوان شریکی قدرتمند حساب کند اما اگر گزینه رویارویی را بر گزیند خودش باید مسئول عواقب این امر باشد. وی تصریح کرد، آمریکا نمیتواند مخالفت سودان را بپذیرد و دولت خارطوم باید بداند که واشنگتن در این خصوص به تنهایی عمل نمیکند، بلکه از تمامی ابزارهای موجود در سازمان ملل برای پایان دادن به خشونتهای دارفور استفاده خواهد کرد.