تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۸  ، 
کد خبر : ۱۹۱۳۰۱

کاش دروغ اسرائیل راست بود!


 حسین شریعتمداری
1-راستگویی اگرچه پسندیده است و راستگویان در همیشه تاریخ شایسته تقدیرند ولی همه خبرهای راست خوشایند نیستند و بسیار اتفاق افتاده و می افتد که آنچه در یک خبر راست آمده دلگیرکننده و غم انگیز بوده است بی آن که آورنده خبر به خاطر راستگویی خویش قابل ملامت باشد.
وقتی مقامات رژیم وحشی اسرائیل به دروغ ادعا می کنند که ایران اسلامی با اسلحه و مهمات و موشک های دوربرد حزب الله لبنان را مجهز کرده است، مقامات محترم و راستگوی کشورمان صادقانه این خبر دروغ را تکذیب می کنند و حق دارند و راست می گویند. اما از شما چه پنهان که این خبر راست دلگیرکننده است و نه فقط مردم ایران، بلکه سایر ملت های مسلمان و پاره ای از مردم غیرمسلمان اما آزاداندیش جهان نیز آرزو می کنند ادعای دروغ اسرائیل، راست باشد و...
2- بسیاری از شواهد و قرائن حکایت از آن دارند که «روز حادثه» نزدیک است و شاید این روز که بلندای آن می تواند بیشتر از چند روز و چند هفته و چند ماه و یا سال باشد از هم اکنون آغاز شده باشد. ماجرا پیچیده نیست و صورت مسئله خالی از ابهام است. ملت های مسلمان و بسیاری از ملت های دیگر بر این باورند که در جغرافیای سیاسی جهان، کشوری به نام اسرائیل وجود ندارد و آنچه امروزه با این نام خوانده می شود، دولتی غصبی و بی ریشه است که با حمایت قدرت های استکباری حضور انگلی خود را بر منطقه و بر سرزمین فلسطین تحمیل کرده است و هر روز جنایت تازه ای می آفریند و انبوهی از زنان و مردان و کودکان بی گناه را به خاک و خون می کشد و یا از سرزمین آباء و اجدادی آنان آواره می کند.
با توجه به این «صورت مسئله» که کمترین ابهامی در آن نیست، محو رژیم صهیونیستی نه فقط یک تکلیف دینی و ملی، بلکه یک وظیفه انسانی و همگانی است که هیچ مسلمان و انسان آزاده ای را از آن گریزی نیست.
3- رژیم صهیونیستی بارها به صراحت اعلام کرده است که داعیه «از نیل تا فرات» دارد و اگرچه با شکل گیری انتفاضه و حضور حزب الله در عرصه- که همه از برکات انقلاب اسلامی است- امروزه صهیونیست ها به جای اردوکشی به نیل و فرات، دیواری از ترس به دور خود کشیده اند ولی هرگز از آن ادعای مسخره دست برنداشته اند. بنابراین، حماس و حزب الله به عنوان سنگرداران خط مقدم جبهه در مقابل دشمنی ایستاده و مقاومت می کنند که چشم طمع به بخش بزرگی از جهان اسلام دوخته و سودای حاکمیت بر بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر- عجالتاً از نیل تا فرات- را در سر می پروراند.
با این حساب که هیچ جای آن ناحساب نیست، حمایت همه جانبه سیاسی، تدارکاتی، تسلیحاتی از حماس و حزب الله و اعزام نیروی رزمنده به این جبهه، کمترین هزینه ای است که کشورهای اسلامی باید برای حفظ امنیت و استقلال خود بپردازند، چرا که اگر حماس و حزب الله خط مقدم این جبهه را خالی کنند، خاکریزهای بعدی رژیم صهیونیستی در سایر سرزمین های اسلامی برپا خواهد شد. بنابراین کوتاهی کشورهای اسلامی در کمک مالی و تسلیحاتی و اعزام نیروی رزمنده برای مقابله با صهیونیست های وحشی نه فقط تکلیف اسلامی بلکه ابتدایی ترین وظیفه ملی و پیش پا افتاده ترین اقدامی است که دولت های حاکم بر این کشورها بایستی برای حفظ استقلال کشور خود بپردازند نه آن که کمک های مالی هر از چند گاه و آنهم به صورت اقلام خوراکی و کالای بهداشتی و درمانی را یک وظیفه اخلاقی و انسان دوستانه از نوع غربی آن تلقی کرده و با یک دنیا منت روانه این جبهه کنند. اگر منتی هست- که هست- منت حماس و حزب الله به سایر کشورهای اسلامی است که به جای آنها در خط مقدم جبهه حضور دارند و در خون و آتش و دود از حاکمیت و امنیت آنها پاسداری می کنند.
4- آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی نه فقط حمایت مالی و تسلیحاتی خود به صهیونیست ها را پنهان نمی کنند بلکه با افتخار! از آن یاد کرده و در همان حال، هرگونه کمک مالی و یا حمایت سیاسی از حماس و حزب الله را نقض قوانین بین المللی!! و دخالت در امور داخلی! یک کشور دیگر می دانند! کدام کشور؟! کشوری که مطابق قوانین بین المللی نمی تواند وجود خارجی داشته باشد؟... آیا برای جهان اسلام ننگ نیست که مشتی صهیونیست بی سروپا و اراذل و اوباش آدمکش دست تعدی به جان و مال و نوامیس مسلمانان دراز کنند و کشورهای اسلامی در این میان فقط ناظر بی طرف! باشند؟! مگر تاسیس دولت بی ریشه اسرائیل نقض قوانین بین المللی و حمایت از آن، شرکت در جنایت نیست؟ بنابراین چرا حمایت از مظلوم و کمک به محو این رژیم خونریز، باید غیرقانونی! تلقی شود؟!
5- اگرچه نباید توان و امکانات دشمن را نادیده گرفت ولی اغراق درباره توانمندی دشمن نیز خطرآفرین است. برخی بر این باورند که حمله اخیر اسرائیل به جنوب لبنان و تخریب زیرساخت ها و قتل عام مردم یک برنامه از قبل طراحی شده است. ولی برپایه شواهد و قرائن موجود با جرأت می توان گفت که صهیونیست ها بعد از اقدام دلاورانه حزب الله در حرکتی انفعالی به میدان آمده اند. حزب الله لبنان با اقدام خود، بن بست غزه را شکسته است و رژیم صهیونیستی را به میدانی کشیده که تاب ماندن درازمدت در آن را ندارد. صهیونیست ها اولاً اندک و کم شمارند و ثانیاً به شدت از مرگ هراسانند. بنابراین به آسانی می توان نتیجه گرفت که اگر جنگ کنونی مدتی به درازا بکشد، آنها تمام می شوند و ما همچنان تازه نفس در میدان خواهیم بود. در اواخر دهه 60 نمایندگان کنیسه- پارلمان رژیم صهیونیستی- شیمون پرز نخست وزیر وقت اسرائیل را برای پاسخ به این پرسش فراخواندند که چرا علی رغم اختصاص بودجه ای سنگین برای سرکوب انتفاضه، این جنبش هر روز ابعاد گسترده تری یافته است؟ به پاسخ شیمون پرز- به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس- توجه کنید. پاسخ این بود که نقطه اوج قدرت ما، نقطه پایان مردان انتفاضه نیست، چرا که آنان مرگ را پایان کار نمی دانند و از آن به عنوان شهادت و آغاز حیات جاودان استقبال می کنند. این ترجمان همان سخن حکیمانه امام راحلمان(ره) است که دشمن به آن اعتراف می کند؛ «ملتی که شهادت دارد، اسارت ندارد».
6- حزب الله علاوه بر سازماندهی دقیق و پیچیده پارتیزانی و آموزش های فراوان چریکی، از موقعیت سوق الجیشی برجسته ای نسبت به رژیم صهیونیستی برخوردار است. نیروهای حزب الله از طریق بلندی های جنوب لبنان، بسیاری از شهرها و شهرک های صهیونیست نشین را زیر آتش سنگین توپخانه، کاتیوشا و موشک های دوربرد خود دارد. ساعاتی پیش خبر رسید که حزب الله شهر استراتژیک «حیفا» را موشک باران کرده و با آتش گرفتن پالایشگاه و مخازن بزرگ سوخت اسرائیل، صهیونیست ها سراسیمه به مناطق جنوبی تر فلسطین اشغالی فرار می کنند. و ساعاتی بعد خبر آمد که «ناصریه» نیز هدف موشک های حزب الله قرار گرفته است... اخبار موثق دیگر از تلفات سنگین صهیونیست های مال و جان دوست در حملات چند روز اخیر حزب الله حکایت می کند. تلفاتی که مقامات صهیونیستی برای پیشگیری از ترس بیشتر ساکنان شهرک های یهودی نشین و نیز به خاطر اجتناب از اعلام ناتوانی خود به آن اعتراف نمی کنند. شهر حیفا در فاصله 35کیلومتری از مرز لبنان قرار دارد و فاصله ناصریه نزدیک به 50کیلومتر است. شاید فردا نوبت «هرتسلیا»، «نتانیا» و... تل آویو باشد...
اسرائیل مایل است در مرحله مقدماتی ، حزب الله با شدت وارد عمل شود تا از این طریق، اولاً؛ توان تسلیحاتی حزب الله را تضعیف کند، ثانیاً؛ صهیونیست های ساکن فلسطین را به جای روند «ضعیف به شدید» که دلهره آورتر است با روند «شدید به ضعیف» که آرام بخش تر است روبرو سازد و... اما، خوشبختانه حزب الله نشان داده است که از تاکتیک حریف باخبر است و از این روی حملات خود را حساب شده و هربار هولناک تر از قبل دنبال می کند و از سوی دیگر، شواهد حاکی از آن است که اسرائیل برای ارزیابی توان تسلیحاتی حزب الله نیاز به زمانی بسیار طولانی دارد. آنقدر طولانی که شاید عمر این رژیم وحشی به پایان برسد بی آن که پایان توان حزب الله را دیده باشد.
7- ملت های مسلمان نباید اجازه دهند که درگیری در محدوده منطقه ای آن باقی بماند. صهیونیست ها در بسیاری از نقاط جهان پراکنده اند و شناسایی و دسترسی به آنها چندان دشوار نیست. می توان و باید همه جای دنیا را برای صهیونیست ها و مراکز سیاسی، تجاری و... آنها ناامن کرد. این که دیگر به اجازه دولت ها نیاز ندارد.
8- و سخن آخر- هرچند این رشته سر دراز دارد- آن که شواهد و قرائن موجود نشان می دهد، رژیم صهیونیستی بسیاری از اهرم های پیشین را از دست داده است. برانگیختگی ملت های مسلمان، استیصال آمریکا- حامی اصلی اسرائیل- در عراق و افغانستان، پیروزی حماس با تابلوی محو اسرائیل در انتخابات اخیر، عزم حزب الله و همه مسلمانان برای نابودی رژیم صهیونیستی و... اسرائیل می داند که باید شرایط جنگ ژوئن 1967را به فراموشی بسپارد. در شرایط کنونی تداوم جنگ برای رژیم صهیونیستی یک کابوس است بنابراین نباید گریبان خود را از این کابوس برهانند. شاید روز حادثه شروع شده و انتقامی سخت از صهیونیست های وحشی در راه باشد. انشاءالله.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات