تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۱۹۱۳۸۳

حاشیه‌‌نشینی تهدیدی علیه امنیت تهران


استان تهران منهای شهر تهران , ری و شمیرانات در برگیرنده همه شهرهای باقیمانده است . استان تهران شامل 10 شهرستان است . در شرق فیروزکوه و گدوک را داریم , در جنوب ورامین و پاکدشت مرز ماست و در غرب استان ...
جمعیت استان تهران متفاوت نقل می شود. استان ما از نظر آمار جمعیتی از اعتبار برخوردار نیست . آمارهای رسمی با واقعیت های استان مغایرت دارد . استان تهران با 80 درصد جمعیت مهاجر نرخ رشد بین 6 تا 9 درصد رشد کاذب جمعیت را دارد . ما معتقدیم جمعیت استان تهران بالغ بر 6 میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد . اما مرکز آمار ایران معتقد است جمعیت استان تهران بالغ بر چهار میلیون و پانصد هزار نفر است . 500 هزار نفر تبعه غیرایرانی ساکن در استان تهران هستند . 1,5 تا 2 میلیون نفر مهاجر ایرانی داریم . به هرحال واقعیت این است که آمار جمعیت استان تهران بالای 6 میلیون نفر است .
در استان تهران 120 هزار نفر دانشجو داریم . 18 هزار مرکز تولیدی کوچک و بزرگ داریم .
جاده چالوس , تنگه واشی , جاده هزار , پیست های دیزین و آبعلی , باغات وسیع شهریار ازجمله ویژگیهای استان تهران است . حاشیه نشینی , فقر و مشکلات متعدد معیشتی در حاشیه پاکدشت , کرج , شهریار , رباط کریم و اسلامشهر نیز ازجمله مشکلات استان تهران است . از مهم ترین چالش های استان تهران جمعیت ناهمگون و تمرکزشان در یک جغرافیایی 14000 کیلومتری است . در یک جغرافیای محدود به نسبت سایر شهرها. مثلا مساحت استان تهران را استان بوشهر دارد , همین مساحت را استان گیلان هم دارد , اما جمعیت استان بوشهر یک میلیون نفر است . در گیلان 2,5 میلیون نفر جمعیت دارد . ملاحظه کنید که ما در محدوده جغرافیایی معادل بوشهر و گیلان 6,5 میلیون جمعیت با مشخصاتی که قید شد داریم . مهم ترین شبکه جاده ای کشور در استان تهران قرار دارد . همجواری استان تهران با استانهای مهم مثل استان قم , استان مازندران , استان قزوین , استان سمنان , استان مرکزی . استان تهران قلب استانهای مواصلاتی کشور هم بوده است . فقط جهت اطلاع یادآور می شوم در محور کرج ـ تهران در عرض 24 ساعت 180 هزار خودرو تردد می کنند.
شبکه جاده ای استان تهران مهم , اما فرسوده است . جاده چالوس , جاده فیروزکوه , جاده هراز , جاده سمنان . بار ترافیکی زیاد دارند , اما قدیمی و باریک هستند. استان تهران استان خیلی خاص و ویژه ای است . دردسرهای خاص دارد. وجود زندانهای بزرگ کشور در استان تهران ازجمله دردسرهای استان تهران است . یک نمونه اش همین واقعه اخیر است 180 متر تونل می کنند و از زندان فرار می کنند و می آیند قاضی مقدس را ترور می کنند. وجود زندانها در یک جغرافیای محدود مثل ورامین و کرج , وجود فیوج ها هم ازجمله دردسرهای این استان است . این دردسرها شرایط عجیب و غریبی برای استان تهران بوجود آورده است .
توضیح این نکته ضروری است که آمار مهاجرین بویژه مهاجرین فصلی , آمار تبعه خارجی و... در آمار مرکز آمار لحاظ نمی شود و این تفاوت آمار جمعیت نیروی انتظامی با آمار جمعیتی مرکز آمار ایران ناشی از این موضوع است .جمعیت خوابگاهی در آمار رسمی نمی آید. استانهای دیگر از این گونه اشکالات یا ندارند یا کمتر دارند. استان تهران بیشترین جمعیت خوابگاهی کشور را دارد. بیشتر کسانی که در تهران کار می کنند ساکن کرج یالله هستند. صبح می روند تهران کار می کنند و غروب برمی گردند کرج .
 جمعیت شب بیشتر از روز است
 جمعیت استان تهران شبها بیشتر از روزها است . در واقع عمده جمعیت , جمعیت خوابگاهی است .
برای برقراری امنیت 6,5 میلیون نفر میانگین معقول و مطابق استاندارد جهانی 5 به 1000 است . یعنی برای هر هزار نفر باید 5 نفر مامور انتظامی وجود داشته باشد. اما متاسفانه ما با این آمار دنیا متفاوت و عقب هستیم . بعلاوه اینکه کشورهای پیشرفته دنیا از امکانات نرم افزاری بیشتری برخوردارند. پلیس نامحسوس کشورهای دنیا از کشور ما پررنگ تر است . در ایران بیشتر پلیس محسوس داریم . در ایران این نرخ نزدیک 2 به 1000 است . قرار است در اواخر سال 1385 به 3 به 1000 برسیم که اگر این اتفاق بیفتد اتفاقی خوبی است .
 بعد از واقعه پاکدشت , نگاه های نسبت به رفع مشکلات استان تهران عمیق تر شده است . توجه مسئولین نسبت به استان تهران دارد بیشتر می شود. امیدواریم این نگاه روزبه روز عمق و مسئولیت بیشتری پیدا کند.
اگر نیروی انتظامی در جذب منابع مالی و انسانی تقویت نشود , مسلما آن امنیتی که مورد نظر عموم مردم است محقق نمی شود. به بخش امنیت در تهران باید عنایت بیشتری بشود. البته هم اکنون نگاه ها نسبت به گذشته خیلی بهتر شده , کمکها خیلی بیشتر شده , اما باز کافی نیست . دولت و قوه مقننه باید مشکلات ناجا را در سطح کلان بررسی کنند.
ث برای نیروی انتظامی جرایمی مثل سرقت از منازل مردم , سرقت خودرو مردم , سرقت از مغازه ها در درجه اول اولویت قرار دارد. نسبت به تعرض به حریم خصوصی افراد حساسیت زیادی به خرج می دهیم . ناامنی را نسبت به حریم خصوصی مردم تحمل نمی کنیم .
 در استان تهران « کلاهبرداری » و « سرقت به عنف » جزو جرایم بالا قرار دارد.
در استان تهران بسیاری از قومیت ها حضور دارند بویژه در کرج . برخی از این قومیت ها در برخی از جرایم پیشینه خوبی ندارند. برخی از قومیت ها که دسترسی شان به اسلحه راحت تر بوده , در جرایم حضور بیشتری دارند. بخش قابل توجهی از مجرمینی را که ما دستگیر می کنیم غیربومی هستند.
بستر کلاهبرداری در استان تهران و شهر تهران خیلی فراهم تر از سایر نقاط کشور است . کلاهبرداریها عمدتا حول و حوش موضوع زمین و زمین خواری است . این نوع کلاهبرداریها در کرج , شهریار , ساوجبلاغ , دماوند و فیروزکوه بیشتر از سایر نقاط مشهود است . برخی از شرکتهای ساختمان ساز در این مناطق کلاهبرداری می کنند. طی چند ماه اخیر چندین مورد کلاهبرداری شاخص و محسوس و خیلی بزرگ داشته ایم . آخرین مورد از این دست کلاهبرداریها مربوط به دو هفته قبل است , که در شهریار اتفاق افتاد. یک مورد از این کلاهبرداریها که فقط مربوط به یک پروژه هست , 2,5 میلیاردتومان از مردم کلاهبرداری کرده اند . 2,5 میلیاردتومان از مردم پول جمع کرده و هیچ تعهدی هم به آنها نداده اند یک آجر هم تحویل نداده است . یا در ساوجبلاغ فردی بنام حمید مشهور به دکتر را دستگیر کردیم و آلان در اختیار قوه قضائیه است این فرد گستره جرایمش خیلی جاها را می گرفت . حوزه جرم این فرد فقط در کیانمهر کرج از ثبت نام کنندگان 8 میلیاردتومان از مردم گرفته است . تخلفات و جرایم دیگر را ذکر نمی کنم . دهها مورد دیگر از این دست تخلفات داشته است . مورد دیگر تعدد شرکتها , آموزشگاهها , شرکتهای هرمی , و... است . برخی از شرکتها و آموزشگاهها بسترساز کلاهبرداری هستند. این نوع کلاهبرداریها فقط متوجه مهاجرین نیست . سایر اقشار هم در این نوع کلاهبرداریها نقش دارند. این نوع کلاهبرداریها توسط آدمهای شیاد , و قالتاق انجام می شود. نرخ رشد این نوع کلاهبرداریها بالاست .
 امن ترین و ناامن ترین مناطق استان تهران
فیروزکوه با یک درصد امن ترین و کم جرم خیزترین مناطق استان تهران است و کرج جرم خیزترین مناطق استان تهران است . البته بین جمعیت فیروزکوه و کرج اختلاف فاحشی وجود ندارد . کرج 2,5 میلیون جمعیت دارد , فیروزکوه صد هزار نفر لذا نمی توان به صرف آمار جرایم امن یا ناامنی یک شهرستان را مشخص نمود. بدیهی است احساس امنیت در شهرستان کرج در شرایط خوب , ناامنی به مفهوم خاص وجود ندارد.
 500 هزار تبعه خارجی در استان تهران
سیاست مسئولین نظام در قبال اتباع خارجی باید مشخص تر و شفاف تر شود. استراتژی ما در برخورد با اتباع خارجی باید معین شود . در حوزه نیروی انتظامی در استان تهران , 500 هزار تبعه خارجی داریم که 200 هزار نفر از اینها غیرمجاز هستند . یکی از مدیران کل طی بخشنامه ای اعلام کرده که روزی 150 تبعه غیرمجاز خارجی از تهران به وطنشان عودت داده می شود . اگر 200 هزار نفر را تقسیم بر 150 نفر کنیم 30 سال طول می کشد که این 200 هزار تبعه غیرمجاز از استان تهران خارج شوند . شاید در آینده بگویند روزی 2000 نفر تبعه خارجی غیرمجاز ایران خارج می شوند . اما طبق مستندات ما روزی 150 نفر تبعه غیرمجاز از استان تهران خارج می شوند . حداقل پیشنهاد ما این است که تبعه خارجی بویژه افغانیها از استان تهران و تهران پاکسازی شوند و به استانهای مرزی و همجوار و اردوگاه های ویژه اعزام شوند.
 دست ما برای مبارزه با کلاهبرداران بسته است
برخی از شرکتهایی که آگهی منتشر می کنند , تبلیغات می کنند , فراخوان عمومی منتشر می کنند مثل شرکتهای جذب سرمایه , لیزینگ , پیش فروش مسکن , استخدام نیرو , پیش خرید , و... برای ما در نگاه تجسسی محرز می شود که قصد کلاهبرداری و مال مردم خوری دارند , ما می توانیم با این نوع کلاهبرداران برخورد کنیم . ما می توانیم بستر این نوع کلاهبرداریهار ا از بین ببریم . می توان بستر کلاهبرداریها را از بین برد , اما دست ما بسته است . وقتی یک شرکتی تحت عنوان شرکت لیزینگ می آید و وعده و وعیدهایی می دهد که هر عاقلی می فهمد که این وعده ها عملی شدنی نیست , دروغ است , فریب است , و عقبه اش کلاهبرداری است , اما قانون دست ما را برای هرگونه اقدام بازدارنده بسته است . قانونگذار باید کاری بکند که ما بتوانیم حداقل یک بازخواستی از مسئولین اینگونه شرکتهای کلاهبرداری داشته باشیم . سوال و جواب بکنیم . فردی که می آید و آگهی لیزینگ می کند و یک اتومبیل را قسطی و زیر قیمت کمپانی سازنده اتومبیل می فروشد , معلوم است که کلاهبردار است و قصد کلاهبرداری و مال مردم خوری را دارد. وقتی یک شرکت لیزینگ اتومبیل را قسطی و زیر قیمت نقد شرکت ایران خودرو می فروشد معلوم است کلاهبردار است . قانون به ما اجازه نمی دهد با این گونه شرکتها و این تیپ کلاهبرداران مقابله کنیم . ما بعضا مشکلات قانونی داریم و دست ما برای مبارزه با این کلاهبرداران در مواردی بسته است . ما معتقدیم این نوع مصاحبه ها و تلاشهای روزنامه نگاران و مطبوعات می تواند عاملی برای حل مشکلات باشد. مطبوعات باید بیشتر به مشکلات نیروی انتظامی بپردازند. هم باید قانونگذار را متوجه موضوع کنید و هم مردم را باید نسبت به این نوع کلاهبرداریها آگاه کنید و هوشیاری لازم را به آنها بدهید.
 با چند تومان می توانید سردار نیروی انتظامی شوید!
چرا دسترسی افراد به لباسهای نظامی آسان است . چرا اجازه داده می شود که لباس نظامی در بازارها , در خیابانها به طور علنی و آزاد فروخته شود. چرا اجازه داده می شود لباس نظامی به هر کس و ناکسی فروخته شود و بعد یک کلاهبردار آن را بخرد , تنش بکند و برود جعل عنوان کند و کلاه مردم را بردارد. چرا قانونی وضع نمی شود تا خرید وفروش علنی این نوع لباسها ممنوع شود و مغازه هایی که این نوع لباسها را می فروشند تغییر شغل بدهند. چرا اجازه داده می شود به آسانی در مناطق گمرک و حسن آباد تهران و یا سایر شهرستانها لباس نظامی با هر درجه و عنوانی تا درجه سرداری به هرکس وناکسی فروخته شود. چرا باید بستر جرم برای افراد فراهم باشد. دو نمونه مثال می زنم فروش انواع و اقسام قمه ها , چاقوهای ضامن دار , سرنیزه و... آزاد است . چرا و به چه توجیه قانونی ما چنین بستری را فراهم کرده ایم که فروش قمه و چاقوهای مخصوص قتل و دعوا و درگیری در دسترس همگان باشد. چرا چرا قمه و چاقو و سرنیزه و... را در دسترس همگان قرار می دهیم و وقتی فرد در حالت خاص روحی و روانی قرار گرفت و اقدام به قتل کرد , تازه ما بیفتیم دنبالش دستگیرش کنیم و هزار و یک دردسر و هزینه بتراشیم . حداقل اقدام پیشگیرانه در قتل ها و دعواهای خون آلود جلوگیری از فروش آلات قتاله مثل چاقو و نیزه و سرنیزه و قمه و شمشیر و... است .
یک نمونه مثال می زنم . متهمی را دستگیر کرده ایم , با لباس سرداری . تمام نشانهای یک سردار را از ابتدا تا انتها داشت . این متهم در بازجویی هایش اعتراف کرده است که من این لباسها را فقط با چند هزار تومان خریداری کرده ام . توجه کنید با چند هزار تومان شده سردار و یک تیم درست کرده و افتاده اند به زورگیری از مردم و سرقت مسلحانه خودرو , و... ما این فرد را بعد از ارتکاب چندین جرم گرفته ایم . بعضی از همین تیپ افراد که لباس نظامی به تن می کنند و زورگویی می کنند را هم نمی توانیم بگیریم ولو نمی روند , خوب ! سوال من این است ما چرا باید بستر کار را برای چنین افرادی آسان و فراهم کنیم . چرا بستری بسازیم که یک زورگیر , یک کلاهبردار , یک دزد مسلح با خرید یک دست لباس سرداری و با صرف هزینه چند هزار تومن , میلیونها تومان از مردم کلاهبرداری کند و با ناامن کردن جامعه میلیاردها دلار و تومان به کشور و نظام و انقلاب ضربه بزنند.
این معضل باید حل شود. باید دوخت و دوز و تهیه لباسها و نشانهای نظامی در محدوده اداری و پادگانی عمل شود. هیچ کجای دنیا لباس نظامیان و ژنرالها در کوچه و خیابان و بازار فروخته نمی شود.
فروش لباسهای نظامی در خیابانها و بازارها اشکال است و قانونگذار برای جلوگیری از عرضه لباسهای نظامی در فروشگاه ها باید تدابیری بیندیشد. عرضه و دوخت و تهیه لباسهای نظامی باید « درون پادگانی » شود.
مجلس شورای اسلامی نیز باید با این موضوع به طور حساس و ویژه برخورد کند. الان جرم با جعل عناوین خیلی زیاد شده است . مرتب اخبار و گزارشات از جعل عناوین منتشر می شود. همه حوزه های انتظامی کشور با این جرم روبه رو هستند. اینکه به مردم اعلام کنیم از مامور کارت بخواهید یک موضوع بسیار ساده انگارانه و غیرمنطقی است . مگر جعل کارت چقدر هزینه دارد مگر نمی توان جعل کارت کرد عرضه و فروش لباس نظامی راباید متوقف کرد. با بسترهای جرم باید برخورد کرد. زمینه و بستر جرم را باید کمتر کنیم . هزینه جرم را باید سنگین کرد. هیچ کجای دنیا اینطور نیست . هیچ کجای دنیا به این راحتی نمی توان لباس نظامی و ژنرالی را خرید و پوشید و رفت از مردم زورگیری کرد. هزینه اینگونه جرم ها در دنیا خیلی بالاست .
 فیوج ها
فیوج ها کف زن , جاعل و... هستند. شیوه سرقتشان هم به تعبیر عامیانه سرقتهای کلاس بالاست . فوق العاده حرفه ای عمل می کنند. از قومیت های مختلف هستند. نمی توانم اسم استانها را ببرم . یک طایفه بی نهایت بی هویت و بویژه از نظر ارتباطات اخلاقی فوق العاده فاسد هستند. قیدوبندهای زندگی و شرعی اصلا برایشان اهمیت ندارد. به خاطر همین بی بندوباری شان از زنان فاسد به عنوان ابزار کار بسیار استفاده می کنند. هویت انسانی فیوج ها به شدت پایین است . فیوج ها در تردستی , زبردستی وکف زنی , جعل اسناد , بسیار حرفه ای هستند. یکی از مواردی که جرم جعل اسناد در استان تهران بالاست به خاطر وجود فیوج ها است . فوق العاده در جعل مدرک , پول , و... حرفه ای هستند. حوزه کاری فیوج ها خارج از ایران هم هست . مثل ترکیه و اروپا. فیوج پاکستانی هم داریم . متاسفانه تمرکز فیوج ها در استان تهران است . بیشترین تمرکز فیوج ها در ایران , در استان تهران است , و بیشترین تمرکز در استان تهران را در شهرستان کرج دارند. سه هزار خانوار فیوج در شهرستان کرج داریم . انتخاب جغرافیایی سکونت توسط فیوج ها با حساب و کتاب و هدفمند بوده است . وجود زندانها در کرج باعث شده که فیوج ها در کرج متمرکز شوند. ریشه هویتی فیوج ها هندی است . فیوج های اولیه هندوستانی هستند. وجود فیوج ها در استان تهران در بسیاری از جرایم اثرگذار است .
 طبق قانون به ما مربوط نیست
وجود گدانماها , معتادین , زنان گلفروش , زنان و دختران اسپنددودکن , زنان خیابانی , کودکان فراری و نگهداری آنان هیچ ربطی به پلیس و نیروی انتظامی ندارد. متاسفانه یک تصور غلط در جامعه وجود دارد و خیال می کنند که وجود معتادین , گدانماها و .... در خیابانها باعث و بانی اش نیروی انتظامی است . در صورتی که هر کدام از مواردی که ذکر شد متولی و مسئول خاص خودش را دارد که هیچ ربطی به نیروی انتظامی ندارد.
مسئول جمع آوری گدانماها سازمان بهزیستی و شهرداری ها هستند. ما بارها اعلام کرده ایم و آلان هم اعلام می کنم نیروی انتظامی استان تهران آمادگی دارد پدیده های زشت اجتماعی مثل گدانماها , بچه های خیابانی , زنان خیابانی , دختران فراری و معتادین را در کمترین زمان جمع آوری کنیم . تمام اطلاعات مربوط به این بزهکاران در مرکز اطلاعات نیروی انتظامی جمع آوری شده است و محفوظ است . اطلاعات کامل با عکس و آدرس منزل و پاتوقها و خانه های تیمی اینها در اختیار ما هست , آمادگی داریم که اینها را جمع کنیم . اما شما بفرمایید ما بعد از جمع کردن اینها چه کنیم به کی تحویل بدهیم دیگران که مسئول هستند آیا اینها را از ما تحویل می گیرند , این بحثی است که سایر نهادهای مسئول باید جوابگو باشند.
 پلیس پیست
یکی از اقدامات خوب ما در جهت ارتقای امنیت اجتماعی تشکیل پلیس پیست است . پلیس پیست برای اولین بار در ایران در استان تهران و در پیست دیزین آغاز به کار کرده است . ما سال قبل یک اکیپ سی نفره آموزش دیده پلیس اسکی سوار را با اسکی و تجهیزات کامل مخصوص اسکی سواری در دیزین مستقر کرده ایم .
پیست های اسکی مثل ایستگاه های مترو ازجمله مکانهایی بود که برای مجرمین مناطق امن محسوب می شد. سرقت , زورگیری , مزاحمت برای نوامیس مردم , ناامنی برای خانواده ها , زورگویی ضعیف به قوی , مزاحمت های ورزشی و... ازجمله جرمهایی بود که در غیاب پلیس انجام می شد و اگر چنانچه یک درگیری پیش می آمد , تا رسیدن پلیس , حق و حقوق آدمهای ضعیف پایمال می شد و مجرمین از دیر رسیدن پلیس و نیز در دسترس نبودن پلیس نهایت استفاده را برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود می کردند.
پیست ها دارای محدوده وسیعی بودند که دسترسی پلیس به آنها بدون اسکی غیرممکن بود. فرض کنید در یکی از ایستگاه های اولیه پیست اسکی درگیری و دعوایی بین دو نفر پیش می آمد , پلیس با پای پیاده تا به منطقه درگیری می رسید , حداقل یک ساعت طول می کشید , اما وقتی پلیس اسکی سوار در منطقه حضور داشته باشد با اسکی قدرت مانور پیدا می کند و به تمام مناطق به راحتی می تواند سرکشی کند و ایجاد امنیت بویژه برای خانواده ها و خانمها و دختران حاضر در پیست بنماید.
در پیست ها هم مثل بسیاری از مناطق عمومی مثل پارکها , مثل کوهستانها افرادی مجرم و نشاندار هستند. پلیس پیست یکی از ماموریتهایش جلوگیری از ورود افراد نشاندار و سابقه دار مجرم است .
 پلیس و مشکلات پیست ها
یکی از مشکلات پلیس بعضا اداره ناردست امور خدماتی توسط بخش های خصوصی در پیست ها و غیره می باشد , می آیند دیزین کوه , دره , دشت , پارک و ... به بخش خصوصی می دهند. برخی از این آدمها که تحت عنوان خصوصی سازی وارد کارزار می شوند و مکانهای عمومی را از شهرداری یا بنیاد مستضعفان یا سایر نهادهای دولتی اجاره می کنند آدمهای بی صلاحیت و بی کفایت هستند به هیچ چیزی جز پول و درآمد ریالی پای بند نیستند. برای کسب درآمد تن به هر کار خلاف شرع و قانون می دهند.
بهتر است اینگونه نقاط و اماکن که قرار است خانواده ها و عموم مردم از آنها استفاده نماید به افراد واجد صلاحیت , متعهد و با کفایت مثل بازنشستگان , ایثارگران و عناصر مطلوب جامعه را واگذار شود تا با تبعات منفی روبرو نشویم و به نوعی به اشتغال آحاد جامعه نیز کمک کرده باشیم .
در مواردی مشاهده شده که در دکه های واگذار شده به جای فورش لوازم و نیازهای ضروری مردم اقدام به فروش اقلام ممنوعه و غیر شده است بی شک نظارت مجامع و اتحادیه های صنفی به عملکرد این واحدها در جهت جلوگیری از گرانفروشی و تخلف احتمالی در عرضه اقلام ممنوع یک ضرورت است
 مکان استقرار پلیس نامناسب است
پلیس برای استقرار در پارکها , مناطق تفریحی کوهستانی , مناطق طبیعی و گردشگری نیازمند مکان مناسب برای استقرار است . نیازمند خوابگاه پلیسی است . نیازمند پاسگاه پلیس است . نیازمند کیوسکهای پلیس است . مسئولین امر باید برای ایجاد امنیت اجتماعی در مکانهایی که به شدت ضریب جرم بالاست , با پلیس همکاری کنند. به پلیس امکانات بدهند. پلیسی که در قله کوه یا در قله برفی دیزین و شمشک و گاجره مستقر می شود جا برای خواب می خواهد , جا برای استراحت می خواهد , جا برای پاسگاه می خواهد , جا برای ایستگاه می خواهد. امکانات برای گشت زنی می خواهد مسئولین امر در این زمینه همکاری لازم را برای ایجاد امنیت اجتماعی بنمایند. پلیس را یاری بدهند. حداقل امکانات را بما بدهند. حداقل ...
 مردم و متدینین به کوه طبیعت هجوم بیاورند
متاسفانه برخی از مناطق تفریحی ما در انحصار قشر خاصی است . ادامه این روند از نظر فرهنگی به صلاح کشور و امنیت اجتماعی و ملی ما نیست . اینکه از طبیعت کوه و طبیعت برفی و پیست ها و پارکها و جنگلها فقط عده ای خاص , عده ای ولنگار , عده ای بداخلاق , عده ای که به دنبال تفریحات ناسالم و.... هستند از آنها استفاده کنند , منطقی نیست . آموزش و پرورش , ادارات و نهادها , سازمانهای مردمی بویژه مردم باید نسبت به این مناطق توجه بیشتری بکنند. تورهای معنوی ـ ورزشی را می توان به قلل کوه و طبیعت برد. تورهای اداری و نهادی را می توان به بازدید طبیعت و جنگلها برد. تورهای دانشجویی را می توان به مناطق طبیعی برد. مکانهای تفریحی و طبیعی را در انحصار یک مشت سرمایه دار و افراد خاص درآوردن به صلاح نیست . باید مکانهای طبیعی را مردمی کرد. باید امکان استفاده طبقات مختلف مردم را از طبیعت فراهم کرد. اینکه پارک های شهری را برای طبقات ضعیف در نظر بگیرید و مناطق سرسبز و زیبای کوهستانی را در انحصار اشراف و سرمایه داران در بیاوریم به صلاح ما نیست . جمعیت را در این مناطق باید به نفع نظام و انقلاب بشتر کنیم . حتی باید برخی از خدمات و امکانات را در این مناطق برای تورهای مذهبی , دانش آموزی و دانشجویی بیشتر کرد. باید جلوی گرانفروشیهای کاذب را گرفت . وقتی متخلفین و رفاه زدگان بی درد در یک منطقه غالب هستند , اجرای قانون هم در این منطقه با مشکل مواجه می شود. مسئولین نظام به این نکات توجه کامل بنمایند.
 متاسفم !
آمار 8 ماه قبل را می خوانم . در 8 ماه گذشته 220 هزار بطر و لیتر مشروبات الکلی صرفا حوزه مبارزه با مفاسد اجتماعی کشف کرده ایم . بیش از 20 برابر سال قبل ما کشفیات مشروبات الکلی داشته ایم .
در مشروبات خارجی 10 برابر رشد داشته ایم . در مشروبات دست ساز (خانگی ) 15 برابر رشد داشته ایم .
10 روز قبل در کرج از خانه یک هموطن ارمنی 28 هزار لیتر مشروب الکلی کشف کرده ایم . فقط در یک مرحله ! مشروبات الکلی بداخلاقی را در جامعه افزایش می دهد. نزاع می آورد. قتل می آورد. درگیریهای ناموسی و جنسی بوجود می آورد , زورگیری بوجود می آورد. جرمهای خشن را افزایش می دهد. وقتی که فردی مشروبی را می نوشد و متعاقب آن مست می کند و عقل از سرش می پرد طبیعی است که هر جرمی را مرتکب می شود.
 دست دشمنان انقلاب اسلامی در کار است
بنده شک ندارم که ورود مشروبات الکلی در این سطح با دو هدف انجام می شود.
یکی اقتصادی چون با کمال تاسف وقتی تقاضا میباشد عرضه نیز هست و از این راه عده ای متخلف و... سود کلانی حاصل میکنند. دیگری این اینکه عمومی بودن ورود مشروبات الکلی با اهداف سیاسی و ضربه زدن به جوانان عزیزی که سرمایه های بزرگ این کشور و آینده سازان این مملکت میباشند. کسانیکه وقتی در مسیر صحیح قرار میگردند باعث تعجب و ناراحتی کشورها میشوند که به هیچ وجه پیشرفت و آبادانی این مردم را نمی خواهند. جوانانی که در مواردی باعث شگفتی جهانیان شده اند. رسیدن به تکنولوژی هسته ای , سد سازی ... از موارد قابل ذکر است ورود مشروبات در بخشی که به توزیع کننده یا حمل کننده می شود وجه آنها را پس از فروش یا مشروط به عدم دستگیری پرداخت نماید یعنی اینکه عقبه های این نوع اقدامات دست کسانی است که مایل به سلامت , موفقیت , رشد و تعالی و... جوانان و مردم عزیز نمیباشند و مسئولین محترم بایستی به این هم توجه ویژه ای داشته باشند. البته از بین بردن بسترهای جرم و ایجاد استفاده گسترده فضاهای فرهنگی , ورزشی , هنری و ایجاد موقعیت ازدواج , تربیت خانوادگی یکی از ضرورتها و اقدامات پیشگیرانه و ناکام گذاشتن دشمنان همیشگی این مردم خوب میباشد. که نباید از اینگونه فعالیت ها غفلت نمود چون ایجاد امنیت مطلوب در گرو اینگونه اقدامات میباشد.
 پلیس مترو را راه انداختیم
ما قبل از اینکه شعار بدهیم , عمل کردیم . پلیس مترو را ما راه انداختیم . متروی گلشهر کرج ایستگاه زده ایم و پلیس مترو را راه اندازی کرده ایم . مترو واقعا به پلیس نیاز دارد.البته گلایه ما این است که چرا ما باید برای مترو پلیس ایجاد کنیم . ایجاد پلیس مترو و هزینه های آن باید به عهده مترو باشد. نیروی انتظامی نباید هزینه ای صرف ایجاد پلیس مترو کند. هزینه های این کار باید به عهده مترو باشد.
 آمار واطلاعات
1 ـ در استان تهران 12 هزار نفر مصرف کننده مواد مخدر داریم .
2 ـ 20 هزار هکتار باغهای شهریار وا نبارها و باراندازهای متعدد در اسلامشهر محملی برای قاچاق کالا و مواد مخدر و بزهکاریهای دیگر شده است .
3 ـ عمده مجرمین شهر تهران , خوابگاهشان در شهرهای استان تهران است .
4 ـ در 8 ماه گذشته 4 هزار و سیصد کیلوگرم مواد مخدر با فراوانی تریاک و حشیش در استان تهران کشف شده است .
5 ـ کشفیات گراس , بوته خشخاش , شیشه , کریستال و قرصهای روان گردان جزو آمار بالا نیست .
6 ـ عملیاتهای پلیسی در تهران باید با هماهنگی استان تهران انجام شود . یعنی پلیس تهران با پلیس استان تهران همزمان و مشترک باید عملیات انجام دهد. چرا که در عملیاتهای پلیس تهران , مجرمین به شهرهای استان تهران سرازیر و سرریز می شوند.
7 ـ پلیس استان تهران در قبل از نظر اعتماد مردم رتبه 29 را داشت , هم اکنون پلیس استان تهران از نظر اعتماد مردم در رتبه دوم قرار دارد.
8 ـ فرودگاه پیام در حوزه استحفاظی پلیس استان تهران قرار گرفته است . هم اکنون پلیس در حال استقرار در فرودگاه پیام با همکاری مسئولین فرودگاه هستیم . بخشی از کار پلیس فرودگاه پیام مبارزه با قاچاق کالاست .
9 ـ 12 درصد رشد در کشف قاچاق کالا نسبت به سال گذشته داشته ایم . عمده کشفیات ما مربوط به سیگار است . پارچه , لوازم صوتی , در رده بعدی است .
10 ـ در سال جاری 2 میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف کرده ایم , امیدواریم با طرح کارت هوشمند بنزین جلوی قاچاق سوخت گرفته شود.
11 ـ کشفیات بزرگی در ارتباط با عتیقه ها و میراث فرهنگی داشتیم که هنوز کارشناسان میراث فرهنگی نتوانسته اند آنها را قیمت گذاری کنند . در پرونده قضایی قیمت کشفیات ما 30 میلیارد تومان رقم زده شده که به اعتقاد ما رقم حقیقی نیست و صوری است .
12 ـ 40 هزار لیتر قوطی مشروبات الکلی فقط در ماه گذشته کشف کرده ایم .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات