تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۹  ، 
کد خبر : ۱۹۹۳۳۵
آلترنت تأکید کرد:

روند رو به رشد فاشیسم در بین جوانان حامی رژیم صهیونیستی (بخش دوم)

اشاره: پایگاه اینترنتی "آلترنت " در گزارشی به بررسی لایحه‌ای پرداخته است که در صورت تصویب ساکنین اسرائیل می‌بایست نسبت به رژیم سوگند وفاداری یاد کنند این گزارش تاکید می‌کند تمایل افراد نسبت به این امر نشان‌دهنده رشد فاشیسم در بین آن‌ها است.

به گزارش فارس، مکس بلومنتال " (Max Blumenthal) از محققین "مؤسسه ملی " آمریکا، مؤلف کتاب پرفروش "عموره جمهوری‌خواهان: جنبشی که حزب را متلاشی کرد " و "جوزف دانا " (Joseph Dana) نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در گزارشی که در پایگاه اینترنتی "آلترنت " (alternet.org) منتشر شده است به بررسی بازتاب لایحه پیشنهادی "دیوید روتم " (David Rotem) عضو حزب راست‌گرا و افراطی "اسرائیل بیتنا " (Yisrael Beiteinu) پرداخته‌اند.
نویسندگان در ابتدای قسمت دوم گزارش خود با تأکید بر اینکه وجه فاشیستی در اسرائیل نفود کرده است، نوشته‌اند: به خیابان‌های مرکز بیت‌المقدس رفتیم تا جوانان را نیز در مبحث وفاداری سهیم کنیم. از آنجایی که اسرائیل بر روی مطالبات قانونی مذاکره می‌کند، رژیمی مطلقاً یهودی است و اختیار سخن گفتن از سوی ملت یهود را دارد. ما گمان می¬کنیم، عقاید حامیان اسرائیل درباره جماعت یهودیان پراکنده، جزء لاینفک هرگونه بحث درباره لایحه پیشنهادی وفاداری است. با فرض اینکه مباحثه جدل‌آمیز بر سر "وفاداری دوگانه " سابقاً در ایالات متحده بوده است، لازم است این مطلب به طول کامل و پایدار بررسی شود. آیا سوگند وفاداری صهیونیست نقطه عطفی در بحث وفاداری دوگانه برای جماعت یهودیان پراکنده ارائه داده است؟ آیا ممکن است جماعت یهودیان پراکنده اعتراضی به ادای سوگند برای حمایت از رژیم یهود داشته باشند؟ اگر این چنین است، موضوع مورد بحث این خواهد بود که آیا تابعیت آن‌ها در کشور محل اقامت خود ثبت شده است؟
سرانجام بر آن شدیم تا تعداد یهودیانی را که در اسرائیل و خارج از آن آماده پذیرش فاشیسم در هر قالبی هستند، تعیین کنیم. برای دریافت بهترِ عقیده عموم - مسلماً تصویری آنی و ناتمام - از مصاحبه شوندگان خواستیم تا اگر مایل هستند پیش روی ما برای وفاداری به دولت یهود سوگند یاد کنند. متن سوگندنامه ما عمداً به تحریک آمیزترین زبان ممکن تنظیم شده و تقریبا به صورت تحت اللفظی بر اساس "فوررید " (Führereid) یا همان "سوگندنامه ارتش وهرماخت " آلمان بود که مجبور بودند طی سال‌های 1934 تا 1945 به "آدولف هیتلر " (Adolph Hitler) ادا کنند.
سوگند ارتش وهرماخت به صورت زیر خوانده می‌شد:
به خدا سوگند یاد می‌کنم که فرمانبردار مطلق رهبر امپراطوری و ملت آلمان، آدولف هیتلر، فرمانده ارتش وهرماخت باشم و به عنوان سربازی شجاع آماده فدای جانم در هر زمانی هستم.
و در اینجا سوگند وفاداری به دولت یهود را ملاحظه می‌کنید که مصاحبه‌شوندگان مقابل ما قرائت می‌کنند:
"به هاشم، پروردگار یهود، سوگند یاد می‌کنم که وفادار مطلق دولت یهودی اسرائیل، رهبران و فرماندهان ارتش یهود باشم. من آماده‌ام به عنوان حامی وفادار دولت یهود در هر زمانی جانم را فدا کنم. "
مکس بلومنتال " و "جوزف دانا " از خوانندگان خود می‌پرسند: آیا ما تلقین کردیم که رژیم یهودی اسرائیل، تجسمی نو از حکومت رایش سوم هیتلر ارائه داده است؟ البته که نه. در عوض، فرض می‌کنیم این پروژه ویدئویی به عنوان نسخه آزمایشی موج سوم "ران جونز " (Ron Jones) معلم تاریخ دبیرستان کورلی در کالیفرنیای جنوبی در سال 1967 است.
نویسندگان سپس به تشریح برنامه جونز پرداخته‌اند: "در پی اثبات این امر که میانگین شهروندان، در معرض فاشیسم قرار دارند، دانش‌آموزانش را موظف کرد برنامه انضباطی دقیق و جامعی را بپذیرند، اجتماعاتشان همراه با درود آلمانی باشد، به سؤالات در حال ایستاده جواب دهند و پاسخ‌ها سه کلمه یا کمتر باشد و نیز همیشه کارت عضویت خود را همراه داشته باشند. "قوایی سراسر انضباط " شعار جنبش جونز بود که مدعی ترقی بود. در روز چهارم آزمایش، اشتیاق دانش‌آموزان برای این پروژه به سایر کلاس‌های دبیرستان نیز کشیده شد. سرانجام، جونز آن‌ها را موظف کرد تا در تجمعی که قرار بود یک کاندیدای ریاست جمهوری از جنبش موج سوم آن‌ها، اعلام کاندیداتوری کند، شرکت کنند. هنگامی که دانش‌آموزان به آنجا رسیدند، جونز از این راز پرده برداشت که آن‌ها موضوع یک آزمایش درباره نیروی جذبه فاشیسم بوده‌اند و اینکه آن‌ها مشتاقانه ساختار جامعه نازیسم آلمان را تکرار کرده‌اند. "
آزمایش ما نیز خبر از روند رو به رشد مشابهی می‌دهد که در میان جوانان اسرائیلی و حامیان یهودی اسرائیل که با آن‌ها گفتگو کردیم، وجود دارد. در بعضی موارد، مورد مصاحبه ما مشتاقانه و بی‌درنگ خواستار ادای سوگندنامه مقابل ما بود و گاهی نیز جزئیات شخصی خود را اضافه می‌کرد. معمولاً تأکیدشان بر عباراتی نظیر "دولت یهود " و "ارتش یهود " بود. این موارد عموماً از میان مهاجران تازه واردی بود که خانواده خود را رها کرده بودند و به عبارت دیگر به ارتش پیوسته و زندگی کاملاً جدیدی را آغاز کرده بودند. یهودیان دنیا (در سال‌های اخیر بیشتر برای تحصیل به کالج یهودیان ارتدکس "یشیوا " (Yeshivas) واقع در بیت‌المقدس آمده بودند) برای حمایت از بنیان اسرائیل که رژیمی برای یهود است ادای سوگند وفاداری کرده بودند و از این رو مجبور به موافقت با نظام مرسوم دموکراسی‌های غربی نبودند.
آن‌ها در پایان تأکید می‌کنند که تنها دو تن از مصاحبه شوندگان از ادای سوگند سر باز زدند. آنان دلیل امتناع خود را احتمال ارتکاب اسرائیل به جنایات بزرگ حقوق بشری در آینده‌ای دور بیان کردند. مسلماً آن‌ها قادر نبودند ماهیت این سوءاستفاده‌ها را تعیین کنند که باعث دشمنی‌ آن‌ها با اسرائیل شده است.
مصاحبه شوندگان ما اثبات کردند، هر فردی در هر کشوری می‌تواند دستخوش وسوسه‌های فاشیسم شود که یهودیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات