تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۰۲۱۵۹

تحلیلگری ‌آمریکایی‌ گفت: ایران تهدیدی‌ جدی‌ برای‌ امنیت جهان است


تحلیلگری‌ امریکایی‌ در گفتگو با شبکه‌ جنگ طلب فاکس‌ نیوزادعا کرد ایران تهدیدی‌ جدی‌ برای‌ امنیت جهانی‌ به‌ شمار می‌ رود . مجری‌ فاکس‌ نیوز گفت: رئیس‌ جمهور ایران تصریح‌ کرد شورش‌ موفق‌ شده‌است به‌ غنی‌سازی‌ اورانیوم‌ مبادرت کند و اکنون باید با ان همانند یک قدرت هسته‌ای‌ رفتار کرد . اگر قرار باشد دولت امریکا به‌ این کشور بگوید ایران توانایی‌ هسته‌ ای‌ دارد و تامدتی‌ دیگر به‌ بمب هسته‌ای‌ دست خواهد یافت با توجه‌ به‌ مسئله‌ بی‌اعتباری‌ مربوط به‌ عراق‌ ایا باید مردم‌ امریکا این سخنان دولتمردان خود را بپذیرند.
لورا اینگراهام‌ کارشناس‌ امریکایی‌ و مجری‌ یکی‌ از ایستگاههای‌ رادیویی‌ امریکا در پاسخ‌ گفت: سازمانهای‌ اطلاعاتی‌ امریکا گفته‌ اند ایران شاید چندین سال‌ تا مرحله‌ ساخت سلاح‌ هسته‌ای‌ فاصله‌ داشته‌ باشد. ما باید توجه‌ داشت مسئله‌ ایران بسیار جدی‌ است. چین و روسیه‌ازاقدامات ایران ناراضی ‌هستند ایران تهدیدی‌ جدی‌ برای‌امنیت جهانی‌ است. این کارشناس‌ امریکایی‌ درادامه‌ خاطر نشان شد ایران ازهمه‌ جامعه‌ جهانی‌ سرپیچی‌ کرده‌ است. محموداحمدی‌ نژاد گفته‌استایران حتی‌ درباره‌متوقف ساختن غنی‌سازی ‌اورانیوم‌ مذاکره‌ نخواهد کرد . زیرااین حق‌ ماست. این مسئله‌نباید وارد عرصه‌ انتقادها از بوش‌ بخاطر مسئله‌ عراق‌ شود ووضع‌ ایران با عراق‌ مقایسه‌ شود. مسئله‌ایران بسیار خطیراست.
مجری‌ فاکس‌ نیوز در ادامه‌ این گفتگو پرسید سازمانهای‌ اطلاعاتی‌ امریکا می‌گویند ایران تامرحله‌ ساخت سلاح‌ هسته‌ای‌ ده‌ سال‌ فاصله‌ دارد پس‌ این همه‌ هیاهو برای‌ چیست. این کارشناس‌ امریکایی‌ درپاسخ‌ گفت: این مسئله‌ فقط مربوط به‌ امریکا نیست کل‌جامعه‌ بین‌المللی‌ این هیاهو راایجاد کرده‌است زیراهمه‌ می‌دانند نمی‌توان اجازه‌ داد این برنامه‌ خیلی‌ پیشرفت کند. بنابراین همه‌ باید به‌ صورت فعال‌ در این زمینه‌ مداخله‌ کنند.
منتقدان می‌ گویند بوش‌ در مورد مسئله‌عراق‌ چندانفعالانه‌ دربحث درگیرنشد اما ظاهرا درباره‌ ایران فعالانه‌ در این مباحثه‌ها با جامعه‌ بین‌المللی‌ شرکت دارد وجالب توجه‌ ایناست که‌ باز هم‌ ازبوش‌ به‌خاطر این نوع‌ عملکرد انتقاد می‌ شود این کارشناس‌ امریکایی‌ در ادامه‌ افزود: کل‌ مسئله‌ این است، باید این پرسش‌ را مطرح‌ کرد که‌ ایا ماراحت خواهیم‌ بود اگر ایران در دو تا هفت سال‌اتی‌ به‌ سلاح‌ هسته‌ای‌ دست یابد. اگرپاسخ‌ این سوال‌ منفی‌ است باید ازانتقاد ازبوش‌ دست برداشت و باید دید چکار می‌توان انجام‌ داد. اید با توجه‌ به‌ تحولات و اقدامات امریکا درخصوص‌ عراق‌ تصمیم‌ مناسبی‌ درباره‌ ایران اتخاذ و به‌ بوش‌ اعتماد کرد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات