در پی انتقاد روزنامه رسالت از دکتر ابراهیم یزدی در زمینه آنچه مصاحبه با رادیو آمریکا خوانده شده بود و نقل این انتقاد در روزنامه بنیان دیروز، دکتر یزدی تکذیبیهای برای روزنامه ارسال و انجام چنین مصاحبهای را تکذیب کرد. در این تکذیبنامه آمده است: من ماهها است که هیچ نوع مصاحبهای با بخش فارسی رادیوی آمریکا نداشتم. بنابراین آنچه به نام اینجانب در روزنامه و یا تلکس خبرگزاری به نقل از صدای آمریکا به عنوان مصاحبه اینجانب در تاریخ 5/2/81 منتشر شده، توسط من نبوده است و تکذیب میشود. در تحقیقاتی که به عمل آمد روشن شد که نوار چنین مصاحبهای را رادیوی ایرانیان لسآنجلس، که ماهیت و گرایشهای سیاسی آن بر همگان روشن است در اختیار صدای آمریکا قرار داده است و صدای آمریکا آن را به عنوان مصاحبه با اینجانب منتشر کرده است.
اینجانب بیش از ده سال است که حاضر نشدهام با رادیو و تلویزیون ایرانیان مقیم لسآنجلس، گفتوگو کنم و این در حالی است که آن رادیو مدعی است این مصاحبه توسط آنها با من انجام گرفته است که این مضوع را نیز تکذیب میکنم و نادرست است. احتمال دارد گردانندگان رادیوی مذکور مطالبی را که من هفت یا هشت ماه پیش در یکی از جلسات ایرانیان مقیم آمریکا مطرح کردهام به صورت گفتوگو تنظیم کرده و در اختیار رادیو آمریکا قرار دادهاند اما مسأله قابل توجه این است که یک روزنامه در ایران که خود با آشتی ملی موافقت دارد و از آن استقبال کرده است، آن را بهانهای قرار داده برای بر هم زدن ضرورتهای اجتناب ناپذیر تفاهم ملی. اینکه گروههای برانداز،از کاهش تشنجات سیاسی در داخل ایران ناراضی و ناراحت باشند و با اقداماتی این چنینی، در یک شرایط بسیار حساس بخواهند تفاهم ملی را بر هم زنند و تحریکاتی درراستای تشنجات سیاسی انجام بدهند، کاملاً قابل درک است. آنچه آنها به کرات علیه جنبش اصلاحطلبی ایران، نیروهای ملی - مذهبی از جمله نهضت آزادی ایران به خصوص شخص اینجانب انجام دادهاند، همه در راستای بر هم زدن امکان تفاهم ملی بوده است.
امیدوارم محافظهکاران و کسانی که خود را متعلق به اردوی محافظهکاران فردگرا میدانند،در برخورد با حوادثی از این نوع خردورزی نمایند و از خود خویشتنداری نشان دهند و تا زمانی که به ریشه مطالب نرسیدهاند از ابراز نظر خودداری کنند.