تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۰۶۶۴۷
سردار حجازی در جمع طرفداران حزب مؤتلفه اسلامی:

بعد از 9 دی رفتار دشمن عوض شد


معاون آماد و پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت بعد از حماسه 9 دی بود که دشمن رفتارش عوض شد، سرعقل نیامد بلکه فهمید عملیاتش با شکست مواجه شده است.
سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد حسین زاده حجازی دوشنبه شب در جمع اعضاء حزب مؤتلفه اسلامی به مناسبت فرا رسیدن 9 دی با گرامی داشتن این روز گفت: از همه آحاد ملت به خاطر خلق چنین حماسه شکوهمندی قدردانی می کنم، این حماسه منشأ تحولات بزرگی شد و برنامه ها و طرح های دشمنان را به هم زد.
اهداف دشمن
وی ادامه داد: دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هست و هدف مطلوبش براندازی است. اما اگر به این هدف هم دست پیدا نکند به دنبال تغییر رفتار نظام می باشد و برای این کار از همه ابزارهای خود استفاده می کند که یکی از آن ها تهدید نظامی است که از ابتدای انقلاب هم به دنبال آن بوده است و تهدیدها و تعرض های مختلفی داشته است.
حجازی تصریح کرد: این که آن ها می گویند گزینه نظامی روی میزشان است به مقدمات و زمینه هایی نیاز دارد، که چهار محور آن را بیان می کنم، در ابتدا باید آن ها افکار عمومی را مساعد کنند در عراق این کار را انجام داده بودند که توانستند به این کشور حمله کنند، درباره نظام جمهوری اسلامی ایران هم آن ها به دنبال این مسأله هستند بر همین اساس است که تلاش می کنند بگویند ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای است.
وی خاطرنشان کرد: محور دوم این است که آن ها در داخل به دنبال یک جای پا هستند کسانی که بتوانند کار آن ها را تکمیل کنند این که می بینیم آن ها از فتنه گران داخلی حمایت می کنند بر جریان سبز حمایت می کنند به همین دلیل است، آن ها برای اقدام نظامی نیاز دارند یک جبهه حامی خود در داخل ایجاد کنند تا بتوانند کار خود را پیش ببرند. محور سوم هم این است که آن ها برای انجام عملیات نظامی نیاز دارند که اراده مقاومت و ایستادگی را بشکنند، در عراق هم آن ها قبل از این که این کار را انجام دهند دست یه هیچ اقدامی نزدند.
گرداب نظامیان آمریکا
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید از این گردابی که برای نیروهای نظامی شان پدید آمده نجات پیدا کنند تا زمانی که بخش بزرگی از نیروهای آن ها در افغانستان و عراق است نمی توانند درگیر یک جنگ دیگر شوند. هنوز 70 هزار نفر از نیروهای آن ها در عراق و 110 الی 120 هزار نیرویشان در افغانستان و عراق قرار دارند.
وی با بیان این که نیروهای آمریکایی به دلیل درگیری‌شان در عراق و افغانستان به شدت خسته و فرسوده شده‌اند و احتیاج به بازسازی دارند و باید برای مدتی به کشورشان برگردند، گفت: بر همین اساس فکر می‌کنم انجام عملیات نظامی گسترده به معنای تهاجم زمینی منتفی است. اقدام موردی و عملیاتی قابل اجراست، اما اگر به کشورهای اطراف ایران نگاه کنیم از شعاع 360 درجه در 300 درجه‌اش پایگاه نظامی دارند.
ممکن است به ظاهر چنین فرضی وجود داشته باشد اما آن‌ها نگران عواقب پس از این اقدام هستند. آن‌ها نگرانند که با این کار امنیت منطقه به هم بخورد و دیگر نتوانند مساله را جمع کنند. آن‌ها با وجود داشتن پایگاه‌های نظامی متعدد در منطقه قادر نیستند که حوادث بعد از چنین حمله‌ای را مدیریت کنند. 
زمینه‌سازی افکار عمومی
حجازی تصریح کرد: آن ها محتاج زمینه سازی افکار عمومی به زمینه سازی فتنه هستند، تا بتوانند روحیه استقامت را در کشورمان بشکنند. بی جهت نیست که از تمام ابزار و امکانات برای تقویت جبهه ضد انقلاب استفاده می کنند و به عنوان مثال یک گروه ضد انسانی و رذل که جندالشیطان است را مورد حمایت قرار می دهند.
وی تصریح کرد: آمریکا به پلیدترین شکل ها متوسل شده و دست به ترور دانشمندان ما می زند. از امکانات سایبری خود استفاده کردند و در تریبون های خود می گویند که باید از جریان سبز، از طریق قدرت سایبری حمایت کرد دشمنان زمان کم دارند و دچار بیش فعالی هستند. آن ها برای رسیدن به اهداف خود از همه ابزارها استفاده می کنند از گروه هایی مانند پژاک و کوموله نیز بهره می برند و دیدید که اخیراً منافقینی که سالیان سال در لیست گروه های تروریستی آن ها قرار داشت از این لیست خارج شد تا از آن هم برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند.
سه وجه یک هرم
حجازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر هرمی را در نظر بگیریم که 3 وجه دارد یک وجه آن ایمان و حرارت دینی است، که تا وقتی در کشور ما وجود دارد آن‌ها در دشمنی با ما به نتیجه نمی‌رسند، وجه دیگر استقامت است، ایمان تنها بدون استقامت به نتیجه نمی‌رسد، آن‌ها به دنبال از بین بردن استقامت و ایستادگی در کشور ما هستند و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند اگر قلب‌ها بلرزد زانوها هم خواهد لرزید.
وی افزود: وجه سوم عقلانیت است، ایمان درست در کنار استقامت درست اگر در مسیر عقلانیت باشد به نتیجه خواهد رسید. اظهار نظرها، اقدامات و همه فعل و انفعالات باید بر مبنای منطق و عقلانیت و تدبیر باشد. در راس این هرم هم تبعیت از رهبری است اگر این تبعیت نباشد نه ایمان به درد می‌خورد نه استقامت و عقلانیت نتیجه‌ای خواهد داشت.
معاون پشتیبانی و تحقیقات صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: جایگاه ولایت و رهبری است که همه نیروها را در یک جهت حرکت می‌دهند. لذا اگر ایمان، استقامت و عقلانیت در پرتو رهبری و در خط رهبری قرار گیرد، مطمئن باشید که هر قدرت نظامی در هر اندازه‌ای که باشد امکان اقدام علیه ما نخواهد داشت. دشمنان در جایی اقدام می‌کنند که از نتیجه آن مطمئن باشند.
وی تصریح کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در صفوف ملت هستند و هر کسی که در پی ایجاد دودستگی و انشقاق در جامعه باشند در خط دشمن است. کسانی که در فتنه سال گذشته ملت را رو در روی هم قرار دادند آب به آسیاب دشمن ریختند و بزرگترین خدمت را به دشمن کردند و کسانی که در نهم دی به میدان آمدند وحدت و یکپارچگی و انسجام خود را به رخ دشمنان کشیدند و دشمن را ناامید کردند.
ضربه هولناک
حجازی تصریح کرد: بعد از حماسه 9 دی بود که دشمن رفتارش عوض شد سر عقل نیامد بلکه فهمید عملیاتش با شکست مواجه شده است. حماسه 9 دی ضربه‌ای هولناک به دشمن بود و نقشه‌هایش را نقش بر آب کرد و امروز وظیفه همه ما این است که در راستای وحدت و یکپارچگی انسجام و تبعیت از رهبری حرکت کنیم واختلافات جزیی و موضوعی را بزرگ نکنیم. در این شرایط است که می‌توانیم در برابر توطئه‌های دشمنان بایستیم.
در ادامه این مراسم سردار حجازی به سوالات حاضران پاسخ گفت.
دلائل سفر امیر قطر به ایران
وی درباره سفر اخیر امیر قطر به ایران گفت: من حدس می‌زنم که این سفر درباره امنیت خلیج فارس و دادگاه حریری بود، آن‌ها می‌خواستند زمینه‌سازی کنند تا اگر رای این دادگاه اعلام شد ایران و حزب‌ الله عکس‌العملی نشان ندهند و مقام معظم رهبری نیز این توطئه‌ها را نقش بر آب کردند.
وی درباره احتمال حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی بدون اجازه آمریکا هیچ اقدامی نخواهد کرد آن‌ها نیاز دارند که با آمریکا هماهنگ باشند و به نظر می‌رسد که تلاش‌هایشان برای متقاعد کردن آمریکا به چنین اقدامی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
وی درباره آمادگی نیروهای مسلح در مواجهه با تعرض احتمالی دشمن گفت: نیروهای مسلح آمادگی کامل دارند و اگر دشمن دست به حماقت بزند نیروهای مسلح ما برنامه و آمادگی لازم برای مقابله با آن را دارند و ما این را به مسئولان سیاسی اعلام کرده‌ایم.
وی افزود: دشمن در جنگ‌های خود از نیروی انسانی محدود و تجهیزات زیاد استفاده می‌کند، در جنگ عراق دشمن با ارتش عراق مقابله نکرد، چرا که لشگر صدام در برابر آن‌ها مقاومتی نکرد و آمریکا توانسته بود سردمداران ارتش عراق را با خود هماهنگ کند. اما امروز می‌بینید که آمریکایی‌ها از تردد در عراق وحشت دارند و خود را در پادگان‌ها محدود کرده‌اند.
حجازی گفت: واقعیت آن است که آن‌ها فاتح عراق نیستند بلکه در آن گرفتار شده‌اند. آن‌ها سلاح‌های پیشرفته دارند اما انسان‌هایی از خود گذشته ندارند که یک عنصر بسیار کلیدی است. عنصر شهادت‌طلبی و ایثار مزیت رقابتی ما در برابر دشمنان است.
حجازی در ادامه درباره تلاش‌های سپاه و بسیج برای مقابله با فتنه گفت: یکی از رویکردهای جدی سپاه تقویت بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی است و در این زمینه فعالیت‌های مفصلی را انجام می‌دهد.
وی عنوان کرد: فضای کشور بعد از حوادث سال گذشته غبارآلود شده بود و حالا که زمان گذشته است و با روشنگری‌های حضرت آقا وابستگی و دست‌نشاندگی برخی عناصر معلوم شده است، باید جریان روشنگری استمرار یابد.
معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این سوال که آیا ما می‌توانیم در مواجهه با آمریکا جنگ را به درون مرزهای آمریکا ببریم، گفت: آمریکا با پای خود به منطقه آمده است و نیازی به رفتن ما به آنجا نیست به علاوه این که ما با مردم آمریکا که در این اقدامات دخالتی ندارند کاری نداریم بلکه با تجاوزگران روبرو هستیم.
مهمترین دغدغه دشمنان
حجازی در پایان افزود: مهمترین دغدغه دشمنان ما پیشرفت‌های تحقیقاتی، صنعتی و تکنولوژیکی ماست آن‌ها در محافل خود از این مساله ابراز نگرانی می‌کنند و خودشان هم می‌دانند که نگرانی از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌یی دروغی بیش نیست. پیشرفت‌های تحقیقاتی و صنعتی ما دغدغه اصلی آن‌هاست و البته این را به این شکل در رسانه‌ها مطرح نمی‌کنند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات