تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۱۰۰۵۱

همیاران جنگ نرم دشمن صهیونیستی در سینمای ایران


 سعید متین
در 12 سپتامبر سال 2002 میلادی و در سالگرد واقعه 11 سپتامبر، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی رژیم صهیونیستی طی یک سخنرانی گفت که ایالات متحده آمریکا برای نابودی دو رژیم عراق و ایران، دو راه حل متفاوت را بایستی پیش گیرد. او ادامه داد که برای این کار، آمریکا و متحدانش بایستی به عراق حمله نظامی کنند. (این سخنرانی حدود 6 ماه پیش از حمله نیروهای نظامی ناتو به عراق صورت گرفت و ارتش آمریکا و دیگر هم پیمانانش، در اواخر مارس 2003، عراق را به اشغال خود در آوردند.)
اما بنیامین نتانیاهو برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی، راه حل شگفت انگیزی را به آمریکاییان پیشنهاد داد. او گفت که «آمریکا بایستی با تلویزیون به ایران حمله کند!» و در توضیح این رهنمودش بیان داشت که پخش فیلم ها و سریال هایی با محتوای هرزگی و تبلیغ رفتار بی بند و بار و روابط نامشروع جنسی به همراه نمایش دختران و پسران زیباروی که ارتباطات غیراخلاقی دارند، در خانه های پرزرق و برق و زندگی های اشرافی، می تواند رژیم ایران را سرنگون سازد. نتانیاهو برای مصادیق سخنانش، به طور مشخص، سریال های شبکه فاکس را نام برد.
در واقع رهنمود نتانیاهو برای مقابله با انقلاب اسلامی تایید همان راهکاری بود که فرانسیس فوکویاما در کنفرانس شیعه شناسی اورشلیم به سال 1986 ارائه داد که برای نابودی ماهیت ظلم ستیز عدالت طلبانه نظام جمهوری اسلامی بایستی میل شهادت طلبی را در ایران به میل رفاه زدگی و مصرف گرایی تبدیل نمود. این همان ترفندی بود که اشراف یهود و کانون های صهیونی در قرون وسطی برای شکست مسلمانان در آندلس نیز به کار گرفتند. این در یک کلام به تعبیری همان جنگ نرم همیشگی سپاه شرک و کفر علیه اسلام و مسلمین بوده و هست.
به هر حال پس از سخنرانی و رهنمودهای بنیامین نتانیاهو، کانون های صهیونی از طریق شبکه های رسانه ای خود مانند کمپانی فاکس یا شبکه های متعلق به روبرت مرداک و یا جرج سوروس، اقدام به راه اندازی پی درپی تلویزیون های فارسی زبان کردند که گروه قابل توجهی از آنها (بنا به رهنمود نتانیاهو) به پخش سریال های با محتوای هرزگی دست زدند. از جمله این شبکه ها می توان به شبکه mbcpersia Farsi 1 ، و اخیرا شبکه 1 manoto اشاره کرد که این شبکه اخیر علاوه بر لجن پراکنی های به اصطلاح سیاسی علیه انقلاب و نظام اسلامی، به پخش برنامه های نمایشی و به اصطلاح شوهای مبتذل دست زد که به طور بیسابقه ای اباحه گری و بی بندوباری را در میان خانواده های ایرانی ترویج می نماید. ارائه تصویری مستهجن از روابط نامشروع در میان زنان و مردان مجرد و متاهل تحت عنوان یک مسابقه به اصطلاح آشپزی از دیگر برنامه های این شبکه است که بیش از هر موردی، مصداق سخنان سال 2002 بنیامین نتانیاهو به شمار می آید.
اما متاسفانه در این میان حضور فعال دو تن از به اصطلاح فیلمسازان ایرانی (تهمینه میلانی و محمد نیک بین) در این شبکه، حیرت بسیاری از حتی مخالفین انقلاب را برانگیخت. اگرچه این دو تن در تولید و تهیه فیلم های مبتذل و ضد انقلابی کم سابقه نیستند (که حتی زمانی میلانی به دلیل اظهارنظرهای ضد انقلابی اش در حاشیه یکی از این آثار، توسط دادستانی بازداشت شد) اما پخش پرسر و صدا فیلم های تهمینه میلانی (به تهیه کنندگی محمد نیک بین) از شبکه صهیونیستی Manoto1 که با تبلیغات فوق العاده و نمایش پشت صحنه و مصاحبه های اختصاصی انجام می شود، نشان از معامله ای ضد ایرانی و ضد اسلامی از سوی این دو به اصطلاح فیلمساز با کانون های صهیونی دارد.
اگرچه در اینجا برعهده قوه قضائیه است که (همچون برخوردهای قاطعش با دیگر به اصطلاح فیلمسازان وطن فروشی که قصد به تصویر کشیدن اتهامات صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی و سیاه نمایی ایران برپرده دشمنان تاریخی این ملت را داشتند) با این سربازان جنگ نرم کانون های صهیونی نیز برخورد لازم را بنماید، اما از معاونت محترم سینمایی نیز انتظار می رود، دیگر فرصت حضور این دسته از هنرفروشان را در جمع شریف سینماگران ایرانی ندهد و دامن این سینما را به آنان که هنر را نه فقط به نان که به سوداهای فریبنده می فروشند، نیالاید.
در کمال تاسف و شگفتی در خبرها آمده بود که این دو تن در جمع هیئت مدیره صنفی قرار گرفته اند که گویا برای متحد کردن تهیه کنندگان و تولیدکنندگان این سینما از سوی معاونت سینمایی و با حضور مستقیم مدیرکل اداره نظارت این معاونت به تازگی تشکیل شده است!
البته شاید هم این خبر چندان هم جای شگفتی نداشته باشد (اگرچه جای تاسف دارد)، چرا که در همان هیئت مدیره یاد شده، نام تولیدکننده فیلم موهن و ضد ارزشی «زمهریر»، تهیه کننده فیلم ضد انقلابی «صدسال به این سالها» و تهیه کننده فیلم تبلیغاتی یکی از سران فتنه سال 88 نیز به چشم می خورد (که ایشان در آن فیلم تبلیغاتی تنها تهیه کننده نبود و در بخشی از فیلم به عنوان مجری یا مصاحبه کننده، حتی از آن سر کرده فتنه گر نیز جلو افتاده و خوش رقصی های بسیاری را برای وی و دوستانش انجام داد)!!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات