تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۱۰۵۰۸
رئیس مجلس شورای اسلامی:

بازگشت «ابراهیم یزدی» نشانه سعه صدر حکومت بود


گروه سیاسی: «مهدی کروبی» رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در پایان جلسه علنی مجلس در پاسخ به پرسش خبرنگاران در مورد علت بازگشت بی‌مسأله «ابراهیم یزدی» دبیرکل نهضت آزادی به ایران و احتمال نمایندگی وی برای مذاکره با آمریکا گفت: بازگشت یزدی ناشی از تدبیر، عقل و سعه‌صدر حکومت بود و شما چرا به حساب مسائل دیگر می گذارید؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی «نوروز»، رئیس مجلس تأکید کرد: سیاستگذار اصلی در مذاکره با آمریکا رهبری است و ایشان هر چه دستور دهند ما هم همان را عمل می کنیم.
رئیس مجلس در مورد اظهارات پوتین مبنی بر انجام مانور نظامی در دریای خزر گفت: ما سیاست تنش‌زدایی با همسایگان را دنبال می کنیم و روابط خوبی هم با روسیه داریم و تلاش می کنیم تا این روابط گسترش یابد.
کروبی ضمن تأکید بر تلاش ایران برای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشور گفت: ما مواضع قاطع رئیس‌جمهور را در مورد تعیین رژیم حقوقی دریای خرز تأیید می کنیم ضمن اینکه اهل تجاوز نیستیم و با تجاوز نیز برخورد می‌کنیم.
رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که با تفاهم کشورهای حاشیه خزر حقوق همه از جمله حق عادلانه ایران حفظ شود.
کروبی روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه را خوب، نزدیک و راهبردی توصیف کرد و افزود: مواضع ما در این خصوص همان مواضع قاطع رئیس‌جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم با تفاهم همه کشورهای منطقه همه به حقوق خود دست یابند و حق عادلانه جمهوری اسلامی ایران نیز تأمین و حفظ شود.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات