بسماللهالرحمنالرحیم
انالله و انا الیه راجعون
خبر ناگوار قتل فجیع و مظلومانه مبارز فداکار و وارسته، مرد صبر و استقامت مرحوم مغفور آقای داریوش فروهر و همسر محترمه ایشان – رحمهم الله علیها – همچون صاعقهای ویرانگر، جو سیاسی و اجتماعی کشور را برآشفت و افکار عمومی را در بهت و حیران ناباورانه فرو برد.
مردی که سالهای متمادی از عمر خویش را در راه مبارزه با ظلم و تعدّیات و دفاع از استقلال و حقوق حقه انسان و آزادیهای مشروع ملت ایران با تحمل شکنجهها در زندان سپری کرد، و وظیفه وجدانی و انسانی خود را نسبت به کشور و ملت در حد امکان و توان اداء نمود.
متاسفانه برخی از رسانهها آقای فروهر را مردی غیرمذهبی خواندند که این ظلمی است فاحش نسبت به ایشان زیرا من خود مدتها در زندان قزلقلعه از نزدیک شاهد اعمال و رفتار آن مرحوم بودم، ایشان در عین سیاسی بودن مردی متواضع و فروتن و مقید و متعبد نسبت به احکام اسلامی عزیز و آداب شرع مبین بود.
اینجانب این مصیبت بزرگ و ناگوار را به خانواده و دوستان این دو مرحوم و به همه علاقهمندان به حقوق ملتها و آزادیهای مشروع تسلیت گفته و از خداوند قادر متعال برای آنان رحمت واسعه و حشر با اولیاء خدا و برای بازماندگان و وابستگان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت مینمایم.
و به دولت محترم تذکر میدهم که برحسب وظیفه قانونی و شرعی خود و به منظور رفع اتهام محتمل با همه امکانات برای شناسائی و مجازات عاملین و مسببین این جنایت بزرگ اقدام نمایند، که عمق فاجعه را آیه شریفه: "والفته اشد من القتل" بازگو میکند،...