دکتر «فرشاد مؤمنی» استاد دانشگاه گفته است: افزایش نرخ ارز، اگرچه سادهترین مسیر برای افزایش ضروری و کوتاه مدت درآمدهای ریالی دولت است اما تجربه نشان داده که این روند، آثار تخریبی فوقالعاده زیادی دارد و ارکان امنیت ملی را تهدید خواهد کرد... شواهد تجربی نشان میدهد که بر اثر اجرای سیاست افزایش نرخ ارز، خسارات فراوانی به سرنوشت کنونی و آینده اقتصاد ایران تحمیل شدهاند و هیچ دستاورد مثبتی در سطح کلان نداشتهاند.