تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۱۶۸۷۳
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

سران فتنه را باید ضدانقلاب دانست


رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دیگر نباید سران فتنه را «سران فتنه» نامید، بلکه باید آنها را ضدانقلاب دانست چرا‌که در برابر نظام و رهبری ایستادند. آیت‌الله محمد یزدی دوشنبه شب در همایش روحانیان و ائمه جماعات منطقه 2 قم با اشاره به برگزاری اجلاسیه خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان یکی از حساس‌ترین نهادها در کشور و سیستم حکومتی ما محسوب می‌شود.
وی با اشاره به نقش نمایندگان ملت در این مجلس تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که خبرگان رهبری به‏عهده دارند، انتخاب رهبری است. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای پس از ارتحال امام راحل تصریح کرد: پس از فوت امام، مجلس خبرگان رهبری با انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب، توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد. وی اضافه کرد: امروز نیز شاهد هستیم که هرچه جلو می‌رویم، ابعاد مهم شخصیت ایشان بیش از پیش نمایان می‌شود.
آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب همواره در بخش‌های مختلف مدیریت داهیانه داشته‌اند، گفت: هنگامی که مجلس خبرگان می‌خواست ایشان را انتخاب کند، آیت‌الله خامنه‌ای از قبول مسئولیت امتناع می‌کردند ‌ولی فقها روی این مسئله تاکید کرده و ایشان را به عنوان رهبر انتخاب کردند.
وی با اشاره به فراز و نشیب‌های کشور در طول سال‌های رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بیان داشت: یکی از این شرایط حساس فتنه سال گذشته بود که رهبر انقلاب با تدبیر بسیار خوب شرایط را مدیریت و انقلاب را از بحران‌ها حفظ کردند.
نایب رئیس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به وضعیت کشور در سال گذشته و شکل‌گیری فتنه اظهار داشت: البته امروز بحث فتنه دیگر مطرح نیست، بلکه مسئله ضدانقلاب مطرح است. وی یادآور شد: دیگر نباید سران فتنه را «سران فتنه» نامید، بلکه باید آنها را ضدانقلاب دانست چرا‌که در برابر نظام و رهبری ایستادند. آیت‌الله یزدی تصریح کرد:‌ اگر مردم دستشان به این افراد برسد آنها را تکه تکه می‌کنند. وی اضافه کرد: در اجلاسیه هفته گذشته خبرگان رهبری نیز یکی از مسئولان تراز اول کشور نیز این تعبیر که امروز بحث فتنه مطرح نیست و مسئله ضدانقلاب مطرح شده است را بیان کرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ممکن است شیطان سر راه همه انسان‌ها قرار گیرد، تاکید کرد: امروز شاهد هستیم کسی که روزی در خط نظام و انقلاب بوده است، در برابر امام و نظام ایستادگی می‌کند. وی ادامه داد: البته ملت در ارتباط با اصل نظام با هیچ‎کس شوخی ندارد و اگر ببیند که کسی بخواهد در برابر دین، نظام و امام ایستادگی کند، به مقابله با او خواهد پرداخت.
آیت‌الله یزدی با اشاره به اینکه این نظام را مردم به آسانی به دست نیاورده‌اند و برای حفظ نظام نیز خون یک‌هزار شهید روی زمین ریخته شده است، بیان داشت: چند نفر که پارچه سبز به دست ببندند که نمی‌توانند نظام را به هم بریزند، برای این انقلاب زحمات بسیاری کشیده شده و مردم همواره مدافع این انقلاب هستند.
در بلادی که روحانیون آن را اداره می‌کنند، فساد کمتر است
خبرگزاری ایسنا هم گزارش داده آیت الله یزدی بر لزوم تحکیم ارتباط روحانیت با مردم تأکید کرد و گفت: هر قدر این ارتباط محکم‌تر شود، مردم در امنیت و آرامش بیشتری زندگی خواهند کرد. وی با بیان این‌که باید همه مساجد را آبرومند نگه داریم، تصریح کرد: تشریفات و تجملات برای مسجد مناسب نیست در عوض امامان جماعت که واسطه‌های رساندن رحمت خدا به مردم هستند باید نمازهای جماعت را بیشتر برپا و بیش از گذشته به مردم محبت و دوستی کنند و در حل مشکلات‌شان کوشا باشند.
نایب رئیس مجلس خبرگان در توصیف ویژگی‌های یک روحانی خوب، گفت: یک روزی مردم فکر می‌کردند که روحانی خوب کسی است که فقط نماز بخواند و در مسائل سیاسی و اجتماعی دخالت نداشته باشد اما امروز روحانی خوب را کسی می‌دانیم که علاوه بر توجه به مسائل عبادی فردی، خود به مسائل و مشکلات مردم توجه داشته باشد و در رفع آن‌ها بکوشد.
یزدی، روحانیت را امنای رسل و حصون بلاد خواند و اظهار کرد: در روایات داریم که علمای اصیل و برجسته (در هر استان و کشوری)، حصن بلاد هستند و در بلادی که روحانیان آن را اداره می‌کنند، گناه و فساد کمتر و رنگ و بوی خدا بیشتر است.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر لزوم رسیدگی بیشتر به طبقات محروم و محله‌های پرجمعیت، خاطرنشان کرد: نباید این‌گونه باشد که مسجدی آنچنان تزئین شود اما مسجد دیگری نیازهای اولیه خود را نتواند تأمین کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات