روزنامه لبنانی النهار در شماره 15/4/1986 خود گزارش کوتاهی را از دیدار صادقالمهدی رهبر حزبالامه سودان از اردن بچاپ رسانده است. این روزنامه مینویسد که شاهحسین و ولیعهد اردن بهمراه مقامات بلندپایه از جمله فرمانده نیروهای مسلح این کشور از صادقالمهدی استقبال بعمل آوردند. النهار بنقل از خبرگزاری رسمی اردن اضافه کرده که مذاکرات و گفتگوهای دو طرفه شامل مشکلات و نابسامانیها و بررسی راههای تقویت وحدت صفوف ممالک عرب بوده است(!) همچنین صادقالمهدی در پایان دیدار خود از اردن ضمن ستایش از موضعگیریهای حکیمانه و قاطع شاهحسین در قبال جریانات منطقه او را چنین توصیف کرده است:
(عملکرد خارجی و داخلی شاهحسین اصالت داشته و وی پیوسته میکوشد تا انسجام و اتحاد در میان ممالک عرب را برقرار سازد) یادآور میشویم که این دیدار قبل از پیروزی صادقالمهدی در انتخابات صورت گرفته است و ایشان نخست بسوی بغداد آنجائیکه سردار قادسیه زندگی میکند پرواز کرده و پس از یک دیدار بسیار گرم و فوقالعاده صمیمی با صدام مشکلات و اوضاع جهان عرب را بسبک یاسرعرفات با وی مورد بررسی قرار داد. در مورد ستایشهای صادقالمهدی از نقش شاهحسین در منطقه این نکته را میگوئیم که شاهحسین آمریکایی همزمان با شلیک نخستین گلوله ارتش متجاوز عراق به جمهوری اسلامی ایران متعهدانه وارد بغداد شده و تاکنون بیش از سیبار در طول جنگ تحمیلی از عراق دیدن کرده است!! بعلاوه سابقه فعالیت شاهحسین در سازمان (سیآیآ) آمریکا از سابقه رئیس فعلی این سازمان قدیمتر و درخشانتر است!