تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷  ، 
کد خبر : ۲۲۰۶۱۷
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به کشتار مردم مظلوم بحرین:

سعودیها منتظر طوفان باشند


محمد نبی حبیبی در واکنش به کشتار مردم مظلوم فلسطین در «روز نکبت» گفت: شهدای فلسطینی روز نکبت شهیدان بیداری اسلامی هستند.
به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی با اشاره به کشتار فلسطینیان در بیت حانون،‌ مارون الراس،‌ بلندی های جولان،‌ باریکه غزه و کرانه باختری رود اردن اظهار داشت : خون جوانان نسل سوم و چهارم فلسطین پس از 60 سال اشغال سرزمین فلسطین در روز نکبت یک اعلام حضور و آمادگی برای فداکاری و ایثار جهت رهایی قدس شریف است.
توهم صلح با رژیم جعلی
حبیبی تصریح کرد:‌ مشوق آمادگی جوانان فلسطین برای رهای قدس شریف بیداری اسلامی در منطقه است،اکنون در سراسر منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی مهمترین دغدغه مردم آزادسازی سرزمین های اشغالی است . مرزهای فلسطین اشغالی درروز نکبت رنگ خون گرفت این نشان می دهد صلح با رژیم جعلی اسرائیل یک توهم بیش نیست .
وی افزود: امروز هیچ یک از نخبگان عرب و جهان اسلام تردید ندارند که شرط بازگشت امنیت به منطقه نابودی رژیم جعلی اسرائیل است و پذیرش استراتژی امام راحل‌و مقام معظم رهبری درقبال استکبار جهانی و فرزند نامشروع آن یعنی رژیم صهیونیستی است.
سعودیها منتظر طوفان باشند
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اوج گیری بیداری اسلامی در منطقه تاکید کرد: سعودیها در یمن مانند بحرین دست به ترور و کشتار زده اند رژیم سعودی باید بداند کسانی که امروز بذر ترور را در مسیر باد استراتژی امریکا درمنطقه دارند باید منتظر طوفانهایی باشند که اصل تاج و تخت آنها را بر باد خواهد داد.
مصر کانون اصلی مراوده
حبیبی با انتقاد از انفعال دستگاه دیپلماسی کشور درباره تحولات منطقه گفت : ما باید درمورد هر یک از تحولات کشور های عربی پروژه متناسب با تحولات آن را داشته باشیم و روابط را برآن مبنا سامان دهیم و مصر اصلی ترین کانون مراودات سیاسی ما باید باشد .
لبخند جایز نیست
وی ادامه داد: ما باید مشفقانه دولتهای منطقه را از کاربرد زور و ترور برحذر داریم و آنها باید بدانند از واکنش های ملت ایران مصون نخواهند بود،دولت بحرین ازمنظر مردم بحرین غیر مشروع و از نظر حقوقی ساقط است لذا لبخند دیپلماتیک به این دولت سرکوب گشته هرگز جایز نیست.
مراحل ادغام
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درمورد ادغام 8 وزارتخانه بیان داشت : ماده 53 قانون برنامه، دولت را ظرف دو سال مجاز به امر ادغام کرده است بطوریکه ظرف این مدت تعداد وزارتخانه ها از 21به 17 برسد ، طبیعی است فرآیند ادغام بر اساس تفسیر شورای نگهبان درمرحله اول تصویب لایحه، اهداف،‌ اختیارات و وظایف وزارتخانه های جدید باشد .
مسیر غیر عادی
وی افزود: دوم رای اعتماد وزیر جدید و سوم عملیاتی کردن امر ادغام توسط وزیر مربوطه ، رئیس جمهوری اول امر ادغام را انجام داده و سپس می خواهد لایحه شرح وظایف جدید و وزیر مربوطه را معرفی کند. به نظر می رسد این عمل مسیر طبیعی ندارد و غیر عادی است البته رئیس جمهوری می تواند وزرایی را به هر دلیل نمی خواهد درکابینه باشد عزل کند اما این عزل مستند به ماده 53 قانون برنامه پنجم نمی تواند باشد.
کاربر عکس دولت
حبیبی همچنین ادغام وزارتحانه های مهم و حساس دروزارتخانه های معمولی و نصب وزیر وزارتخانه معمولی را به عنوان سرپرست را نیز یک امر غیر متعارف دانست و ابراز داشت : قاعدتا وقتی یک مجموعه حساس را دریک مجموعه با حساسیت کمتر می خواهیم ادغام کنیم مدیر آن مجموعه مهمتر باید سرپرست مجموعه ادغام شده باشد . در این امر کار بر عکس صورت گرفته است.
بی‌توجهی به سرعت مورد انتظار
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به ماده 38 قانون برنامه پنجم گفت: اگر دولت دغدغه امرادغام و کوچک سازی را دارد ، درماده 38 قانون برنامه دولت را مکلف کرده است کلیه صندوق های موضوع ماده پنج قانون مدیریت خدمت کشوری و ماده پنج قانون محاسبات عمومی را درسازمان بیمه خدمات درمانی ادغام کند و تشکیلات واحدجدیدی پدید آورد و اساسنامه آن هم به تصویب هیئت وزیران برسد اجرای ماده 38 نه تصویب مجلس را می خواهد نه مدت دو سال برای ادغام را تعیین کرده است اما معلوم نیست دولت چرا در این مورد به سرعت مورد انتظار ، آنطور که درادغام وزارتخانه ها عمل کرده عنایتی ندارد.
دغدغه مرتفع نشد
حبیبی همچنین درخصوص گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهوری تصریح کرد: مجموعه سخنان ایشان پیرامون مهمترین تحولات داخلی و خارجی آرامش بخش بود اما دغدغه های مردم را درمورد برخی رفتارهای ایشان مرتفع نکرد.
گلایه از رفتارها
وی افزود : رئیس جمهوری اظهار داشتند که "مشکلی برای روند اداره کشور وجود ندارد، تکلیف همه با قانون مشخص شده است وظیفه می دانیم از رهبری عزیز و اصل مترقی ولایت فقیه دفاع کنیم اگرمشکلی پدید آمد با اشاره رهبری حل می شود" ،خوب این مواضع را اصولی ، آرامش بخش و امید آفرین می داند، اما گلایه ما این است که چرا ایشان درمواردی به آن عمل نمی کند، درقضیه برکناری وزیر اطلاعات11 روز تاخیر دراجرای امر مقام معظم رهبری داشتند، درقضیه ادغام ،‌ ایشان خیلی راحت می توانستند به تفسیر شورای نگهبان از اصل 133 قانون اساسی تمکین کنند و به بگو مگو خاتمه دهند اگر تردیدی در معنا و مفهوم ماده 53قانون برنامه دارند از مجلس که محق تفسیر قوانین عادی است مدد بگیرند و به تفسیر خود از ماده 53 قانون برنامه اکتفا نکنند.
جریان انحرافی نفوذی در دولت
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد : گذشته ها گذشته است ما نمی خواهیم کسی را از این باب ملامت کنیم اما این دغدغه وجود دارد که این نوع رفتار ها تکرار نشود رئیس جمهوری با رفتار و گفتار مبنی بر تمکین از قانون باید دغدغه و نگرانی را رفع کند، مهمتر از همه اینها ایشان باید جریان انحرافی نفوذی دردولت را کنار بگذارد و به نصایح و دلسوزی های علمای بزرگ اسلام و صاحب نظران عمل نماید.
 شرط تداوم عقد اخوت
حبیبی در پایان اظهار داشت: ملت ولایت مدار ما دائم که ایشان ملتزم عملی به امر ولایت فقیه باشد از ایشان حمایت می کنند و اصولا تداوم عقد اخوتش با مسئولین منوط به رعایت این شرط مهم است .

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات