تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۲۱۳۵۶

اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی (بخش یازدهم)


احمد آذری‌قمی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
فساد سلطۀ سرمایه

در شماره قبل یادآور شدیم که وظیفه حکومت اسلامی اینست که ریشه‌های فقر را در جامعه اسلامی بزداید و امکان رشد و توسعه اقتصادی و کسب مکنت و ثروت مسلمانان را فراهم آورد و آنان را به سوی تولید و توسعه راهنمائی کند، زیرا اسلام می‌خواهد که مسلمین از امکانات بیشتر بهره‌برداری کنند و پیوسته به گسترش امور اقتصادی خود بپردازند.
ضمناً گفتیم که اسلام با همۀ تشویق‌ها و ترغیب‌هایش در مورد توسعه و رونق اقتصاد و فقرستیزی و کسب درآمد بیشتر، حاکمیت سرمایه و پول را به هیچوجه نمی‌پذیرد و با تمام نیرو به ستیز علیه سلطۀ سرمایه برمی‌خیزد در اسلام حاکمیت با خداست و هر حاکمیت دیگر مثل سرمایه سرمایه‌داری که امروز محور حکومتهای شرق و غرب است، محکوم میباشد.
حاکمیت خدا، جوهره و روح و هستی اسلام ناب محمدی(ص) است و حاکمیت سرمایه‌، عنصر و جوهرۀ اسلام آمریکائی و همانطور که به تعبیر امام علیه‌السلام «الدنیا و الاخره ضّرتان لا یجتمعان» یعنی دنیا و آخرت دو هووئی هستند که با هم جمع نمی‌شوند، حاکمیت خدا و سلطۀ سرمایه هم دو مفهومی هستند که سر سوزنی با هم اجتماع و اتفاق ندارند.
اگر اساس و ساختمان اجتماع براساس رضایت خدای بزرگ باشد خوشبختی و سعادت فرد و جامعه هم در دنیا و آخرت تامین است و اگر اساس و پایۀ حرکت، دنیا و سرمایه باشد، بدبختی دنیا و آخرت را به دنبال دارد.
متاسفانه، امروز اقتصاد جهانی، سیاست جهانی، حرکت سازمانهای بین‌المللی، جنگهای جهانی و منطقه‌ای، تبلیغات و فرهنگ جهانی، همه براساس حاکمیت سرمایه چه در بعد خصوصی و چه در بعد دولتی پایه‌گذاری شده است.
اگر می‌بینیم که انتخابات ریاست‌های جمهوری و نمایندگان پارلمان در نظامهای سرمایه‌داری براساس خرید رأی و تحمیل عقیده از راه تبلیغات، و در اختیار گرفتن مغز و فکر مردم توسط رسانه‌های گروهی و روزنامه‌ها و مجله‌ها و ترفندها و فریب‌ها انجام میگیرد، همه به خاطر اینست که حاکمیت سرمایه بر سیاست تحقق یافته است.
اگر می‌بینیم که نخست‌وزیرها و وزرا و مدیران کل و مجموعۀ نظام اداری در جهان سرمایه‌داری، همچنین حرکت بانکها و دادن وام‌ها و اعتبارها و شرکت‌ها و کارتلها و تراستها در آن نظام حافظ منافع سرمایه‌داران میباشند، بدانجهت است که سرمایه حاکمیت دارد و همه چیز و همه کس در خدمت این حاکمیت ناپاک و این سلطۀ نکبت‌بار قرار گرفته است، در نظام سرمایه‌داری، حتی ازدواج و تشکیل خانواده صرفاً براساس ثروت و مکنت و شهوت و جمال خواهد بود، بهداشت برای طبقه متمکن، درمان خوب برای سرمایه‌داران، امنیت برای سرمایه‌دار و محتکر زالوصفت، سود کلان صرفاً مخصوص سرمایه‌دار مسکن خوب، وسیله نقلیه، عیاشی، خوشگذرانی، تحصیل درآمدهای هنگفت بدون هیچ سعی و تلاش قبضه کردن تمام شریانهای اقتصادی و مجاری ثروت، انحصار دارو، انحصار تکنولوژی و... و... همه مخصوص سرمایه‌داران جهانخوار است.
در حاکمیت سرمایه، حتی فرهنگ و آموزش و پرورش و مؤسسات تحقیقاتی و آموزش عالی و غالب دانشمندان و شخصیت‌های علمی نیز تحت سیطرۀ سرمایه‌دار است.
در اینجا لازم است که من از کارشناسان و علمای اقتصاد کشورمان، برادرانه درخواست نمایم که بیش از پیش، فساد و تباهی و تخریب و زیانهای عظیم حاکمیت سرمایه و سلطۀ سرمایه‌داری را در اختیار مسلمانان و مردم آزادۀ جهان بگذارند تا اهمیت حرکت و نهضت الهی رهبر بزرگوارمان را در مقابله و رویاروئی با هر دو بلوک سرمایه‌داری و تاکید معظّم‌له بر نفی آنها بویژه نفی آمریکا را بهتر درک کنیم، و تصدیق نمائیم که اگر برای دستیابی به چنین هدف بزرگ یعنی شکستن بت «سرمایه‌داری» در جهان، قربانیهائی را تقدیم کنیم، جا دارد، زیرا شکستن این بت همان و گسستن بند اسارت از دست و پای انسانها همان، سقوط حاکمیت سرمایه همان و تحقق حاکمیت الهی و خدائی همان، پس کاملاً ارزش دارد که ما، برای رسیدن به این مقصد مقدس شهادت هزاران انسان و خسارت میلیاردها تومان و... و... را تحمل کنیم، زیرا مقابلۀ با سرمایه‌داری جهانی، مقابلۀ با همۀ شیطانها ابزارهای گوناگون مادی آنان و خلاصه همۀ موجودیت آنهاست، پس ارزش دارد که ما هم همۀ موجودیت خود را در این مبارزه فدا کنیم چرا؟ چون این ارزش مربوط به هدف است، نه مربوط به دشمن.
لذا سرور آزادگان همه چیز خود را فدای مبارزه با یزید و یزدیان کرد و بقول امام هشتم علیه‌السلام هیجده نفر از جوانان بنی‌هاشم (مثل قاسم و علی‌اکبر و عبدالله و عباس) که در روی زمین نظیر و مانندی نداشته و ندارند در رکاب آن حضرت شهید شدند خود قطب و محور عالم امکان حضرت حسین‌بن‌علی علیه‌السلام در این راه شهید شد پس فدا شدن روحانیت و شخصیت‌های بزرگ برای دستیابی به این هدف بزرگ مسأله مهمی نیست، لذا امام عزیزمان در منشور انقلاب، خطاب به ملت ایران میفرمایند: «ملت شریف ایران توجه داشته باشید که کاری که شما مردان و زنان انجام داده‌اید آنقدر گرانبها و پرقیمت است که اگر صدها بار ایران با خاک یکسان شود و دوباره با فکر و تلاش فرزندان عزیز شما ساخته گردد نه تنها ضرری نکرده‌اید که سود زیستن در کنار اولیاءالله را برده‌اید و در جهان، ابدی شده‌اید و دنیا بر شما رشک خواهد برد.
خوش بحالتان من به تمام دنیا با قاطعیت اعلام میکنم که اگر جهانخواران بخواهند در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همۀ دنیای آنان خواهیم ایستاد و تا نابودی تمام آنان از پای نخواهیم نشست یا همه آزاد می‌شویم و یا به آزادی بزرگتری که شهادت است میرسیم».          ادامه دارد...

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات