تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۲۲۱۹۰
نماینده عراق در پایان سخنان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل:

ایران میخواهد رژیم عراق را بی‌آبرو کند


طبق روال سازمان ملل نماینده عراق وقت گرفت و در پاسخ به اظهارات دکتر ولایتی گفت: سخنان نماینده ایران تنها کوششی بیهوده برای بی‌آبرو کردن عراق بوده است ما حاضریم که مسئله را به یک شخص ثالث واگذار نمائیم که تعیین نماید چه کسی مجرم است. نماینده عراق گفت: که نماینده ایران اظهار داشته که ما شهرهای آنها را بمباران کرده‌ایم ولی نگفتند که این به تلافی بمباران یکی از شهرهای عراق بوده است ما اینها (ایرانیها) را به مبارزه می‌طلبیم تا ثابت نمائیم که آیا کشوری هست که آنها در اوضاع داخلی‌اش دخالت نکرده باشند؟ پس از آن آقای نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ ملل به پای تریبون رفته و در جواب با آرامش خاطر گفت: مطالب نماینده عراق قابل پاسخ گفتن نیست اگر من می‌دانستم که می‌خواهند چنین مطالبی را عنوان نمایند حتی زحمت آمدن به اینجانب را به خود نمی‌دادم لکن در رابطه با گفتار وی می‌گویم که کار ما بیهوده نبوده و پرثمر بوده و ما قصد بی‌آبرو کردن رژیم عراق را نداریم چرا که صدام حسین خود بخوبی این کار را انجام داده است. آقای رجائی خراسانی سپس در رابطه با شخص بیطرف برای قضاوت گفت بعنوان شخص ثالث یک دادگاه بین‌المللی اسلامی تشکیل گردید و آنها از ضایعات در داخل ایران دیدن کردند و ما منتظر هستیم تا ببینیم که آیا عراق آنها را نیز خواهد پذیرفت یا نه.
آقای رجائی خراسانی در قسمت دیگری از سخنانش گفت: وقتی که ما ادعا کردیم که شهرهای ما خراب شده نماینده دبیر کل سازمان ملل را بردیم و ویرانیها را به آنها نشان دادیم اگر شما حقیقت را می‌گوئید هم اکنون از آقای دبیرکل دعوت کنید که بیایند و تمام مدارک را به آنها ارائه بدهید و (به خیال خود) ما را بی‌آبرو نمائید.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات