تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۲۳۰۱۲
نگاهی به حاکمیت کامل ایالات متحده بر قاره آمریکا

جهان‌‌خوارگی (بخش هفتم)


 ترجمه سخنرانی ریگان در کنفرانس سازمان کشورهای آمریکا
تفسیر از زرگر

اربابان آمریکائی ریگان که صهیونیست‌های سرمایه‌دار هستند پس از بحران نفتی سال 1973 بهاء هر بشکه نفت را به اجبار به دو برابر قیمت خریداری نموده و این عمل واکنشی جز برآیند کنش ایشان نبود و سپس در سال‌های اخیر بهاء هر بشکه نفت به بالاترین نرخ خود یعنی تا حدود 38 دلار رسید. در واقع عملکرد خود این ابرجنایتکاران بود که بازتاب افزایش بها نفت را داشت. اما اینان بدون در نظر گرفتن این نکته که کمک ایشان به رژیم اشغالگر قدس بود تا باعث گردید اعراب آنان را تحریم نفتی کرده و ارزش نفت افزوده شود گناه ترقی ارزش نفت را به جانبی سوق می‌دهند که در نهایت به سود ایشان باشد. چنانچه جناب هنرپیشه ریگان در سخنانش در مجموع سازمان کشورهای آمریکائی اشک تمساح ریخته و افزایش قیمت در کلیه کالاها را وابسته به بهاء نفت دانسته و علت اساسی آنرا وجود ناآرامی‌ها در اقصی نقاط جهان دانسته و از آن مهمتر علت مهاجرت افراد از نقطه‌ای به نقطه دیگر را نرخ تورم موجود در داخل یک جامعه دانسته و اصولا مساله ترغیب‌های کاذب گذشته امپریالیسم غرب برای جلب نیروی کار ارزان بداخل خاک آمریکا را بی‌اساس می‌داند. از این نکته ریگان استفاده نمود و علت هجرت مردم بینوا و مستمند آمریکای مرکزی و جنوبی به کانادا و ایالات متحده آمریکا را عدم ثبات سیاسی و اقتصادی می‌داند. در این مقوله ریگان اظهار می‌کند:
در حال حاضر این کشورها (منطقه کارائیب، مرکزی و جنوبی) در محاصره اقتصادی هستند. در سال 77 یک بشکه نفت به اندازه 5ر2 کیلو قهوه و 80 کیلو شکر ارزش داشت. امروز برای خرید همان مقدار نفت باید 5 برابر قهوه (در حدود 12 کیلو) و دو برابر شکر (در حدود 190 کیلو) بپردازند. این فاجعه اقتصادی، پول ارز و اعتبارهای همسایگان ما را مصرف می‌کند و هزاران نفر را مجبور می‌کند به طرق قانونی یا غیرقانونی عازم ایالات متحده آمریکا شوند. که حتی منسجم‌ترین دموکراسیها را هم به لرزه در می‌آورد. و فاجعه اقتصادی روزنه‌های جدیدی بروی دشمنان آزادی!، استقلال ملی! و توسعه صلح‌آمیز! گشوده است. ریگان اضافه می‌کند که ما با شکیبائی با دولت‌های دیگر منطقه، هم کمک‌دهندگان و هم کمک‌گیرندگان، به مشورت پرداخته‌ایم تا از آنها بپرسیم که چه اقدامی را کارآمد می‌دانند، و مدتی دراز کوشیده‌ایم تا برنامه‌ای اقتصادی که کمک بازرگانی و سرمایه‌گذاری را در هم بیامیزد و هماهنگ کند _برنامه‌ای که تعهدی دراز مدت نسبت به کشورهای آمریکای مرکزی و کارائیب ایجاد می‌کند_ بیندیشیم و به این طریق آنها از جادوی بازار آمریکا برای یافتن راه ویژه خودشان در جهت پیشرفت توام با خودکفایی استفاده کنند.
همانطور که بیان کردید در گذشته شیطان بزرگ در پی ترغیب مهاجرت نیروی کار مناسب و ارزان و در حد وفور بداخل کشورش بود. اما اینک که فقط در طول سال‌های 76 تا 80 جمعیت آمریکا از حدود 190 میلیون نفر به حدود 220 میلیون نفر افزایش داشته است. مشکل تورم جمعیت در آمریکا باعث خواهد شد اداره مهاجرت آمریکا در آینده نه چندان دور با مشکلاتی دست به گریبان شود که در سال‌های اخیر انگلیس با آن مواجه بوده است و از طرفی مردم و نسل جدید آمریکا با آمارهای بیکاری روبرو گردند که نظم سلطه‌گرانه داخلی آمریکا را به علت خوی خشن و جنگجویانه بوجود آمده در مردم این کشور برهم زده و خلاصه نظام و سیستم امپریالیستی این کشور برهم خورد. لذا برنامه‌ریزان صهیونیست در پی ‌آنند تا این نیرو کار در موطن خود باقی مانده و با توقعات بسیار اندکتر و بدون دردسرهای آتی مهاجرت در داخل آمریکا سودآوری یکسان با گذشته و یا حتی بالاتر عرضه نماید. بدین‌گونه است که ریگان سخن از کمک بازرگانی و سرمایه‌گذاری توام با یکدیگر می‌نماید. ناگفته نماند که مساله بازرگانی برای آمریکا بازار متقابل ایجاد کرده و سرمایه‌گذاری بلای تورم پولی داخلی آمریکا را که می‌رود سیستم بانکی این کشور را به حالت انفجار رسانده و دولت را در کام خود به بلعد مهار می‌نماید. سرمایه فعلی که بصورت اندوخته اسکناس است همانند یک گنداب جمع گردیده و تنها از راه بهره بکار گرفته می‌شود و این بهره با نرخ سرسام‌آور تا 24 درصد کیسه چرکین پول را هر روز فزونتر می‌نماید. سرمایه‌سالاران به این نتیجه رسیده‌اند که با سرمایه‌گذاری خارجی در کشورهای دیگر قادر خواهند بود برای حداقل مدت چهار تا پنج سال سرمایه‌گذاری اولیه بدون هیچ سودی نموده که این خود فرصت فکر کردن و چاره‌اندیشی بدیشان می‌دهد تا چاره و علاج واقعه را در این فرصت به نمایند. از سوی دیگر این سرمایه‌گذاری آنچه را بصورت دستمزد عاید مردم محروم برخی مناطق کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای مرکزی و جنوبی می‌نماید شرایطی است که قدرت مهارکردن مردم را میسر کرده‌اند و از حضور آنان برای دست‌یابی به آزادی جلوگیری می‌نماید بنابراین امپریالیسم در روند تکامل جهنمی سیستم سرمایه‌سالاری خود از هم اکنون اهداف دراز مدت خویش را مشخص نموده و سپس از برنامه‌ریزی در پی پیاده نمودن این طرح‌ها می‌باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات