آقای ویشوفسکی وزیر صنایع شیمیائی جمهوری دمکراتیک آلمان به اتفاق سفیر اینکشور در ایران عصر دیروز با آقای میرحسین موسوی نخستوزیر دیدار و گفتگو کردند.
در این ملاقات که آقای هاشمی وزیر صنایع و مدیر امور بینالمللی این وزارتخانه، مدیرکل اقتصادی وزارت خارجه و کاردار کشورمان در جمهوری دموکراتیک آلمان نیز حضور داشتند ابتدا آقای ویشوفسکی پیام نخستوزیر جمهوری دمکراتیک آلمان را به نخستوزیر کشورمان تقدیم و اظهار داشت دولت ما به دقت مواضع سیاسی و ضد امپریالیستی شما را دنبال میکند و ارزش فراوانی برای مقاومت ملت و دولت شما قائل میباشد. کشور ما، مانند ایران که تحت تاثیر محاصره اقتصادی امپریالیسم است بوسیله موشکهای ام ایکس آمریکا در اروپای غربی در محاصره امپریالیسم قرار گرفته است. آنگاه آقای موسوی ضمن اشاره به حضور نظامی آمریکا در اروپای غربی از طریق استقرار موشکهای دارای کلاهک هستهای اظهار داشت .... حضور ناوگانهای آمریکا در اقیانوس هند و خلیجفارس و توطئههای وسیعی که علیه انقلاب اسلامی با همدستی کشورهای ارتجاعی و وابسته به امپریالیسم انجام میگیرد حساسیت ملت ما را برانگیخته و باعث شده که علیرغم وجود این توطئهها ملت ما روز بروز قویتر و با اتکا به نفس بیشتری به مبارزه خود ادامه دهد.
در انقلاب اسلامی در حال حاضر به علت وجود مبانی مشترک عمیق فرهنگی در میان تمام ملتهای منطقه دارای صدای رسا و بلندی میباشد و راز موفقیت ما هم همین است و در حقیقت دشمنی رژیمهائی مثل مصر، اردن و مراکش و دیگر کشورهای ارتجاعی در منطقه که در وابستگیشان به آمریکا تردیدی وجود ندارد با ملت و انقلاب ما به همین علت میباشد.
نخستوزیر در بخش دیگری از سخنانش پس از برشمردن توطئههای آمریکا علیه انقلاب اسلامی و از جمله دخالت نظامی مستقیم در ایران مانند طبس گفت ....
آنچیزیکه برای ما تعجبآور است ادعای شوروی در مبارزه علیه امپریالیسم میباشد آنهم در شرایطی که عراق توسط کشورهای وابسته به آمریکا در منطقه در جنگ علیه ایران تدارک میشود و با وجود وابستگی رژیم عراق به این کشورها باز هم شوروی به عراق اسلحه تحویل میدهد بطوریکه به گفته کارشناسان نظامی ما موشکهائی که اخیراً دزفول را درهم کوبید و عده زیادی از مردم بیدفاع و غیر نظامی را به خاک و خون کشید ساخت شوروی بوده است.
بهرحال ملت ما در آن حد از آمادگی قرار دارد که بر تمام این مشکلات غلبه پیدا کند.