تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۲۳۳۴۴

مدرس و مجلس


سیدمرتضی نبوی
نمی‌دانم آنروز که رأی دادم روز شهادت آیه‌الله مدرس «روز مجلس» باشد به لوازم آن فکر کردم و خود را ملتزم به لوازم آن کردم یا نه در هر حال این اتفاق افتاده و نام «مدرس» زینت‌بخش روز مجلس شورای اسلامی شده است.
اما مدرس، او بنده‌ی خدا بود و از بندگی غیر خدا آزاد، او تنها به آزادگی می‌اندیشید و از ذلت گریزان بود. او حق مدار بود و باطل ستیز، او چوبه‌ی دارش را همواره با خود حمل می‌کرد و شهادت را بر خود هموار کرده بود،‌او به طاغوتهای داخلی و خارجی با صراحت می‌گفت: «می‌خواهم که تو نباشی»، او همزمان به حق و باطل لبخند نمی‌زد، ‌اهل «تولی و تبری» بود.
او فریادگر بیزاری از سلطه‌ی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بیگانه بود، او وابستگی را بر نمی‌تابید، او به گونه‌ای زندگی و موضعگیری نکرد که «مسلمان به زمزم شوید و هندویش بسوزاند».
او الگوی یک انسان طراز اسلام و قرآن و ایمان بود. روشن‌بینی، فکر بکر، نظریات مترقی در مورد سیاست خارجی، اقتصادی و فرهنگی، شجاعت، صراحت و همه ویژگیهایی که مدرس را مدرس کرد، از «علم و ایمان» او نشأت گرفته بود. ایمان و استقامت مدرس از او شخصیتی ساخته بود که «مراد و اسوه» امام راحل شد.
حالا ما یک چنین شخصیتی را الگوی عمل خود قرار داده‌ایم.
نماینده‌ی طراز مدرس کجا از امواج فتنه‌ای که آمریکا و ایادی داخلی آن بر پا می‌کنند به خود هراس راه می‌دهد؟ نماینده طراز مدرس کجا در مقابل هجمه به ارزشهای اسلامی و انقلاب ساکت می‌نشیند، کجا از حاکمیت بخشیدن به معیارهای قرآنی عقب می‌نشیند، کجا به رأس فتنه و استکبار لبخند می‌زند، کجا از مشکلات مردم فاصله می‌گیرد و عافیت‌طلبی می‌کند، کجا در قیام و قعود به جای رضای خدا و بندگان خوب خدا، به خوش آمدن این و آن می‌اندیشد، کجا دشنام و ناسزا به مقدسات این ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در روزنامه‌های مرعوب با قلمهای زهرآگین و کینه‌توز می‌بیند و فریاد نمی‌کشد، کجا دعوت از جاسوسان آمریکایی را در مراسم تصنعی 11 آبان که روز ملی مبارزه با استکبار است می‌شنود و از کنار آن می‌گذرد، کجا نشاندن (کف و سوت= مکاء و تصدیه) را به جای الله‌اکبر و مرگ بر آمریکا نظاره می‌کند و بی‌تفاوت می‌ماند؟ مگر جاهلان عرب روزی که توطئه قتل رسول خدا را چیدند دور خانه خدا با کف و سوت طواف نکردند؟
نمایندۀ طراز مدرس کجا رأی به وابستگی اقتصادی به بیگانگان از خدا بی‌خبر و دشمن انسانیت می‌دهد؟
نمایندۀ طراز مدرس کجا غارت بیت‌المال، سوء‌استفاده از موقعیت سیاسی، ترویج ابتذال، ‌باندبازی، مردم فراموشی، ارزش‌گریزی، غربزدگی و دین‌ستیزی را می‌بیند و آسوده به خواب می‌رود یا اگر منافعی اقتضا کرد لبخند رضایت می‌زند؟
خدایا نمایندگان ملت ما خوبند، می‌خواهند مدرس باشند، مرا هم برای خدمت به این ملت امام که مردانه در پای ارزشهای خط امام و رهبری ایستاده و هستی خود را برای حفظ آن تقدیم کرده‌اند، شایسته بفرما.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات