بسماللهالرحمنالرحیم
من به آقای خامنهای رأی میدهم، طبیعی است که در نظام جمهوری اسلامی و پس از پیروزی انقلاب سوم معیار انتخاب رئیس جمهور مشخص است یعنی هر رئیس جمهوری که در نظام جدید در جمهوری اسلامی و خصوصاً پس از این مرحله انتخاب میشود باید یک انسان مکتبی به تمام معنی و عیار و متقی به مفهوم رها شده از کلیه مسائل خصلتی که اشکالات فردی باشد که خوب در مورد کاندیداهائی که هستند میشود گفت که این دو هر دو صدق میکند در اکثر کاندیدائی که هم این دوره و هم در دوره قبل که برادر شهیدمان آقای رجائی انتخاب شدند این دو خصوصیت و ویژگی را تمام کاندیدها داشتند و علاوه بر اینها مسائل دیگری باید مورد توجه قرار بگیرد که در انتخاب بین افراد طبیعی است که بین این دو تا شرط حاصل بود که من فکر میکنم که برادرمان خامنهای خصوصیات دیگری دارد که ایشان را ممتاز از بقیه میکند در رابطه با بعهده گرفتن این مسئولیت اولین خصوصیتی که من میبینم علاوه بر خصوصیات قبلی که گفتیم این هست که برادرمان آقای خامنهای قدرت تنظیم کردن و هماهنگ کردن روابط قوا که یکی از مهمترین کارهائی است که رئیس جمهور باید عهدهدار باشد طبق قانون اساسی دارد کاری که زمان بنیصدر در واقع اصلاً انجام نشد و بنیصدر بجای اینکه روابط قوا را تنظیم کند و نزدیک کند به جدا کردن قوا از هم و به هم ریختن قوا پرداخت ولی آقای خامنهای در این رابطه واقعاً میتواند نقش حساس و فعالی بازی کند چرا که هم مورد قبول و احترام تمام قوا هست، شخصیتش این طور است و هم اینکه همه قوا را خوب میشناسد و نهادهای انقلابی را خوب میشناسد و میتواند روابط این قوا و نهادها را تنظیم کند چون میدانیم در قانون اساسی ما نوعی مراکز قدرت مفید پیشبینی شده و طبعاً رئیس جمهور مهمترین نقشش تنظیم کردن روابط بین مراکز قدرت هست طوری که هماهنگ با هم عمل کنند در عین حال که هیچ کدام در آن یکی حل نشود و من فکر میکنم این از آقای خامنهای خیلی خوب برمیآید این کار دومین مسئله هماهنگی نیروهای سیاسی مسلمان پیرو خط امام هست که باز بخاطر سابقه و شناخت برادرمان و بخاطر وسعت نظر و سعه صدری که دارند در این زمینه میتوانند نیروهای خط امام، احزاب، گروهها، انجمنهای اسلامی، جوامع روحانیت همه اینها را بطور کامل در کنار هم قرار بدهند در واقع و این هم یک ویژگی ممتاز است که من در برادرمان خامنهای میبینم سومین ویژگی وجهه خارجی ایشان است یعنی داشتن آن ورته و اعتباری که شخص دوم مملکت پس از رهبر در خارج و داخل باید داشته باشد خود من دو مسافرتی که با ایشان به هند داشتم اتفاقاً همزمان شده بود با مسافرت ایشان با هم یک ملاقاتی با ایندرا گاندی نخستوزیر هند کردیم در آن ملاقات واقعاً دیدم که برادرمان چقدر از موضع قاطع، قوی و محکمی در این مذاکرات و گفتگو شرکت کرد و خوب رئیس جمهوری باید کاری بکند که یکی از کارهای مهمش برقراری این ارتباطات خارجی است که من فکر میکنم خیلی خوب از عهده ایشان بربیاید مسئله آخر هم که باید خیلی تأکید کنم و اهمیت قائل بشوم این هست که این برادر تسلط این سه مسئله که در مملکت ما داریم جنگ، امنیت و اقتصاد است برادرمان به هر سه این تسلط دارد و بینش خوبی دارد در سه زمینه به جنگ کاملاً مسلط است از ابتدا در جریان جنگ و ارتش بوده از ابتدای پیروزی انقلاب، به مسائل امنیت داخلی آشنا است و شناخت کامل دارد و طبعاً مشکلات را میداند و بالطبع میتواند با دید واقع بینانهای با مسائل برخورد بکند و از نظر اقتصادی هم یکی از برادرانی است که در واقع اقتصاد اسلامی انقلابی را بدرستی با شناختی که من دارم شناخته و در این مسیر گام برمیدارد یعنی اقتصاد اسلامیای که در جهت حمایت مستضعفین این جامعه باشد و در این زمینه ایشان واقعاً سابقهدار هستند و امیدوارم که مردم مسلمان و انقلابیمان هم با شرکت همگانی به رئیسجمهور آیندهشان فکر میکنند صلاحیت بیشتری داشته باشد در این زمینه انشاءالله بتوانیم فصل جدیدی را در انقلابمان آغاز کنیم البته توضیحات باین معنی نیست که برادران دیگری که کاندیدا هستند خدا نکرده در این زمینهها ضعیف هستند مسئله انتخاب بین خوب و بهتر است انتخاب احسن است در واقع که خوب مقایسهها مطرح میشود.