تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۲۳۸۹۶
حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی در دیدار با اعضای شوراهای مرکزی جهاد سازندگی:

خداوند شر اشخاصی را که می‌گویند این انقلاب، اسلامی نیست از سر مسلمین کوتاه کند


اعضای شوراهای مرکزی جهاد سازندگی بهمراه حجت‌الاسلام نوری نماینده امام در شورای مرکزی جهاد در قم بطور جداگانه با حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی، آیت‌الله منتظری و آیت‌الله مشکینی ملاقات کردند.
در دیدار اعضای شورای مرکزی جهاد سازندگی با آیتالله‌العظمی گلپایگانی نخست حجت‌الاسلام نوری ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد برادران باتقوا و ایثارگر جهاد در مناطق محروم و طاغوت‌زده کشورمان در مورد ضرورت تاسیس این نهاد با توجه به نیازهای جامعه پس از انقلاب و عدم کارایی لازم سیستم بجا مانده از زمان طاغوت مطالبی را متذکر شد. وی همچنین ضمن اشاره کوتاهی به برگزاری سمینار سراسر جهاد که هفته گذشته در تهران تشکیل شد در مورد حضور فعال روحانیت بعنوان مرشد و حافظ اصالت حرکت معنوی، جهاد توضیحاتی داد. وی همچنین به تلاشهای شبانه‌روزی این ارگان در پشتیبانی از رزمندگان سخت کوش اسلام در جبهه‌ها اشاره کرد و زحمات طاقت فرسای آنان و پشتوانه معنوی کارشان را مورد ستایش قرار داد.
آنگاه حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی طی سخنانی ضمن تقدیر از زحمات و خدمات ارزنده مادی و معنوی جهاد سازندگی اعضا و دست‌اندرکاران این نهاد انقلابی را بیش از پیش به خلوص نیت و رعایت جهات شرعی توصیه کرد، و ضمن تاکید بر لزوم نظارت بیشتر روحانیت بر خط فکری جهاد و با اشاره به تلاشهای ضد انقلاب داخلی و خارجی در جهت مخدوش کردن سیمای انقلاب اسلامی گفت:
امیدوارم که خداوند شر اشخاصی را که در داخل و یا خارج مملکت کارشکنی میکنند و می‌خواهند این انقلاب اسلامی را متهم کنند به اینکه اسلامی نیست، از سر مسلمین کوتاه کند. بنا به همین گزارش فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله منتظری نیز در ملاقات با اعضای شوراهای مرکزی جهاد ضمن اظهار خرسندی از اینکه این ارگان تاکنون از آفتها و انحرافات گوناگون بویژه گروهگرایی مصون مانده و همچنان در راه هدفش که سازندگی کشور و خدمت به محرومین است به پیش میرود، با اشاره به اینکه بار سنگین تولید کشور بر دوش روستائیان و کشاورزان زحمتکش کشورمان است و شهرها بیشتر حالت مصرف‌کننده را به خود گرفته‌اند، از برادران و خواهران جهادگر خواست تا حتی‌المقدور توجه خود را بیشتر از گذشته به روستاها و مناطق محروم کشور از جمله استانهای کردستان، سیستان و بلوچستان معطوف دارند و سازندگی‌هائی را که منجر به شکوفایی تولید داخلی میشود در درجه اول اهمیت قرار دهند.
آیت‌الله منتظری همچنین ضمن تاکید بر لزوم فعالیتهای فرهنگی همراه با کارهای عمرانی توصیه کرد که با تاسیس کتابخانه و فراهم کردن زمینه‌های مساعد فکری روستائیان را نسبت به امر مطالعه و توجه بیشتر به مسائل معنوی تشویق نمایند. وی سپس علت پیشرفتهای چشمگیر جهاد سازندگی در امر خدمت به مستضعفین کشور را فراغت این ارگان از تشریفات اداری و نظام سنتی شاهنشاهی دانست و در عین حال اظهار امیدواری کرد که عملکرد درخشان جهاد موجب ایجاد غرور در اعضای این ارگان نگردد و همچون گذشته ضمن رعایت کامل حدود و جهت شرعی به کوشش مستمر خود در جهت رفع نیازهای روز افزون جامعه بکوشند.
گزارش واحد مرکزی خبر از قم همچنین حاکی است که حضرت آیت‌الله مشکینی نیز در دیدار خود با اعضای شوراهای مرکزی جهاد سازندگی ضمن قدردانی از تلاش بی‌شائبه و نیات پاک و الهی برادران و خواهران جهادگر در داخل کشور و در صحنه‌های نبرد با کفار یعنی، مکر و حیله دشمنان را در مقابل ایمان و خلوص نیت امت مسلمان ضعیف خواند و اظهار امیدواری کرد که با پایان گرفتن جنگ تحمیلی و پیروزی اسلام بر کفر تمام نیروها بیشتر از گذشته به امر تکامل کشور در ابعاد گوناگون فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و دیگر زمینه‌ها اختصاص یابد.
آیت‌الله مشکینی همچنین هدایت فکری جامعه از بعد اسلامی را بعنوان مهمترین وظیفه جهاد سازندگی برشمرد و از آن بعنوان روح و نفس سازندگی یاد کرد. وی آنگاه از پیروزی انقلاب اسلامی بر هبری امام خمینی با وجود دشمنان قدرتمند داخلی و خارجی بعنوان معجزه یاد کرد و در رابطه با ارزش فعالیتهای بیدریغ تلاشگران جهاد سازندگی افزود، جهاد یعنی روح دمیدن و دلها را آباد کردن و یعنی زندگی بخشیدن. دنیای امروز دنیای حیوانیت و درندگی است و انسانیت در آن سقوط کرده، و در این میان تنها ایران زنده است و بس. قدر این زندگی را بدانید.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات