تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۲۵۶۱۱
نمایندگان جبهه پایداری تاکنون در نشست‌های جبهه متحد اصولگرایان شرکت نکرده‌اند

رودر رویی با 8+7


گروه سیاسی - سروش ارشاد: اصولگرایان به هر دری می زنند تا به مکانیزمی برای وحدت دست یابند اما نتیجه دل خواه نمیگیرند. سال گذشته بود که کمیتهای سه نفره شامل، عسگراولادی، ولایتی و حدادعادل تشکیل شد تا راهی برای وحدت اصولگرایان بیابند. این ترکیب سه نفره از همان ابتدای کار نیز مشخص بود به سرانجام نمی رسد. نه خبری از یاران دولت بود و نه چهرههایی همچون قالیباف و رضایی، نمایندگانی داشتند. اخراجیهای دولت هم و به خصوص کسانی که به خاطر مشایی با احمدینژاد فاصله گرفته بودند نیز نمایندهای در این کمیته نمی دیدند.
همین واکنشهای اولیه بود که کمیته سه نفره را راهی ساختمان ریاست جمهوری در پاستور کرد تا شاید بخشی از یاران دولت را با این کمیته همراه کنند. جلسات با احمدی نژاد برگزار شد، اما پیش از اعلام نظر رییس دولت در خصوص چهرههای تصمیمگیر برای انتخابات، با ماجرای خانهنشینی، فاز جدیدی در جناح راست آغاز شد. مرحلهای که با عبور رسمی از احمدی نژاد، اصولگرایان را دوباره به پادرمیانی ریش سفیدان منجر کرد.
آیت الله مهدوی کنی و شیخ محمد یزدی، محوریت را در اصولگرایان عهده دار شدند تا مکانیزم 7+8 پدیدار شود. 4 نفر از جامعتین ،کمیته سه نفره و 7 نفر هم به نمایندگی از طیفهای مختلف، عهده دار تصمیم گیری شدند. اما این مکانیزم هم جوابگو نبود و سهم خواهی اجازه رسیدن به وحدت را میسر نکرد. جبهههای پایداری و ایستادگی، یکی پس از دیگری متولد شدند تا امروز به صورت رسمی رودر روی 7+8 بایستند.
جبهه پایداری از ابهام در 7+8 میگوید و جبهه ایستادگی نیز از تشکیل مجمع عمومی در آیندهای نزدیک سخن به میان آورد.
قاسم روانبخش که از شاگردان مصباح یزدی محسوب میشود، و عضو جبهه پایداری هم هست، طی سخنانی در دانشگاه امیرکبیر گفت: ما می توانیم با سایر اصولگرایان وحدت داشته باشیم و اگر وجود خطر بزرگتری را احساس کنیم این وحدت شکل خواهد گرفت، اما این به معنای یکی شدن با آنها نیست. تا به حال جبهه پایداری به دو جلسه کمیته 7+8 دعوت شده است که شرکت نکرده ایم; چرا که ابهاماتی وجود دارد.
به گزارش ایسنا ، وی با تکذیب خبری مبنی بر "دیدار احمدی نژاد با محصولی" یادآور شد: آقای محصولی هیچ دیداری با آقای احمدی نژاد نداشته است. عده ای دنبال این بودند که جبهه پایداری را در راستای رایحه خوش خدمت و مربوط به احمدی نژاد معرفی کنند و حتی در خبرنامه حزب موتلفه نوشته شده بود که نمایندگان رایحه خوش خدمت با 7+8 دیدار می کنند که این برای القای این مطلب بود که پایداری چیز جدیدی نیست و همان رایحه خوش خدمت است، در حالی که این طور نیست و خبر را نیز جبهه پایداری تکذیب کرد.
وی در ادامه با بیان این که "وحدت خود به خود و فی نفسه دارای ارزش نیست" تصریح کرد: وحدت از مفاهیم ارزشی مطلق نیست; چراکه ممکن است عده ای برای انجام یک کار نادرست با یکدیگر وحدت کنند که این مطلوب نیست، بلکه وحدتی مفید و مطلوب است که در راستای تحقق حق انجام گیرد.
وی در مورد ضرورت وجود شناخت و گرایش های یکسان و مشابه برای رسیدن به وحدت، توضیح داد: گروهی که به پای آمریکا جان می دهند و عاشق آمریکا هستند تا جایی که به رهبری نامه می نویسند که شما هم جام زهر را هرچه زودتر بنوشید، شناخت شان این است، ما با این گروه شناخت یکسان نداریم که بتوانیم وحدت کنیم.
وی با اشاره به این که "با کسانی که با ما در شناخت همسو باشند وحدت می کنیم" ادامه داد: گروهی معتقد به اسلام و پایداری بر اصول است و گروهی دیگر بر این باور است که زمان احکام اسلام به پایان رسیده و برای عصر عرب جاهلیت بوده است.
این عضو جبهه پایداری ادامه داد: همان طور که آیت الله مصباح یزدی در جلسه جبهه پایداری گفتند، کسانی که در محکومیت فتنه 88 و جریان انحرافی موضع شفاف داشته باشند وحدت با آنها ممکن و میسر است و اینها براساس شناخت ها و گرایش هایی است که ما دنبال می کنیم.
روانبخش در پاسخ به سوالی گفت: نسبت به احمدی نژاد دو دیدگاه وجود دارد; یکی این که برخی می گویند ایشان از همان ابتدا دارای همین افکار بوده و برخی نیز معتقدند که ایشان بعدا تغییر کرده است که من نیز با نظر دوم موافقم، اگر هاشمی و برخی دیگر به ایشان ایراد می گرفتند به این خاطر بود که ایشان ولایتمدار بودند.
وی با بیان این که "ما با صدای بلند فریاد می زنیم که از احمدی نژاد حمایت کرده ایم" ادامه داد: ما از احمدی نژاد سال 84 حمایت کردیم و آن وقت نیز کار ما درست بود. این که حجتی کرمانی نامه می نویسند به مصباح که بپذیرید که اشتباه کرده اید، باید گفت که آقا پیامبر(ص) که روزی از طلحه و زیبر حمایت می کرد نیز باید مسوولیت عملکرد بعدی آنها را بر گردن بگیرد؟! مگر امام (ره) نفرمود که میزان حال فعلی افرد است.
وی خاطرنشان کرد: آقای خزعلی می گویند زمانی که احمدی نژاد از سازمان ملل برگشت من لب های ایشان را بوسیدم، چون نام امام زمان(عج) را آن جا جاری ساخت، ولی از مواضع امروز ایشان حمایت نمی کند.
وی در توضیح دلایل عدم شرکت جبهه پایداری در جلسه کمیته 7+8 اظهار کرد: سوال ما این است که آقای قالیباف به چه عنوان باید نماینده در این کمیته داشته باشد. اگر به خاطر شهردار بودن ایشان است، چرا وقتی کرباسچی خواست در انتخابات دخالت کند، محکومش کردید؟! آیا فقط برای آن ها این موضوع بد بود و به شما که رسید اشکالی ندارد. این که فرمودند از قبیله گرایی پرهیز کنید، همین است.
وی ادامه داد: اگر شخصیت حقیقی ایشان می گویید مطرح است; ایشان چه ویژگی خاصی دارد که دیگران ندارند کسانی داریم که از ایشان اصولگرا ترند.
روانبخش با بیان این که "در مورد آقای لاریجانی هم همین موضوع مطرح است" اظهار کرد: آقای لاریجانی به چه عنوان باید نماینده داشته باشند. مگر تاکید نشده است که دولت در انتخابات دخالت نکند، آیا دولت فقط قوه مجریه است و قوه مقننه اشکالی ندارد؟! اگر به عنوان رییس مجلس می خواهد باشد، چرا حدادعادل در جبهه متحد اصولگرایی نماینده نداشت.
کمیته 7+8 به وحدت اصولگرایان منجر نمی‌شود
دبیر کل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی نیز از دیگر منتقدان 7+8 است . بیادی که روزی از یاران و حامیان سر سخت احمدی نژاد به حساب میآمد، گفت: ترکیب کمیته 7+8 نشان می دهد که تفکرات مختلفی در آن حضور دارند، که قطعا در نهایت امر به نتیجه مطلوب که همان وحدت اصولگرایان باشد نخواهد رسید.
حسن بیادی در گفت وگو با ایلنا در خصوص ارزیابی اش از فعالیت کمیته 7+8 که کمیته وحدت اصولگرایان نامیده می شود ، اظهار داشت: برای تحقق واقعی وحدت اصولگرایان باید یک گروه واحد و البته مورد قبول همه اصولگرایان مانند جامعتین محوریت داشته باشد و از این رو ورود افراد دیگری تحت عناوین مختلف برای محور قرار گرفتن و تصمیم گیری برای اصولگرایان درست نیست.
وی گفت: جامعتین مورد قبول همه جریان های اصولگراست و از این رو باید تنها این گروه محور قرار گیرد، یعنی طبق همان منشور اصولگرایی که مدتی پیش و توسط جامعتین تدوین و مورد پذیرش همه جریان های اصولگرا قرار گرفت باید خود جامعتین محوریت اصلی و تصمیم گیری اصلی را در رابطه با وحدت اصولگرایان داشته باشد نه این که به جای جامعتین، 7+8 تصمیم گیر اصلی باشند.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم که در جامعتین این ظرفیت وجود دارد، ولی در گروه های دیگر این ظرفیت نیست، چرا که سابقه جامعتین در طول انقلاب نشان داده است که تصمیمات آن ها بیشتر از دیگر احزاب و گروه ها مورد قبول مردم قرار می گیرد.
دفاع ولایتی از گروه 8+7
در این میان علی اکبر ولایتی که خبرهایی نیز پیش از تشکیل 7+8، از استعفایش منتشر شده بود در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی استان تهران گفت: گروه 8+7 مورد قبول اکثریت اصولگرایان است.
علی اکبر ولایتی با اشاره به وضعیت گروه 8+7 اظهار کرد: گروه 8+7 حاصل یکسال تلاش است و پس از انقلاب چنین مجموعه ای که متشکل از متدینین و پیش کسوت ها، مبارزین مسلمان و بزرگان روحانیت بوده باشد وجود نداشته و امروز به میدان آمده اند.
وی در ادامه با تاکید بر این که آیت الله مهدوی کنی پرچم وحدت اصولگرایان را در دست گرفته اند، تصریح کرد: آیت الله یزدی از این تشکل حمایت کرده اند و این ساز و کار مورد قبول اکثریت اصولگرایان است و این گروه بی سابقه و یا کم سابقه است.
ولایتی تاکید کرد: تشکیل گروه 8+7 نشان از احساس تکلیف شرعی در مقابل مخاطراتی است که از نبود اتحاد حاصل می شود و اگر اینچنین نبود هیچگاه جامعتین حضور نمی یافتند.
وی افزود: تقریبا همه کسانی که به نوعی به عنوان اصولگرایان سرشناس شناخته می شوند در این گروه حضور داشته و یا نماینده دارند که وجود این گروه پدیده بسیار مبارکی است و امید بسیار زیادی برای وحدت اصولگرایان داریم.
عضو کمیته سه نفره اصولگرایان در پاسخ به سوالی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات آینده گفت: حضور اصلاح طلبان به خودشان مربوط است، شورای نگهبان هرکسی تحت هر عنوانی و نامی یا گروهی که به نظام جمهوری اسلامی اعتقادی ندارد و یا حرکتش ضد جمهوری اسلامی است، صلاحیتش را تائید نمی کند.
مجمع عمومی جبهه ایستادگی
رئیس شورای عالی جبهه ایستادگی نیز از برگزاری مجمع عمومی جبهه متبوعش در آینده نزدیک خبر داد.
حجت الاسلام سید محمود علوی در گفت وگو با مهر، درباره برگزاری مجمع عمومی جبهه ایستادگی ایران اسلامی اظهار داشت: همایش احزاب و تشکل های عضو جبهه ایستادگی به زودی برگزار می شود.
وی گفت: در این همایش از شوراهای مرکزی احزاب عضو جبهه دعوت می شود .علوی درباره اینکه گفته می شود محسن رضایی یا محمد باقر قالیباف بعنوان سخنران ویژه در این همایش شرکت می کنند افزود: فعلا چیزی مشخص نشده است.جبهه ایستادگی متشکل از 11 تشکل اصولگرا سه هفته پیش اعلام موجودیت کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات