تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۲۶۴۳۷
قالیباف در پاسخ به منتقدان خود:

من آدم سیاسی کار و کثیف تو چرا گناه می‌کنی؟


شهردار تهران به ریزش ساختمانی در بازار تهران که چند روز پیش رخ داد اشاره کرد و گفت: نظارت بر ساخت و سازها در تهران به درستی انجام نمی‌شود. به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف افزود: دوران دفاع مقدس دوران خاص و ویژه‌ای از انقلاب اسلامی است. باید سعی کنیم این گنجینه را برای خودمان حفظ کنیم. وی ادامه داد: باید از این گنجینه به درستی استفاده کنیم. یکی از عواملی که این چشمه جوشان را کور می‌کند تحریف در مسایل دفاع مقدس است که خطر بزرگی است. شهردار تهران تصریح کرد: تخریب خطر بزرگی است. شهردار تهران تصریح کرد: تخریب خطر بزرگی است. قالیباف با بیان اینکه دفاع مقدس و انقلاب ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، گفت: باید به این امر توجه کنیم. به گفته قالیباف، بچه‌های ما باید باورشان شود که نصرت الهی و پیروزی این نیست که در لحظه باشد. بعضی زمان‌ها آثار حرکت را در طول تاریخ حس می‌کنیم مانند حادثه کربلا به اعتقاد قالیباف، هر جا نفسیات به ما غلبه کرد خداوند پوزمان را زد. وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اثر خوردن مال حرام در زندگی‌های مشخص است. اگر یک وقت برای تبلیغ از هر جا پول جمع کرد و یک روحانی را برای تبلیغ بفرستیم هر چقدر حاج آقا موعظه کند حدیث و روایت بگوید شام هم بدهیم ولی آثار برکات وجود ندارد. قالیباف به سفری که خودش به اردوهای راهیان نور در سال 89 داشت اشاره کرد و گفت: تعدادی خانم جلوی بنده را گرفتند و از فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری تشکر کردند اما گفتند امیدواریم سیاسی کاری در کارها نباشد. من به آن خانم پاسخ دادم اگر من گناه کردم تو این گناه را نکن، این تهمت را نزن و در جمع این سخن را بلند نگو. شهردار تهران اضافه کرد: به آن خانم گفتم من آدم کثیف و سیاسی کار، تو چرا خودت را مدیون من می‌کنی. وی ادامه داد: نباید غیبت و تهمت بزنیم. قالیباف در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: اگر حوادث 25 خرداد سال گذشته فتنه بود و ابهام داشت و شاید همه مردم تحلیل درستی از آن داشتند اما حرکت 25 بهمن یک حرکت کاملا ضدانقلابی و شیطانی بود. وی ادامه داد:‌ جلسه‌ای که دفعه پیش داشتم گفتم این حرکت ضد انقلابی است ولی حق نداریم توهین کنیم. قالیباف همچنین در خصوص ساخت و سازهای غیراصولی که منجر به ریزش ساختمان در بازار تهران شد، گفت: تا زمانی قانون این شکل اجرا شود کار اینگونه است. وی ادامه داد: اسناد را نگاه کنید دستگاه‌های مشاور و نظارتی متعهد شده‌اند ولی عملا نظارت دقیقی صورت نگرفته است. قالیباف اضافه کرد: وقتی من صحبت اینگونه می‌کنم افراد نظام مهندسی انتقاد دارند چرا اینگونه صحبت می‌کنم. شهردار تهران تاکید کرد: کار نظارت بر ساخت و سازها واقعا به درستی انجام نمی‌شود. وی در ادامه به ریزش ساختمان سعادت‌آباد نیز که چندی پیش رخ داد، گفت: در آنجا کاملا زوایا مشخص بود. قالیباف تاکید کرد: در برخورد با جرایم و پیاده‌سازی قانون نباید تعارف کنیم. وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم بگویم کار در شهرداری بی‌عیب بوده است اما سازمان مهندسی مسئول نظارت است هر جا اعلام کند مهندس ناظر کار را متوقف می‌کند و اگر به ما نیز منتقل کند ما نیز اجازه فعالیت نخواهیم داد.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات