تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۲۲۶۹۸۰

انتشار گزارش کمیسیون «جان تاور» ظهور تعارض باطنی سردمداران آمریکاست


سرویس خبر:
نخست‌وزیر درباره علت انتشار گزارش کمیسیون «جان تاور» که حیثیت آمریکا را در سراسر جهان به خطر انداخته است اظهار داشت: انتشار گزارش «تاور» در حقیقت تظاهر تعارضهای باطنی سردمداران آمریکاست که بهانه‌ای برای ظهور پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ما مهندس موسوی که در پایان اجلاس دیروز هیات وزیران با خبرنگاران سخن می‌گفت با اشاره به علت انتشار گزارش کمیسیون «تاور» گفت: جامعه آمریکا یک جامعه بی‌تناقضی نیست و در آنجا رقابتهای سیاسی ـ اقتصادی شدیدی بین جناحهای گوناگون وجود دارد.
وی با اشاره به این نکته که بطن جامعه آمریکا علی‌رغم ظاهر فریبنده‌اش یک جنگل واقعی است اظهار داشت:
همواره خشونت‌های سختی میان شرکت‌های چند ملیتی و کمپانیهای بزرگ در آمریکا بطور پنهان وجود داشته که البته انتشار گزارش «تاور» را باید تظاهر این تعارض‌های پنهانی دانست که در این شرایط بهانه‌ای برای ظهور پیدا کرده است.
مهندس موسوی در این باره همچنین ادامه داد: طبیعی است که نظام آمریکا میان افکار عمومی آمریکا‌زده جهان سوم زیر سئوال رفته و بدین ترتیب در داخل این کشور سرنوشت جمهوری‌خواهان نیز مورد سئوال شدید قرار گرفته است.
وی خاطرنشان ساخت: اگر دقت کرده باشیم در همین چند روز اخیر بحث بر سر ریاست جمهوری آینده آمریکا داغ است و این بخاطر تاثر از انتشار گزارش «تاور» است.
مهندس موسوی سپس در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که نظر نخست‌وزیر در مورد بازتاب انتشار گزارش «تاور» را در سطح جهان پرسید. گفت: این گزارش در مرحله اول نشاندهنده ماهیت واقعی سیاست‌های پشت پرده‌ای آمریکاست. که بخشی از آن بخاطر تعارضی که در جناحهای مختلف در داخل آمریکاست بدین ترتیب افشاء می‌شود.
وی به جنبه‌های غیر اخلاقی فراوان سیاستهای در پشت پرده آمریکا اشاره کرد و گفت: این گزارش همینطور که در کشور ما نیز مورد بحث قرار گرفته حقانیت ملت آگاه و هوشیار ایران و برخوردهای قوی نظام جمهوری اسلامی و از سوی دیگر ضعف نظامهای استکباری را در رابطه با صدور بحران بداخل دستگاه حاکمه خودشان بخوبی نشان می‌دهد.
نخست‌وزیر مسئله مورد بحث در کمیسیون «تاور» را جنجالی‌ترین خبر طی چند ماهه اخیر در جامعه آمریکا ذکر کرد و گفت: این مسئله سیاستمداران آمریکائی را دچار تزلزل روحی شدیدی کرده بدین معنی که الان آمریکا جهان غرب را نیز دچار بحران عظیم روحی کرده است.
نخست‌وزیر آنگاه مسافرتهای مختلف از سوی مسئولین آمریکا، ساخت اخبار کذب توسط بنگاههای خبرپراکنی داخل این کشور و حرکات به اصطلاح رفرمیستی اخیر ریگان را گذاشتن سرپوش بر روی این بحران عظیم توصیف کرد.
نخست‌وزیر در خاتمه سخنانش حمایت از حزب‌الله لبنان را بعنوان یک نیروی مقاوم در مبارزه با امپریالیزم و صهیونیزم را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: طبیعی است که ما در کشورمان بخاطر اعتقادات مشترک و رویه مشخصی که در مقابله با اسرائیل و آمریکا با حزب‌الله لبنان داریم احساسات عمیقی را نسبت به آنان بروز خواهیم داد.
مهندس موسوی اظهار امیدواری کرد مسائل در لبنان بگونه‌ای حل شود که مشکلی برای کلیه نیروهای پیشرو در مبارزه با اسرائیل ایجاد شود.
ـ براساس همین گزارش هیات وزیران صبح دیروز بریاست نخست‌وزیر تشکیل جلسه داد که در این جلسه اهم رویدادهای کشور و منطقه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
آنگاه فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی تماسی که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء برقرار شد آخرین تحولات جبهه‌های عملیاتی جنوبی را تشریح کرد.
این گزارش حاکیست: در این جلسه انتصاب آقای علی دانش منفرد به سمت استانداری استان همدان و آقای محمد صالح مدرسه‌ای به سمت استاندار استان مرکزی مورد تصویب هیات دولت قرار گرفت.
و از تلاشها و زحمات آقای خواجه پیری استاندار قبلی استان مرکزی تقدیر بعمل آمد.
به گزارش خبرنگار ما مصوبات دیروز اجلاس هیات دولت بشرح زیر می‌باشد:
ـ اختصاص مبلغ یک میلیارد ریال جهت هزینه‌های مهندسی جهاد سازندگی
ـ آئین‌نامه اجرائی استفاده از ساعات آزاد اساتید و مدرسین دانشگاهها، پیشنهادی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی
ـ اختصاص مبلغ 766 میلیون ریال از محل تسهیلات اعتباری تبصره 3 قانون بودجه سالجاری بمنظور اجرای طرح تولید نخهای آکویلیک توسط شرکت هرمز نخ در استان هرمزگان

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات