تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳  ، 
کد خبر : ۲۲۷۳۹۶
«صدای سخن عشق...»

برگزیده‌ای از چند پیام شهید رجایی(بخش اول)

مقدمه: آنچه در زیر می‌آید، مختصری است از چند پیام شهید رجائی در زمان تصدی نخست‌وزیری و با همه اختصار، نشان‌دهنده خط فکری و مکتبی آن شهید در زمینه‌های مختلف است. انتخاب مطالب، از برادر «صابری» است که از یاران شهید رجائی و مشاور فرهنگی و مطبوعاتی وی در زمان نخست‌وزیری و ریاست جمهوری بوده است. عنوان مطلب نیز انتخاب او است، به وامی از حافظ که: از صدای سخن عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنبد دوار بماند

شهید رجائی و رزمندگان اسلام:
اطمینان دارم که در کنار وسایل و ابزار مادی و تسلیحاتی، عنصر کارساز ایمان و اعتقادی که در وجود رزمندگان ماست. همچنان نقش اصلی را در جبهه‌های نبرد ایفاء خواهد کرد.
امت قهرمان و شهیدپرور ایران در انتظار روزی است که سربازان و پاسداران و نیروهای بسیج و مردمی و همه جانبازان دلیر و دلاور اسلام، پرچم توحید را در سراسر عالم برافرازند و طنین پر شکوه بانگ «الله‌اکبر» را به گوش جهانیان برسانند.
شهید رجایی و «قدس»
وعده خدا بر حق است و حاکمیت زمین از آن مستضعفان است و روزی بدست همین مردم مستضعف و محروم، دروازه قدس بر روی مسلمین گشوده خواهد شد.
روز جهانی قدس، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین و روز تجهیز معنوی مسلمین در برابر صهیونیسم اشغالگر و امپریالیسم تجاوزکار است.
ای مردم آزاده جهان، ما قبله نخستین مسلمین جهان را و سرزمین مبارک و خدایی قدس را و همه ملل محروم و مستضعف عالم را از زیر یوغ صهیونیسم و امپریالیسم غارتگر و متجاوز نجات خواهیم داد.
شهید رجایی و نقش کودکان و نوجوانان در انقلاب:
در روزهای مبارزه، کودکان و نوجوانان میهن اسلامی ما نیز دوشادوش مردان و زنان. شرکت داشتند و چه بسا که پیشاپیش آنان در حرکت بودند.
چه بسیار سینه‌های این نونهالان در سنگر مدرسه و خیابان آماج گلوله‌های دژخیمان شد که قلبهای بی‌کینه آنان را از هم درید، اما نتوانست در ایمان و تصمیم آنان به ادامه مبارزه خللی وارد آورد.
کودکان و نوجوانان انقلابی ما در پاسداری از دستاوردهای انقلاب، پیوسته در صف مقدم مبارزه حضور داشته و دارند.
در جنگ تحمیلی نیز چهره درخشان و پرفروغ این نوباوگان، الهام‌بخش مبارزان دلیر ماست.
نقش کودکان و نوجوانان ایرانی در انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن، نقشی است سازنده و مداوم که بیان و قلم از تقریر و تصویر آن عاجز است.
شهید رجائی و پاسداران:
فرزندان و برادران من،
امام حسین(ع) برای پاسداری رسالت محمد(ص) و استوار ساختن مکتب انسان‌ساز اسلام، شهادت افتخارآفرین را پذیرا شد و یزید و یزیدیان زمان را برای همیشه زبون و رسوا ساخت. اینک شما سربازان حسینی و سپاهیان اسلام ادامه‌دهنده راه حسین(ع) و راه شهیدان کربلا هستید.
مستضعفان عالم به شما چشم امید دوخته‌اند و مستکبران از شنیدن نامتان در بیم و هراسند.
امروز اسلام و انقلاب اسلامی از وجود شما پر فروغ است. شما سرمایه‌های اصلی و مسلم انقلاب اسلامی هستید.
امروز دعای مسلمین بدرقه راه شماست و شما ای سربازان اسلام و ای فرزندان حسین(ع) به خواست خدا پیروز هستید.
شما ای نور چشمان من، ای سربازان اسلام، ای جانبازان راه حسین(ع)، پیوندتان را با خدای خود روزبروز استوارتر کنید.
من به شما غبطه میخورم و کیست که خود را در برابر عظمت روح شما و در برابر ایثاری که در راه خدا دارید، کوچک احساس نکند؟
فرزندان من، از دلاوریهای شما که یادآور رشادت اصحاب حسین(ع) است و از بدنهای پاک و مطهر شهدای شما و از فریادهای «الله‌اکبر»تان ای پاسداران اسلام، چه بگویم؟
روح و جان من در جبهه و در سنگر با شماست، ایکاش تکلیف دیگری نبود و من با همه وجود خویش دوشادوش شما با دشمن کافر می‌جنگیدم.
شهید رجایی و دهقانان
بر ما و بر همه مردم مسلمان و قهرمان ایران است که همت کنیم و برای احیاء کشاورزی که قدم اول در رسیدن به خودکفایی است با تمام توان بکوشیم و بخصوص در تامین آب که از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز روستائیان است، اهتمام کنیم.
قلب من همواره برای دهقانان و روستائیان زحمتکش و مسلمان و انقلابی می‌طپد. من بر دستهای پربرکت و پینه‌بسته آنها که با خلوص به تولید مشغول است، بوسه میزنم.
دولت با عزم راسخ مصمم است که جامعه مصرف‌زده و طاغوت‌زده را به یک کشور تولیدکننده بدل سازد. برای این کار دست استمداد خود را به سوی زحمتکشان و دهقانان مسلمان دراز می‌کنم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات