تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۲۷۵۹۱

حمله‌ محصولی به اضلاع‌ جبهه متحد اصولگرایان


بعد از شکست جریان پایداری در سهم خواهی از جبهه متحد اصولگرایی و عقب نشینی این جریان به مواضع اولیه، صادق محصولی به عنوان لیدر جریان پایداری روز گذشته حمله تندی علیه اصولگرایان کرد. محصولی که لیدری جریان پایداری برای انتخابات مجلس آینده را به دست گرفته دیروز از چهره‌هایی انتقاد کرد که به زعم او ساکتین فتنه بوده‌اند. این در حالی است که بعد از وقوع فتنه 88 که در دوره صدارت محصولی بر وزارت کشور رخ داد بسیاری عملکرد وی را یکی از عوامل تحریک فتنه گران می‌دانند.‌محصولی ضمن اینکه انتقادهای وارد شده به جریان پایداری را سخیف خواند بار دیگر بر سهم خواهی این جریان تاکید کرد.وی گفت: وقتی می‌بینیم دشمن سیاست نفوذ را در صف اصولگرایان دارد، نمی‌توانیم چشم خود را در مقابل توطئه ببندیم و لو اینکه عده‌ای از دوستان از این موضوع ناراحت شوند.
انتقاد محصولی از ساکتین؟!
جالب توجه‌تر اینکه محصولی در حالی از ساکتین فتنه 88 انتقاد می‌کند که خود و سایر همکارانش از جمله همین ساکتین بودند.
از سوی دیگر جریان پایداری خود متهم است در دوره‌ای مقابل جریان انحرافی و انتقاداتی که به این جریان می‌شد سکوت کرده است. حتی فراکسیون حامیان دولت که اعضایشان اکثریت جریان پایداری را شکل می‌دهد، انتقاداتی که به دولت و اطرافیانش می‌شد را بر نمی‌تابید. اکثر اعضای جبهه پایداری جزو کسانی هستند که آخرین موضع‌گیری‌ها را مقابل جریان انحرافی داشتند. محصولی، وزیر سابق دولت محمود احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گویی که با فارس داشت، ناخواسته اهداف «جریان پایداری» از گرفتن سهم بیشتر را آشکار ساخت. محصولی گفت: ما می‌گوییم نباید ساکتین و مردودین فتنه در مرکزیت وحدت اصولگراها و در لیست نهایی نامزدها حضور داشته باشند و این سهم‌خواهی نیست. البته ادامه اظهارات وی نیز شنیدنی است. او با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب راجع به حضور نزدیکان جریان انحرافی و فتنه و ساکتین در لیست انتخاباتی اینگونه مطرح کرد که جبهه پایداری می‌خواهد در لیست کاندیداها ازافراد وابسته به فتنه یا جریان انحرافی یا ساکتین در فتنه یا از افراد غیر شفاف یا خواص مردود استفاده نشود. محصولی همچنین اطلاق سهم خواهی بر رفتار جریان پایداری را لغو و بیهوده خواند. در عین حال پیش‌تر نیز رسایی عضو دیگر این جریان تهدید کرده بود که جبهه پایداری مجموعه اظهارنظرهای 474 شخصیت ملی را گرد آوری کرده تا «اگر مسیر حرکت به سوی کسانی برود که فاقد شرط اعلام شده باشند با انتشار عمومی مواضع این افراد جلوی هر گونه انحراف از منشور جامعتین را خواهد گرفت.»
بازی در زمین جریان انحرافی
برخی منتقدین جریان پایداری معتقدند این جریان به آن دلیل در آستانه شکل گیری وحدت حداکثری اصولگرایان به محوریت جامعتین تاسیس شده تا با ایجاد تفرقه بین اصولگرایان شانس پیروزی جریان انحرافی و جریان فتنه در انتخابات مجلس آینده را بیشتر کند. هر چند کسی قائل به نیت‌خوانی موسسان این جریان نیست ولی باید پذیرفت که این جریان از ابتدای تاسیس تا کنون در زمین جریان انحرافی بازی می‌کند. دلیل این امر نیز بسیار روشن و مبرهن است. یکی از سوالاتی که به روشن‌تر شدن این امر کمک می‌کند پاسخ به این است که کارکرد جریانی به نام «پایداری» چیست؟!‌
از جمله اهداف موسسان «پایداری» که در مراسم اعلام موجودیت آن مطرح شد، احیا و گردآوری حامیان گفتمان سوم تیر بود. این در حالی است که کسانی که در انتخابات 3 تیر 84 باعث نشستن محمود احمدی‌نژاد بر کرسی ریاست‌جمهوری شدند خود افرادی شناخته شده و شناسنامه دار بوده و نیازی به جبهه و تشکیلات تازه‌ای ندارند. آیا غلامعلی حداد عادل، حبیب الله عسگراولادی، علی اکبر ولایتی و چهار نماینده جامعتین حاضر در کمیته 7 نفره اصولگرایی حامی گفتمان 3 تیر نبودند؟! به هر حال نباید فراموش کرد احتمال وابستگی این جریان به منحرفان دولت، به خاطر سابقه سیاسی شان است نه عدم موضع‌گیری شفاف شان مقابل جریان انحرافی! با این وجود به نظر می‌رسد جبهه پایداری نه تنها توفیقی در جمع کردن حامیان گفتمان 3 تیر نداشت بلکه تنها کارکردش تحت تاثیر قرار دادن تلاش‌های چهره‌هایی همچون آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله محمد یزدی است.
اصولگرایان از اتهام‌افکنی بپرهیزند
یکی از اعضای کمیته داوری اصولگرایان بعد از طرح اتهامات جدید از سوی محصولی، اصولگرایان را به خویشتن داری دعوت کرد.
آیت‌الله عباس کعبی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که وحدت اصولگرایان دارد، بهتر است اضلاع اصولگرایی خویشتن‌داری کنند. وی در ادامه گفت: اگر می‌خواهیم به وحدت اصولگرایی برسیم باید اضلاع مختلف اصولگرایی به آتش‌بس‌ رسانه‌ای تن بدهند و از رسانه‌ای شدن مباحث خودداری کنند. کعبی با اشاره به اینکه از انتخاب سخنگو برای کمیته 7+8 بی‌اطلاع است، گفت: اصولگرایان برای رسیدن به وحدت از اتهام‌افکنی به یکدیگر پرهیز کنند و تنها به وحدت اصولگرایان فکر کنند. در عین حال با عقب نشینی جریان پایداری به مواضع اولیه خود برخی تحلیلگران و چهره‌های سیاسی به آسیب‌شناسی سهم خواهی این جریان پرداختند.
ابوالقاسم رئوفیان از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به سهم خواهی «پایداری» گفت: نمایندگان جبهه پایداری خواهان حضور صادق محصولی در کمیته ۸ + ۷ و روح الله حسینیان در کمیته داوری اصولگرایان هستند که بعید است این مسئله پذیرفته شود، چرا که آیت‌الله مهدوی کنی به عنوان شخصیتی منصف و منطقی پیش از این گفته بود که ترکیب ۸ + ۷ نهایی بوده و تغییری نخواهد کرد و اصرار بی‌جا بر این مسئله صحیح نیست. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که آنچه مورد انتظار افکار عمومی است رخ ندهد و جبهه پایداری همچنان به شروط مذکور اصرار داشته بشد، بعید است بتواند در ترکیب مورد نظر جایی داشته باشد و اگر هم جامعتین در برابر این خواسته‌ها کوتاه بیاید موجب برآشفته شدن افکار عمومی خواهد شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات