تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸  ، 
کد خبر : ۲۲۷۹۴۱
تصویرها سخن می‌گویند

همیشه جاسوس!


این دو عکس را که می‌بینید کسی نیستند جز «دونالد رامسفلد» (سمت راست)، وزیر دفاع آمریکا و «دیک چنی»، معاون «جرج بوش».
در هفتم نوامبر 1975، «رامسفلد» از طرف رئیس‌جمهور «فورد» به جای «جیمز شلسینگر» وزیر دفاع شد و «چنی» هم به جای «رامسفلد»، دستیار رئیس‌جمهور! اما،‌مناسبت انتشار این عکس که جزو مدارک از رده‌بندی محرمانه خارج شده دولت آمریکاست و آسوشیتدپرس آن را به دستش آورده، مقایسه برنامه جاسوسی دولت «فورد» در دهه 70 با برنامه جاسوسی دولت «بوش» است چرا که، در آن زمان «دیک چنی» دستپاچه با «ادوارد لوی» وزیر دادگستری و خیلی‌های دیگر جلسه تشکیل داد تا از «مسئله»ای که انتشار مقاله «سیمور هرش» در مورد جاسوسی زیردریایی‌های آمریکایی در آب‌های شوروی در «نیویورک تایمز» به وجود آورده بود، صحبت کنند! و حالا هم، «واشنگتن پست» نتیجه یک تحقیقات طولانی را منتشر کرده که نشان می‌دهد جاسوس‌های «بوش کوچک» گفت‌وگوهای تلفنی و نامه‌های الکترونیک 5000 آمریکایی را زیر نظر گرفته‌اند، در حالی که در نهایت فقط 10 نفرشان مظنون از آب درآمدند و تحت تحقیقات عمیق‌تر قرار گرفتند.
سرویس خارجی کیهان

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات