هفتهنامه اشپیگل چاپ آلمان در شماره دیروز خود به نقل از خبرنگار خود از عراق نوشته است: به ظن قوی حساب رئیسجمهوری عراق که تصور میکرده ارتش ایران به علت انقلاب رقیبی ضعیف است اشتباه بوده است. منابع مطلع میگویند که رئیسجمهور عراق بیش از حد لازم راهنمائی افسران سابق شاه را که به عراق پناهنده شدهاند پذیرفته است ایرانیان مهاجر انتظار نداشتند که ارتش ایران کوچکترین روحیه مبارزه از خود نشان دهند. وزیر جنگ عراق در قبال ضربههای نیروی هوائی ایران که به حیثیت صدام لطمه زده است با شرمندگی توضیح میدهد ما نیروی هوائی خود را مخصوصاً برای آینده حفظ کردهایم. خبرنگار هفتهنامه میگوید: عراق میخواهد پیروزیهائی را که در میدان جنگ بدست میآورده لفظاً کسب کند. مثلاً اعلامیه 61 عراق را به عنوان نمونه میتوان ذکر کرد که در آن آمده است: افسران عراقی از اینکه مردم عرب زبان خوزستان از تجاوز آنها استقبال نمیکنند و آنرا به سکوت برگزار میکنند ناراحتند.