13شعبان 88
بسمهتعالی
خدمت جناب مستطاب سیدالاعلام و ثقهالاسلام آقای سعیدی دامت افاضات مرفوم شریف و اصل سلامت و توفیق جنابعالی را از خداوند تعالی خواستار است راجع بمساجد قبلا هم مطلع شده بودم حتی گفته شد که برای مسجد سیدعزیزالله هم تعیین شده است ولی صحت آن را نمیدانم در هر صورت سنگرها را حتیالامکان نباید از دست داد و قیام بوظایف بمقدار امکان لازم است و اگر کوتاهی در آن نکنیم باکی نیست فرضا با شکست ظاهری مواجه شویم لکن رضای خدای تعالی را اگر موفق شویم جلب کنیم امور دیگر سهل است اینجانب لحظات آخر عمر را میگذرانم و از اوضاع عمومی و خصوصی حوزههای علمیه نگران و نمیدانم با آن تندرویهای آنها و این سهلانگاری ماها امر بکجا منجر میشود والذی بوجبالتسکین فیالجمله ان للبیت ریا، و این رشته بحمدالله گسستنی نیست هرچه باریک شود شما طبقه جوان مایوس نباشید و با اراده و عزم راسخ مهیای خدمت و فرصت باشید سلف صالح ما رضوانالله علیهم فرصت عجیبی را در موقع رفتن سلف خبیث از دست دادند و پس از آنهم فرصتهائی بود و از دست رفت تا این مصیبتها پیش آمد و تا این شجره خبیثه برپاست امید خیری نیست. از خداوند تعالی اصلاح حال مسلمین و خصوص حوزههای دینیه و بیداری آنها را خواهانم از جنابعالی امید دعای خیر دارم.
روحالله الموسویالخمینی
بسمهتعالی
خدمت ذیشرافت جناب مستطاب سیدالعلماءالاعلام آقای سعیدی دامت افاضاته مرقوم محترم و اصل با آنکه گمان میکنم جواب دادهام لکن چون در جزء مکنوبات جواب نداده بود احتمال عدم جواب میرفت و در هر صورت از قراری که بعضی از مریدهای جنابعالی اظهار داشتند بحمدالله تعالی توفیق کامل برای تربیت مومنین و ترویج دیانت مقدسه برای جنابعالی حاصل شده است من از افرادی مثل شما آنقدر خوشم میآید که شاید نتوانم عواطف درونی را آنطور که هست ابراز کنم خداوند متعال قادر است که شماها خدمتگزاران بدیانت را مشمول عنایات خود فرموده و از رحمت خود همه را بهرهمند فرماید من در این آستان قدس باسلام و مسلمین عموما و بحضرات علماء اسلام و خدمتگزاران بدیانت مقدسه خصوصا دعا میکنم و عظمت آنها را از خداوند تعالی در جوار قبر مطهره مولیعلیهالصلوه والسلام میطلبم رجاء آن دارم که مشمول ادعیه خالصه جنابعالی باشم. والسلام علیکم و رحمهالله.
روحالله الموسویالخمینی