تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۲۹۴۱۵

وحدت نیروهای مسلح در سایه اسلام امکان‌پذیر است


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
عامل وحدت و اتحاد یکی از مهمترین عواملی است که در رویارویی با مشکلات و بکارگیری نیروی لایزال امت در برابر خصم اثرات شگرفی داشته و راهگشا میباشد. این واقعیت در طول انقلاب شکوهمند اسلامیمان بدفعات به وضوح ثابت شده و چهره نمایانده است. وحدت کلمه امت در مقابله با رژیم طاغوت و شرق و غرب موجب گردید تا روند تکاملی انقلاب سیر سریع‌تری به خود گرفته و موانع را یکی پس از دیگری درهم کوبد. همان‌گونه که وحدت و یکپارچگی راهگشا و ثمربخش میباشد و از بزرگترین و مهمترین محسنات ملتی بشمار میرود، و اگر اتحاد و انسجام توانسته ملتی را بر دشمنی غالب نموده و خصمی را به زانو دربیاورد در مقابل جدایی و تفرقه باعث شکست و در نهایت دچار وابستگی و دیکتاتوری می‌نماید.
اگر دلایل ظهور و سقوط انقلابات و امپراتوری‌ها را در طول تاریخ مورد مطالعه دقیق قرار دهیم نمونه‌های بارزی از اثرات اتحاد و یا تفرقه را در این اوج و خضیض‌ها مشاهده خواهیم کرد. آنچه که موجب فتح بیت‌المقدس توسط مسلمین و شکست صلیبیون گردید، اتحاد و انسجام نیروهای اسلام و آنچه که موجب از دست رفتن فلسطین مسلمان گردید، جدایی و تفرقه آنها بود.
ایران اسلامی که در اثر وحدت و اتحاد نیروهای مردم تحت لوای اسلام و رهبری بلامنازع امام خمینی استقرار یافته و هر روزه در مسیر تعالی‌بخش خود به پیش می‌رود بدفعات با حوادثی روبرو گشته که برای خدشه وارد آوردن بر اتحادش پدید آمده بودند.فرقه فرقه و رهبرتراشیهای گوناگون و ایجاد جدایی بین ارگان‌های مختلف از جمله شیوه‌هایی بود که دشمنان در مقابل اتحاد و همبستگی مردم مسلمان ایران پیش گرفتند ولی جملگی در اثر هوشیاری رهبری و حضور همیشگی و آگاهانه امت در صحنه یکی پس از دیگری بی‌ثمر گردیدند. یکی از مهمترین شیوه‌ای که خصم برای تضعیف جمهوری اسلامی پیش گرفت و مدتها بصورت‌های پنهان و آشکار بدان دامن می‌زد سعی در ایجاد جدایی بین نیروهای مسلح و ارگان‌های انقلابی نظیر سپاه و کمیته و بسیج بود. این شیوه از دو طریق اعمال میشد که هر یک روش خاصی را پی می‌گرفتند ولی این تفاوت روشها هر اقدام تفرقه‌افکنانه دیگر دو هدف را دنبال می‌کردند که تضعیف جمهوری اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی و وابسته کردن مجدد این حکومت نوپا بود. تمامی چنین روش‌هایی نیز به سرکردگی امپریالیسم آمریکا و ایادیش صورت میگرفت و بر علیه امت شهید‌پرور ایران و انقلاب شکوهمندشان بکار گرفته میشد.
پس از پیوستن ارتش به انقلاب و تحولاتی که در زمینه نیروهای مسلح بوجود آمد سعی گردید تا این ارگان حیاتی در جهت اهداف و خواست‌های جمهوری اسلامی بازسازی شده و حافظ دستاوردهای انقلاب باشد. حفظ ارتش و سوق دادنش به سوی اسلام و جمهوریت اسلامی که با رهنمودهای پی در پی امام و دیگر مسئولین صورت گرفت موجب گردید تا عناصر غیر اصیل و وابسته از صفوف برادران مومن و مسلمان ارتشی نشود. در جوار ارتش و شهربانی که نیروهای نظامی و انتظامی بشمار می‌روند ارگان‌هایی خودجوش و انقلابی که دربرگیرنده نیروهای مومن و جوان بودند نظیر کمیته و سپاه بوجود آمدند تا همگام با ارتش و شهربانی ایران اسلامی را از گزند حوادث برون مرزی و درون مرزی مصون بدارند. با تحمیل جنگی ناخواسته به ایران اسلامی، بسیج نیز با سازماندهی و فعالیت جدیدی در جهت بالا بردن بنیه دفاعی کشور بکار گرفته شد که امروزه ایثارگری‌های آنها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل زبانزد خاص و عام است.
از همان روزهای نخستین که میرفت در اثر تلفیق ارگان‌های انتظامی و نظامی با ارگان‌های انقلابی بافت دفاعی کشور حالتی اسلامی و اصیل و مردمی به خود بگیرد توطئه‌ها آغاز گردید و همان‌گونه که اشاره شد توطئه‌گران از دو شیوه و دو جهت برای وارد آوردن ضربات خود استفاده می‌کردند که هدف عمده‌ی آنها از چنین عکس‌العمل‌هایی جلوگیری از اتحاد و یکپارچگی این نیروها و ایجاد تفرقه در صفوف آنها بود.
یکی از شیوه‌ها که توسط امپریالیسم خبری و رسانه‌های گروهی وابسته اتخاذ شد اصالت دادن به ارتش و تلاش برای حفظ بافت قبلی آن وجلوگیری از سازندگی بود. در این رابطه سعی می‌شد بگونه‌ای مغرضانه چنین وانمود شود که وجود سپاه و کمیته برای ضربه زدن به ارتش بوده و در جهت تضعیف و انحلال آن می‌باشد. امپریالیست‌ها چنین تصور می‌کردند که قادرند با اینگونه تفاسیر و تحلیل‌های سراسر کذب از اتحاد این ارگان‌ها جلوگیری بعمل آورده و آنها را مجزای از یکدیگر بر علیه هم به تحریک وادارند.
در جوار رسانه‌های گروهی وابسته به امپریالیسم خبری، برخی از عناصری که سعی داشتند از ارتش بعنوان پلی برای ترقی و ایجاد دیکتاتوری استفاده کنند در سفرها و سخنرانیها و دیدارهای خود به ایجاد شکاف بین ارتش و سپاه پرداخته و یکی را زاید بر دیگری به حساب می‌آورند. عنصر بارز در این مورد بنی‌صدر بود که موجب گردید از تشکل تمامی نیروهای انقلابی و انتظامی و نظامی در ابتدای جنگ تحمیلی جلوگیری بعمل آمده و زمینه برای رشد انگل‌ها و طفیلی‌ها آماده شود. در سایه همین شیوه ضد انقلابی بنی‌صدر بود که رژیم تجاوزگر بعث توانست در روزهای اولیه تجاوزش پیروزی‌های ظاهری بدست آورده و برخی از مناطق را به تصرف خود درآورد.
ولی با طرد بنی‌صدر و ایادیش و اتحاد و همبستگی نیروها بود که پیروزی‌های واقعی فتوحات چشمگیر یکی پس از دیگری به فرماندهی امام خمینی شکل گرفته و دشمن را وادار به عقب‌نشینی و فرار نمود، تا جائیکه امروزه انسجام و یکپارچگی ارگان‌های نظامی ـ انتظامی ـ انقلابی در سرتاسر کشور به خصوص در رویارویی با خصم تجاوزگر و ضد انقلاب داخلی خار چشم تمامی ضد انقلابیون و اربابانشان گردیده است.
در سایه اتحاد و همبستگی نیروهاست که رژیم اشغالگر قدس به هراس افتاده و امپریالیسم آمریکا به فعالیتهایش در منطقه افزوده است امروزه وحدت نیروهای مسلح میرود تا بار دیگر خاطره‌ی ارتش صدر اسلام را در اذهان زنده کرده و شکست‌ناپذیری و استحکام صفوف آنها را بر همگان ثابت نماید. همان وحدت و انسجامی که عراق تجاوزگر را با ضربات سهمگین مواجه کرده و بزودی بر علیه اشغالگران فلسطین بکار گرفته خواهد شد.
والسلام

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات