ابراهیم یزدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به موضوعات عراق در گفتگوی ایران و آمریکا گفت: همین اندازه که طرفین عملاً ضرورت نیاز به مذاکره را پذیرفتهاند، یک پیشرفت قابل توجه است.
وی در ادامه افزود: طبیعی است که در مراحل اولیه مذاکرات، طرفین برای گرفتن امتیازات بیشتر یا اینکه از موضعی برتر صحبت کنند یک سلسله مانورهایی را انجام دهند، اما در نهایت و در استمرار مذاکرات به سمت منطقی خود پیش خواهند رفت.
وزیر امور خارجه دولت موقت با اشاره به حوادث اخیر عراق و تأثیر آن بر مذاکرات طرفین گفت: آنچه که امروزه در عراق شاهد آن هستیم چیز تازهای نیست، مهم این است که مذاکرات دو کشور ادامه پیدا کند و امیدوارم مسئولان ایران با درایت بتوانند درچارچوب منافع ملی از این فرصت استفاده کنند.