تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۲۳۱۹۶۶

حمله به ایران تهدید یا واقعیت


قاسم روان‌بخش
این روزها تهدیدهای دشمن مبنی بر حمله به جمهوری اسلامی ایران، لحن جدی‌تری به خود گرفته است؛ دولت آمریکا و هم پیمانانش هر روز بر طبل تهدید می‌کوبند و ایران اسلامی را به حمله نظامی تهدید می‌کنند. در‌باره تهدیدهای دشمن و امکان عملیاتی شدن آن، نکاتی را یاد آور می‌شویم:
1. تهدیدهای تکراری
جمهوری اسلامی ایران بیش از 32 سال است که این گونه تهدیدها را تجربه می‌کند. ولی همواره به این نکته توجه داشته است که این گونه تهدیدها در راستای باج‌خواهی از ملت ایران صورت می‌گیرد. از این رو پاسخ ملت و دولت ایران در برابر این‌گونه تهدیدها همان پاسخ قبلی است: بر حقوق مسلم خود پافشاری می‌کنیم، ذره‌ای از مواضع اصولی خویش کوتاه نمی‌آییم و به هیچ کشوری باج نخواهیم داد. اگر ملت ایران اهل باج دادن بود از همان ابتدا به این کار اقدام می‌کرد و جنگ 8 ساله به ایران تحمیل نمی‌شد و 32 سال تحریم و فشار را تحمل نمی‌کرد. بنابراین، اگر امریکایی‌ها می‌خواهند با این‌گونه تهدیدها و فشارها انقلاب و ملت ایران را به سازش و تسلیم بکشانند باید بدانند که این‌گونه خواب‌ها باز هم تعبیرناشدنی است.
2. آمریکایی‌ها از جنگ‌های گذشته خاطره خوشی ندارند
جنگ‌های ویتنام، عراق و افغانستان نه تنها دستاورد قابل اعتنایی برای امریکایی‌ها نداشته بلکه علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، آبروی آن‌ها را نیز در جهان برده است، به طوری که امروز در نزد مردم دنیا، امریکا منفورترین کشور شناخته می‌شود. از سوی دیگر، تجاوزهای مکرر و جنگ‌های بی منطق، مردم این کشور را دچار مشکلات اقتصادی بزرگی کرده به طوری که امروز به چالش و بحران اقتصادی جدی تبدیل شده است. آن‌ها به خوبی می‌دانند مشکلات اقتصادیشان معلول سیاست‌های جنگ طلبانه بوده است. اقتصاد یونان و ایتالیا و بیش‌تر کشورهای غربی در حال نابودی است و کشورهای ابرقدرت نیز کمابیش دستخوش این‌گونه گرفتاری‌ها هستند و می‌رود که به یک بحران مهم جهانی تبدیل شود. آیا غربی‌ها می‌توانند با این افتضاحاتی که به بار آورده‌اند، بار دیگر به جنگ بزرگ‌تری دست بزنند که پایان آن روشن نیست؟!
وقوع چنین جنگی برای غربی‌ها به ویژه امریکایی‌ها یک کابوس تلقی می‌شود. اظهار نظر‌های کارشناسان غربی پس از هشدار قاطع امام خامنه‌ای مبنی بر این که دشمنان در صورت تجاوز، با سیلی‌های مکرر و مشت‌های پولادین ملت ایران روبه‌رو خواهند شد، جالب به نظر می‌رسد؛ نشریه آمریکایی فارن پالیسی نوشت‌: " ایران هسته‌ای را کسی نمی‌تواند متوقف کند. ایران در زدن ضربات کشنده به آمریکا تردید نمی‌کند." روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در این باره نوشت: " حمله به ایران مساوی با فروپاشی اسرائیل است." در یک نظر سنجی که شبکه خبری سی بی اس آن را اعلام کرد، 85 در‌صد مردم آمریکا مخالفت خود را با حمله نظامی به ایران اعلام کردند.‌
3. بدترین شرایط برای آمریکا
تهدیدهای کاخ سفید برای حمله به ایران در شرایطی انجام می‌شود که امریکایی‌ها در بدترین شرایط منطقه‌ای و جهانی و حتی داخلی قرار دارند. از یک سو نوکران حلقه به گوش آمریکا در منطقه سقوط کرده و باقیمانده آنان نیز دچار مشکلات و بحران‌های داخلی هستند. فرعون مصر و فرزندانش در داخل قفس در حال محاکمه شدن هستند و دولت نظامی مصر جرأت حمایت از امریکا در حمله به ایران را ندارد. در تونس هم کشور در اختیار موافقان انقلاب اسلامی قرار دارد. قذافی نیز به درک واصل شده و مردم و دولت انتقالی لیبی در کنار مردم ایران قرار گرفته‌اند. دولت‌های یمن و بحرین هم در حال سقوطند و توان همراهی با امریکا در حمله نظامی به ایران را ندارند. دولت عربستان و اردن نیز در داخل با چالش‌های جدی روبه‌رو هستند. دولت و مردم لبنان و سوریه هم در کنار ملت ایران قرار دارند. دولت عراق، دولتی دوست و همراه با ایران اسلامی است.
رژیم صهیونیستی، نیز از بدو تاسیس تاکنون شرایطی به این وخامت را تجربه نکرده است؛ از یک سو با مشکلات اقتصادی بزرگی مواجه شده که تظاهرات پی‌در‌پی یهودیان بر ضد آن را در پی داشته و از سوی دیگر انتفاضه فلسطین به نتایج مطلوبی رسیده و موج بیداری در داخل سرزمین‌های اشغالی نیز آن‌ها را به شدت نگران کرده است. حماس هم با تشکیل دولت مستقل بر مشکلات آن‌ها افزوده است؛ جنگ 22 روزه غزه نشان داد که این رژیم منحوس بسیار شکننده و ضعیف است.
کشورهای هم پیمان امریکا مثل فرانسه و انگلیس و آلمان نیز دچار چالش‌های سیاسی و اقتصادی جدی شده‌اند.
4. بهترین شرایط برای ایران
بیداری اسلامی در منطقه، افکار عمومی را در جهت حمایت از ملت و انقلاب ایران بسیج کرده است به طوری که رئیس جریان العزمیه مصر طی بیاناتی اعلام کرده است: " باید به تقسیم کشورهای اسلامی به دو قطب شیعه و سنی پایان داد، ایران کشوری است اسلامی و کشورهای عربی و اسلامی نمی‌توانند در قبال تعرض به این کشور سکوت کنند." شورای فتوای الازهر مصر هم اعلام کرد: " هر کشوری به امریکا و اسرائیل علیه ایران کمک کند جنایتکار است."
حزب ا... لبنان نیز پس از شکست اسرائیل در جنگ 33 روزه، به یک قهرمان بزرگ در منطقه تبدیل شده به طوری که نام آن بر اندام نیروهای صهیونیستی لرزه می‌اندازد. بی‌تردید در صورت تعرض به ایران، تنها حزب ا... می‌تواند این رژیم اشغالگر را به سزای اعمالش برساند. از سوی دیگر امکانات ملت و دولت ایران از جنبه‌های مختلف با گذشته قابل مقایسه نیست. از منظر سیاسی، جایگاه ایران در منطقه و جهان به شدت ارتقا یافته به طوری که حتی دشمنان ملت ایران به این حقیقت اعتراف می‌کنند. توان نظامی به ویژه موشکی ایران بسیار بالاست و می‌تواند در فرصتی کوتاه تل آویو، قلب شیطان بزرگ‌ را با خاک یکسان کند. بنا‌بر اعلام فرمانده محترم سپاه پاسداران، صدها موشک ایرانی به سمت اسرائیل نشانه‌گیری شده است، به گونه‌ای که با فشار یک دکمه، دیگر اسرائیلی باقی نخواهد ماند.
بنابر این، حمله به ایران با هیچ یک از محاسبات مادی و تحلیل‌های سیاسی سازگاری ندارد؛ مگر این که سردمداران کاخ سفید به نوعی جنون سیاسی مبتلا شده باشند و البته در این صورت، تاوان چنین جنونی را باید ملت آمریکا بپردازند.
5. به رغم چنین شرایطی چرا آمریکا ممکن است چنین ریسکی را بپذیرد؟
به نظر می‌رسد شکست‌های پی‌در‌پی امریکا در منطقه و ضربات کاری ایران اسلامی، سردمداران کاخ سفید را در فضایی گیج‌کننده قرار داده است که نمی‌توانند تصمیم‌های عاقلانه‌ای بگیرند. سقوط نوکران امریکا در منطقه و شکل‌گیری جنبش تسخیر وال استریت که به پشت کاخ سفید رسیده، قدرت تصمیم‌گیری را از آن‌ها گرفته است. از این رو مانند گربه‌ای که در اتاقی محبوس شده و مرگ را در مقابل خود می‌بیند، به این سو و آن سو حمله می‌کنند تا شاید راه نجاتی بیابند. به هرحال احتمال حمله امریکا یا اسرائیل به ایران بسیار ضعیف است، هرچند نیروهای مسلح در آمادگی کامل هستند.
6. به فرض وقوع حمله، چه اتفاقی خواهد افتاد؟
بی‌تردید در صورتی که حمله‌ای از سوی استکبار صورت بگیرد، ایران اسلامی تماشا‌چی نخواهد بود و با تمام توان از خود دفاع خواهد کرد؛ علاوه بر آن منافع امریکا در سراسر دنیا به خطر خواهد افتاد. در نتیجه دیگر هیچ کجای دنیا برای امریکایی‌ها امن نخواهد بود. غده سرطانی اسرائیل نیز در منطقه نابود خواهد شد. ناو‌های امریکایی نیز به قعر آب‌های نیلگون خلیج فارس فرستاده خواهند شد و چنان درس عبرتی به آن‌ها خواهیم داد که تا قرن‌ها از یادشان نرود؛ ضمناً اقتدار ایران اسلامی تنها به موشک و بمب نیست، سلاح دعا و امدادهای الهی که در طبس امریکایی‌ها را به زغال تبدیل کرد، باز هم وجود دارد. کشورهایی نیز که در این تجاوز به دشمن کمک کنند، دشمن تلقی خواهند شد و با آن‌ها همانند دشمن معامله خواهیم کرد. شاید تقدیر الهی این باشد که دشمن با پای خود به تله بیفتد و نابودی خویش را سرعت بخشد و در نتیجه پیروزی مستضعفان جهان، زودتر از موعد رقم خواهد خورد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات