تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۳۳۲۱۲
آیا این مرگ موجب عبرت خواهد شد؟

رازهایی که با شیخ پرده‌نشین فتنه‌گران مدفون شد


گروه سیاسی 9 دی - شیخ محمد حسین شریعتی، شیخ پرده نشین فتنه گران، که پیش از این با نام شیخ الشریعه معروف بود، روز سه شنبه گذشته درگذشت.
همانگونه که 9 دی در طی 4شماره (20 الی 23در صفحه جریان شناسی ) به سوابق و عملکرد شریعتی پرداخته بود ،شیخ الشریعه از جمله مرموز ترین و موثر ترین افراد نهانی جریان های شبه امنیتی – سیاسی داخلی و خارجی فتنه گران به شمار می رفت که در طول مدت حیات خود با اتخاذ شیوه های خاص ارتباط گیری نهانی و امنیتی، توانسته بود افراد مختلفی از نزدیکان و مریدانش را به نقاط حساس سیاسی – امنیتی و اطلاعاتی گمارده و اهداف ضد انقلابی خود را دنبال نماید.
محمد خاتمی، غلامحسین کرباسچی، سید حسن خمینی، محتشمی پور، شیخ قدرت علیخانی، مصطفی تاج زاده، اسد الله بیات، محسن کنگرلو، مصطفی کاظمی، سعید حجاریان، جواد قدیری، شیخ عباسعلی روحانی، عبد الله نوری، عطریان فر و باقی ماندگان باند سید مهدی هاشمی معدوم بخشی از حلقه داخلی وی به شمار می روند. چنانچه دامنه ارتباطات خارجی وی از شبکه های مختلف ضد امنیتی گرفته تا قذافی گسترده بوده است.
ادعای انتساب شریعتی به دفتر امام راحل(ره) که در پیام تسلیت سید حسن خمینی و نیز اطلاعیه های دیگر منسوب به بیت امام به آن پرداخته شد در حالی مطرح شده که براساس مستندات 9 دی ، امام راحل(ره) ملت ایران در زمان حیات خود، شیخ پرده نشین را با دستور شخصی از بیت و دفتر خود بیرون انداخت ولی مع الاسف پس از رحلت امام(ره) و مرحوم حاج سید احمد خمینی(ره)، وی به استاد راهنما و مشاور امین فرزند حاج سید احمد(ره) مبدل و پیکر وی در محل جلوس امام(ره) و از نزدیک ترین نقطه درب خانه امام(ره) توسط حلقه دلداده اش، تشییع شد.
سید حسن خمینی که از جمله اصلی ترین ملازمان وی به شمار می رفت و بر پیکر وی نیز در حسینیه جماران اقامه نماز کرد در بخشی از پیام سراسر تجلیل خود از شریعتی می نویسد:
«درگذشت یار و یاور روزگار غربت امام خمینی، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسین شریعتی (رحمه‌الله‌علیه) که عمر با برکت خویش را در همراهی و دفاع از امام عظیم‌الشأن و آرمان‌های ایشان سپری نمود بی‌شک ضایعه‌ای دردناک برای دوستان و آشنایان اوست.
اینجانب درگذشت این سرباز بی‌ادعای امام زمان (عج) و این همراه همیشگی امام را خدمت خانواده ایشان، فرزندان و سایر بازماندگان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال علو درجات برای آن مرحوم مسئلت دارم.»
در گزارشات موثق 9 دی ، از حلقه اولیه و اصلی یاران شیخ پرده نشین و سوابق و عملکرد براندازانه و هماهنگ آنان پرده برداری شد.
اما در حالی که در گزارشات 9 دی به نفوذ و ارتباطات وی و حلقه تربیت یافته اش با موسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل(ره) وتحریفات صورت گرفته در بیانات و سیره عملی امام در این مسیر اشاره شده بود، اطلاعیه انتشار یافته از فوت وی ، تایید دیگری بر مستندات 9 دی بود. آنجا که در این اطلاعیه آمده است: "وی پس از امام راحل... در تنظیم و انتشار صحیفه 22جلدی امام و تدوین آثار مربوط به رهبر کبیر انقلاب، همکاری نزدیک و موثر با موسسه تنظیم و نشر آثار امام داشت".
عباسعلی روحانی از دیگر شاگردان و همراهان شیخ پرده نشین نیز در همین زمینه به سایت وابسته به موسسه گفته است:"مرحوم شریعتی همچنین درنشرآثارامام خمینی طرف مشورت حاج آقاسیدحسن خمینی بودند"!
و بر این اساس ظاهرا بخش عمده اشکالات یافت شده در متن صحیفه امام و تفاوت های آن با متن صحیفه نور که آشکارا دست کاری و تحریف در افکار و بیانات امام ارزیابی می شود - 9 دی در شماره های (27 و 28)به آن پرداخته بود – را باید از جمله دست پخت های وی دانست.
ابهام در نحوه فوت شیخ الشریعه
اما در حالیکه سایت منتسب به اعضای موسسه تنظیم آثار امام، سن وی به هنگام فوت را 62 سال و علت فوت شیخ الشریعه را "ایست تنفسی" اعلام کرده - برخی کارشناسان پزشکی نام بردن از ایست تنفسی به جای ایست قلبی را نامفهوم ارزیابی می کنند - محمد موسوی بجنوردی نیز با طرح ادعای ذوب بودن وی در امام، در زمینه فوت او به سایت مذکور گفته است: "متاسفانه زود بهارش پاییز شد و جای تاسف است که ایشان را از دست دادیم". و این شاید حاکی از ابهامی باشد که در نحوه فوت وی در میان حلقه او وجود دارد.
حلقه شیخ پرده‌نشین در اطراف پیکرش
با درگذشت شیخ پرده نشین، بخشی از حلقه شاگردانش در اطراف پیکر وی جمع شدند. سید حسن خمینی، محمدخاتمی، امام جمارانی، سیدیاسرخمینی، علیخانی، دعایی، مجیدانصاری، عباسعلی رحانی، ابطحی، عبدالله نوری، محمدعلی انصاری، محمدرضاحشمتی،هادی قابل،جلیل سازگارنژاد، محمدعلی خسروی، محمدمقدم، معادیخواه، محمدعلی رحمانی، آشتیانی، سراج الدین موسوی، نظام زاده، حمیدانصاری، غلامحسین کرباسچی، مرتضی مبلغ، ترکان، اسحاق جهانگیری، محمودحجتی، محمدعلی نجفی، سیدجعفرموسوی و ... ازجمله شخصیتهایی بودندکه در این مراسم تشییع او حضور داشتند.
تاثیر شیخ پرده‌نشین در تصمیم گیری‌ها
شیخ پرده نشین نفوذ و تاثیرات شگرفی در عزل و نصب ها داشت به گونه ای که حلقه اطراف وی با توصیه اش، عمدتا در مناصب حساس، از ریاست جمهوری و نخست وزیری گرفته تا مناصب امنیتی و اطلاعاتی و ... مشغول به کار شدند. اعترافات مهدی هاشمی معدوم نیز پرده از بخش عمده ای از تحرکات وی بر می دارد.
این در حالی است که حلقه شاگردان وی پس از درگذشت او – البته در سخنانی مبهم- به گوشه ای از این اعمال نفوذ وی اشاراتی داشتند که بی شک این مقدار پرده برداری نیز به دلیل فوت او صورت پذیرفته و گرنه اینان مجاز به افشای این مقدار از اسرار نیز نبودند.
شیخ عباسعلی روحانی در گفتگوی خود با سایت منتسب به موسسه امام، به تاثیر گذاری شیخ پرده نشین در معادلات قدرت نیز اشاره کرد و وی در این زمینه بیان داشت: "مرحوم شریعتی بعد از اینکه به ایران آمدند در قم مستقر شدند و در نوع مبارزاتی که از قم انجام می شد در تصمیم گیری ها سهیم بودند"!
غلامحسین کرباسچی نیز در بیان ویژگی های وی گفته است: ایشان بخش عظیمی از حافظه تاریخی و کشور و انقلاب را با خود برد. شیخ قدرت علیخانی نیز در رثای شیخ مرموز و پرده نشین گفته است: "من با حاج آقا شریعتی رفاقت بسیار طولانی داشتم، البته در نجف که من همراه ایشان نبودم ولی دوستانی که در خدمت ایشان بودند مطالبی را در وصف ایشان بیان کرده اند. آن چه من در ایران قبل و بعد از انقلاب از ایشان سراغ دارم این است که به عنوان یک فرد که بسیار مورد مشورت قرار می گرفت شناخته می شدند و توانمندیهای زیادی داشتند. ایشان از لحاظ تشخیص مسیر، توانمندی بالایی داشتند. از افتخارات بنده این بود که با ایشان دوست و همکار بودم. فوت ایشان ضایعه بسیار بزرگی برای علاقمندان به امام به ویژه حاج سید حسن خمینی است".
...و آیا زمان عبرت‌گیری فرا نرسیده است؟
فوت شیخ مرموز فتنه گران حقیقتی از حقایق عالم را به عیان به همگان و به ویژه شاگردان و اعضای اولیه حلقه او که همچون خود وی در پرده قرار دارند عیان ساخت. این حقیقت حاکی از آن است که هر آنچه هم که با قدرت و در نهان علیه باورهای ملت تلاش نمایی، بازهم روز رستاخیزی از راه می رسد و باید پاسخگوی این اعمال باشی. هیچ قدرتی نمی تواند سدی در برابر مرگ باشد و سرانجام همه انسان ها قبر و تنهایی است. واقعیت اما آنست که گرچه شیخ پرده نشین برخی از رموز و شگردهای خودرا با خود به گور برد و اما بسیاری دیگر از آن امروز مکشوف و در اختیار نسل های آینده است. آنان نیز بر اساس این مستندات – که بخش اندکی از آن تاکنون توسط 9 دی در اختیار خوانندگان قرار گرفته – قضاوت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات