نویسنده: ابراهیم یزدی
تهران - خبرگزاری پارس - ظهر دیروز از طرف انجمن اسلامی پالایشگاه تهران بمناسبت سالروز 15 آبانماه مراسمی برگزار شد در این مراسم که دکتر ابراهیم یزدی وزیر خارجه دولت مستعفی بازرگان و جمعی از کارکنان صنعت نفت شرکت داشتند پس از انجام نماز و قرائت آیاتی از کلاماله مجید ابتدا یکی از کارکنان پالایشگاه ضمن سخنانی اهمیت این روز تاریخی را متذکر شد و گفت سال قبل در چنین روزی این امکان توسط ژنرالهای چکمهپوش پهلوی و زیر نظر آمریکا به محاصره درآمد و بعد از این عمل بمدت یازده روز کارگران و کارکنان پالایشگاه در خانههای خود متحصن شدند و بالاخره با نود روز اعتصاب شکوهمند نقش تاریخی خود را در به ثمر رسانیدن انقلاب اسلامی ایران ایفا نمودند وی گفت امام با کلمات ساده نقش سازنده کارگران صنعت نفت را بعنوان جبهه اول انقلاب متذکر شدند و این جبهه خط امام را که خطی ضد امپریالیستی و ضد استعماری است همچنان تعقیب میکند بگزارش خبرنگار خبرگزاری پارس دکتر ابراهیم یزدی سخنران بعدی ضمن تمجید از نقش کارگران صنعت نفت در جهت توسعه انقلاب گفت مملکت ما یک دوران بحرانی را طی میکند و همه ما باید بهوش باشیم که انقلاب تمام نشده است و انقلاب هیچگاه پایان نمیپذیرد بلکه از یک مرحله به مرحله دیگر و از یک قدم به قدم دیگر باید ادامه پیدا کند وگرنه به شکست منجر خواهد شد باید در نظر داشت خط انقلاب در زمان شاه سابق یک نوع بود و اکنون در این زمان نوع دیگری دکتر یزدی اضافه کرد: باید مواظب باشیم که سر ما کلاه نرود دشمن زیرک است و اگر ما فکر کنیم که او قصد آوردن شاه یا بختیار را دارد اشتباه میکنیم او میداند که شاه از لحاظ سیاسی مرده است ضد انقلاب با آنکه قدرت مهار کردن انقلاب را ندارد ولی مانند ریگی در کفش ایجاد مزاحمت میکند و آنقدر کارشکنی میکند تا این انقلاب فرسوده شود زیر پوشش انقلاب اسلامی - زیر پوشش کارگر و دهقان - زیر پوشش کردستان و زیر پوشش اسلام وارد میشود ایجاد یاس و نومیدی میکند و اختلاف و چند دستگی براه میاندازد یزدی در ادامه سخنان خود گفت: ما وارد دوران حساس و پیچیدهای شدهایم و باید توجه کنیم هر جملهای که امام میگوید باید رویش دقت شود مبارزه با ضد انقلاب در وضع کنونی بیاندازه مشکل و پیچیده است و وظیفه همه است که بصیرت داشته باشند فقط و فقط با احساس با دشمن بزرگی چون آمریکا نمیشود جنگید دکتر یزدی آنگاه به مسائل داخلی و خارجی پرداخت و گفت سیاست خارجی یک دولت جدا از سیاست داخلی آن کشور نیست اگر ما از داخل قوی باشیم میتوانیم سیاست خارجیمان را بهتر اجراء کنیم عراق اگر در کار ما دخالت میکند بخاطر این است که ما در داخل خود گرفتاریهائی داریم مرزهای ما اکثرا قابل کنترل نیستند و اسلحه بطور قاچاق وارد کشور میشود دکتر یزدی افزود: ما نباید اجازه دهیم عدهای با شعارهای عوام فریبانه که بضرر جامعه است کشور را باخلال بکشند ما تنها کشوری نیستیم که انقلاب کردیم و تنها کشوری هم نیستیم که وابستگی نداریم باید توجه داشت که وابستگیها را یکشبه نمیتوان قطع کرد یزدی چنین ادامه داد کشور کوبا با بیست و پنج سال سابقه انقلاب هنوز نتوانسته وابستگیهای اقتصادی خود را قطع نماید و یا الجزایر هنوز از وابستگی رنج میبرد من معتقدم که باید با امپریالیسم جنگید ولی برای این جنگ باید بهائی پرداخت، دکتر یزدی در پایان اطلاعاتی درباره سفر شاه سابق به آمریکا و اعتراض ایران بدولت آمریکا بخاطر پذیرائی از وی در اختیار حاضرین قرار داد و گفت بعلت حادثه سفارت آمریکا کاردار این سفارت اعتراضی تسلیم دولت ایران کرد که این اعتراض بوسیله دولت ایران رد شد و گفته شد که پذیرش شاه سابق بوسیله آمریکا باعث خشم ملت ایران شده و اخطاری قبلا به آن دولت تسلیم گردیده، همچنین سفارتخانههای دانمارک، اسپانیا - پاکستان نیز بما اطلاع دادند که حاضرند در مورد اشغال سفارت آمریکا وساطت کنند ولی مورد موافقت برادران اشغالکننده سفارت آمریکا قرار نگرفته و آخرین خبر از طرف دولت آمریکا که طی یادداشتی بما اطلاع دادند اگر گروگانها آزاد شوند آنها حاضرند درباره اخراج و یا استرداد شاه سابق با ایران وارد مذاکره شوند.