تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۳۵۹۵۳
با حضور آیت‌الله خلخالی

آرامگاه رضاخان در شهرری تخریب شد


بعدازظهر دیروز تخریب آرامگاه سابق رضاخان با حضور و دستور آیت‌الله خلخالی شروع شد. ابتدا آیت‌الله خلخالی طی سخنان کوتاهی به مردمی که در صحن حضرت عبدالعظیم تجمع کرده بودند ضمن برشمردن جنایات بی‌‌‌شمار رژیم منفور پهلوی علت تخریب آرامگاه را از میان بردن آثار شوم رژیم منفور پهلوی بیان کرد.
سپس آیت‌الله خلخالی باتفاق مردم و افراد کمیته 14 و پاسداران منطقه 8 بطرف آرامگاه حرکت کردند و اولین کلنگ تخریب را با شکستن سنگهای مرمر جلو آرامگاه شروع کردند و سپس افراد کمیته با وسایل مختلف شروع به شکستن درهای ورودی و سنگهای اطراف کردند.
طبق اظهارات پاسداران مستقر در آرامگاه قسمت‌های سخت ساختمان با بکار گذاشتن بمب ساعتی خمیری و تی ـ ان ـ تی انجام خواهد گرفت. در لحظه مخابره این خبر ساعت 18/30 قسمت‌هائی از آرامگاه تخریب شده بود و این کار ادامه داشت.
آیت‌الله خلخالی در مصاحبه‌ای کوتاه با خبرگزاری پارس در پاسخ سئوال خبرنگار خبرگزاری پارس علت تخریب آرامگاه چیست گفت: مردم خود تصمیم گرفتند که این مقبره را خراب کنند و لذا جمعیت زیادی اجتماع کردند برای خراب کردن مقبره و جرثقیلی آوردند و وسایل دیگری بیلی، کلنگی، پتکی که البته خوب بعنوان اینکه یک افتتاحی بشود برای تخریب بنده هم اولین کلنگ خرابکاری را بنده زدم.
در پاسخ این سئوال که آیا بجای این محل چه بنای دیگر خواهید ساخت آیت‌الله خلخالی گفت: قبلا در اینجا دستشوئی و آبریزگاه برای استفاده زوار حضرت عبدالعظیم بوده و حالا هم اگر مقامات مسئول صلاح بدانند اینجا را آبریزگاه، دستشوئی و رختشوئی اینجور چیزها درست خواهد شد که خیلی هم بجاست و اگر یک تصمیم دیگری هم بوده باشد یک موزه‌ای دوباره بسازند والا این بنا بنای شیطانی که از آثار آنهاست باید از بین برود. در پاسخ سئوال دیگری از آیت‌الله خلخالی که آیا شما شخصا تصمیم به تخریب این محل گرفته‌اید گفت: دستور من در این باره مهم نیست زیرا من چنین دستوری ندادم بلکه این خواسته عموم ملت ایران است که من نیز یکی از آنها هستم. تخریب این بنا هم‌اکنون به نیمه رسیده است و من امیدوارم که تا اوایل شب کار تخریب به مرحله پایان برسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات