تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۳۷۱۲
داعیه‌ پدرخواندگی نداریم

عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت‌وگو با ایسنا: مراحل نهایی ایجاد ائتلاف را طی می‌کنیم


یک عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز گفت: این تشکیلات روحانی هیچ‌گاه داعیه‌ پدرخواندگی یک جریان را نداشته ولی این وضعیت از بدو تاسیس این تشکیلات تا به امروز جود داشته که احزاب و تشکل‌های خط امام و اصلاح‌طلب همیشه ریش سفیدی و پیشکسوتی مجمع روحانیون مبارز و اعضای آن را به صورت یک امر نانوشته‌ مقبول مورد توجه داشته‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در واکنش به این گفته که مجمع روحانیون مبارز یک تشکیلات صنفی است و ظرفیت جمع کردن گروه‌ها و اصناف مختلف اصلاح‌طلب را زیر یک چتر ندارد، خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه مدعی نبودیم که به جای احزاب و از طرف آن‌ها تصمیم می‌گیریم و یا پدرخوانده‌ احزاب تلقی شویم.

وی با بیان این‌که " مجمع به عنوان یک تشکیلات رسمی تایید شده از سوی نظام جمهوری اسلامی و بالاتر از آن مورد حمایت قاطع امام خمینی(ره) در بدو تشکیل و امروز مورد حمایت رهبری و مجموعه‌ مدیریتی نظام یک تشکیلات ریشه‌دار است که در اصل موجودیت و مشروعیت آن امام نقش داشته است" افزود: این تشکیلات به عنوان یک تشکیلات منسجم و دارای یک اندیشه‌ مشخص همواره مورد حمایت ارکان نظام بوده است.

موسوی لاری با تاکید بر این‌که " ما هیچ گاه مدعی نبودیم که محور یک جریان هستیم" در عین حال خاطرنشان کرد: علی‌رغم این قضیه همیشه احزاب و تشکل‌های خط امامی و اصلاح‌طلب برای مجمع روحانیون مبارز و اعضای آن احترام قائل بوده و ریش سفیدی و پیشکسوتی آن‌ها را قبول داشته‌اند و حضور مجمع را در جمع خودشان به عنوان حضور یک رکن قدرتمند تلقی می‌کردند.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که " این وضعیت امروز نیز وجود دارد" خاطرنشان کرد: امروز نیز همه‌ ما تلاش می‌کنیم که احزاب اصلاح‌طلب برادروار در کنار هم قرار بگیرند. ما هیچ‌گاه نه خود را بالاتر از احزاب دیگر می‌دانستیم و نه داعیه‌ پدرخواندگی داشتیم اما تلاش می‌کنیم که جریان اصلاح‌طلب در شرایط خاص امروز به ویژه با توجه به وضعیت مدیریتی کشور گرد هم جمع شوند و کمک کنند که کشور مسیر اصلی خود را طی کند.

وی مهم‌ترین برنامه‌ مجمع روحانیون مبارز را در این شرایط ایجاد ائتلاف، هماهنگی و وفاق بین جریان اصلاح‌طلب عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مراحل نهایی این کار در حال طی شدن است.

موسوی لاری خاطرنشان کرد: مجمع روحانیون مبارز همواره خود را در کنار، همراه و همگام سایر احزاب اصلاح‌طلب می‌بیند و در اصل حرکت اصلاح‌طلبانه یار و همگام آن‌هاست و همیشه در این راستا تلاش می‌کند.

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز با اشاره به تشکیل ستاد انتخاباتی این تشکیلات روحانی، اضافه کرد: کمیته انتخاباتی مجمع نیز فعالیت خود را آغاز کرده و ما یک اصل را پذیرفته‌ایم که هیچ گامی را بدون هماهنگی با سایرین برنداریم تا مسیر ائتلاف هموار شود.

موسوی‌لاری از شخص خود، مجید انصاری، محتشمی‌پور، محمدعلی خسروی و کیان ارثی به عنوان اعضای ستاد انتخابات مجمع روحانیون مبارز نام برد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات