تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶  ، 
کد خبر : ۲۳۷۶۷۸
گزارش «وطن ‌امروز» از دلایل اتهام‌زنی به ایران در ماجرای ترور دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی

ماجرای سفارتخانه‌ها چیست؟


ثمانه اکوان:
سناریوی جدید صهیونیست‌ها برای تروریست جلوه دادن ایران‌، آن‌هم از طریق ترور ناموفق برخی دیپلمات‌های این رژیم در کشورهای هند و گرجستان آنقدر عجولانه برنامه‌ریزی شده بود که در اجرا نیز نتوانسته به‌خوبی اهداف صهیونیست‌ها از این نمایش جدید را دنبال کند. بنیامین نتانیاهو که این روزها به دلیل فشارهای آمریکا سعی دارد کمتر از گذشته دم از ضرورت حمله رژیم صهیونیستی به ایران بزند، یکراست به سراغ ایران می‌آید و مسؤول این ترورها را ایران و نیروهای حزب‌الله معرفی می‌کند‌. اما همین اتهامات بی‌اساس و عجولانه نشان‌دهنده درماندگی این رژیم در مقابل ایران است‌.
نتانیاهو بارها اعلام کرده بود تحریم‌ها علیه ایران به جایی نمی‌رسد و جامعه جهانی نمی‌تواند به هیچ عنوان ایران را در صحنه بین‌الملل منزوی کند و برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی با تمام فشارها و تهدیدها به کار خود ادامه می‌دهد‌. به همین دلیل گزینه نظامی علیه کشورمان به روی میز بازگشت‌.
انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو در ایالات متحده و تلاش اوباما برای اینکه نشان دهد شعار «تغییر» به‌خوبی اجرایی شده است، مانعی بزرگ بر سر راه صهیونیست‌ها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است‌. اوباما با وجود اینکه نتوانسته است اجماع جهانی علیه برنامه هسته‌ای کشورمان را ایجاد کرده و آن را راهبری کند‌، ‌هنوز هم به نتیجه دادن تحریم‌ها و عقب‌نشینی ایران از مواضع هسته‌ای‌اش امیدوار است و به همین دلیل در نوع رفتار با رژیم صهیونیستی و بویژه بنیامین نتانیاهو با چالش‌های جدی مواجه شده است‌. با این حال اوباما با تمام توان در پی کنترل رژیم صهیونیستی بوده و در عین حال سران این رژیم نیز بیشتر از قبل به دنبال اثبات ادعاهای خود راجع به خطرناک بودن ایران در منطقه هستند‌.
حادثه تروریستی روز دوشنبه را تنها می‌توان در همین فاز رفتاری تحلیل کرد‌؛ حادثه‌ای که برخی مولفه‌های آن به صورت آشکار دخالت صهیونیست‌ها در آن را نشان می‌دهد. رسانه‌های غربی نیز از هیچ تلاشی برای نقش‌آفرینی موثر در پازل طراحی شده توسط صهیونیست‌ها کوتاهی نمی‌کنند و با بیان تحلیل‌ها و خبرهای مختلف سعی در القای این ادعا دارند که ایران متهم ردیف اول ترورهای اخیر است‌.
بیان دلایلی مانند وقوع این حادثه‌، یک روز پس از چهارمین سالگرد ترور عماد مغنیه‌، ‌از فرماندهان نظامی حزب‌الله به دست صهیونیست‌ها یا متهم کردن ایران در اولین ساعات وقوع این حادثه‌، نشان‌دهنده هیجانزدگی سران رژیم صهیونیستی و رسانه‌های غربی برای پیشبرد سریع‌تر اهداف خود از این حادثه تروریستی و تحت فشار گذاشتن آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است‌.
یو اس‌ای تودی‌، لس آنجلس تایمز و بوستون هرالد‌، ‌رسانه‌هایی بودند که هر کدام با گزارش‌های خود درباره چگونگی انجام شدن این ترورها، رابطه ایران و رژیم صهیونیستی بعد از این اقدامات تروریستی و متهم کردن ایران و حزب‌الله لبنان به دست داشتن در این ترورها‌، نقشه رژیم صهیونیستی برای بهره‌برداری از این اقدامات را آشکار کردند. لس آنجلس تایمز در تحلیل خود این اقدام تروریستی را آخرین دور از مبارزات پنهان و تلافی‌جویانه ایران و رژیم صهیونیستی به عنوان 2 دشمن دیرینه در منطقه خاورمیانه عنوان کرد.
این رسانه با بیان شباهت‌های موجود در ترور دانشمندان ایرانی و ترور‌های انجام شده در هند و گرجستان، به نقل از رئیس بنیاد مطالعات خاورمیانه دانشگاه تل‌آویو بیان کرد‌: این اقدامات دو‌طرفه نشان‌دهنده گسترش جنگ سایه در منطقه است‌ و از این پس فعالیت‌هایی به مراتب بیشتر از این ترورها را خواهیم دید‌. جمهوری اسلامی اما هرگونه دست داشتن در این ترورها را رد و به صراحت اتهام‌زنی‌های سران رژیم صهیونیستی در این باره را محکوم کرده است‌.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اتهام رژیم صهیونیستی مبنی بر دخالت ایران در حمله به سفارتخانه‌های این رژیم در هند و گرجستان را رد و محکوم کرد و گفت: این اتهام‌زنی در چارچوب یک جنگ روانی صورت گرفته است. مهمانپرست با بیان اینکه هرگونه اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم، تصریح کرد: ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است و انگشت اتهام باید به سوی بسیاری از دولت‌ها که به صورت علنی از اقدامات تروریستی بویژه رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند‌، نشانه رود. وی که با شبکه العالم گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: این کشورها باید توضیح دهند چرا از اقدامات و جنایات گروه‌های تروریستی در ایران و سایر کشورهای منطقه دفاع و حمایت کرده و حتی اسامی این گروه‌ها را از فهرست‌های تروریستی خارج کرده‌اند.
رژیم صهیونیستی در بیان چگونگی انجام شدن این ترورها‌، عنوان کرده است در هر 2 حادثه در تفلیس گرجستان و دهلی در هندوستان، موتور‌سواری به اتومبیل دیپلمات‌ها نزدیک شده و با چسباندن یک بمب مغناطیسی به خودرو‌، ‌آنها را منفجر کرده است‌. این راه برای انجام دادن ترور‌، ‌در نظر بسیاری از مردم جهان و بویژه ایرانیان، ‌راهی آشنا‌ست‌. دقیقا همان روشی که صهیونیست‌ها برای از بین بردن دانشمندان هسته‌ای کشورمان در پیش گرفته‌اند و تاکنون منجر به شهادت 3 تن از دانشمندان هسته‌ای کشورمان شده است‌.
پیش از این سایت خبری NBC آمریکا به نقل از یکی مقامات رسمی این کشور عنوان کرده بود رژیم صهیونیستی به کمک برخی از عوامل داخلی گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) و آموزش دادن اعضای این گروه برای انجام اعمال تروریستی‌، عملیات ترور دانشمندان هسته‌ای ایران در داخل کشور را سازماندهی ‌کرده است‌.
با روشن شدن زوایای مختلف ترورهای انجام شده در ایران‌، ‌امروز دیگر افکار عمومی دنیا نیز می‌داند که رژیم صهیونیستی مستقیما در ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران و اخلال در روند برنامه هسته‌ای کشورمان نقش داشته است‌. به همین دلیل نیز در راهپیمایی حمایت از ایران که توسط جنبش مردمی وال‌استریت در آمریکا برگزار شد‌، ترور دانشمندان هسته‌ای ایران به دست عوامل موساد محکوم شده و معترضان با در دست داشتن تصاویر شهید مصطفی احمدی‌روشن‌، اعتراض خود به سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال ایران را مطرح کردند.
به نظر می‌رسد اقدام تروریستی روز دوشنبه که در نهایت به زخمی شدن چند نفر از کارکنان رده میانی رژیم صهیونیستی ختم شده و خطری متوجه مهره‌های اصلی سفارت‌ها در 2 کشور هند و گرجستان نشد، بیشتر از اینکه اقدام تروریستی از سوی مخالفان و دشمنان این رژیم باشد، اقدامی از سوی این رژیم در جهت مظلوم‌نمایی در جامعه بین‌الملل است و از سوی دیگر این رژیم قصد دارد از آن به عنوان راهکاری برای زیر فشار گذاشتن آمریکا برای همراهی در حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران استفاده کند.
چرا هند و گرجستان؟
اندیشکده آمریکایی هریتج‌، درست یک روز پس از انجام شدن این حملات تروریستی در گزارشی جالب به دلایل این بمبگذاری‌ها در سفارت‌های رژیم صهیونیستی در هند و گرجستان اشاره و تاکید کرده است‌: بمبگذاری هند اهرم فشار اسرائیل به دهلی‌نو برای کاهش روابط با جمهوری اسلامی و کاهش واردات نفت از ایران است‌.
هند پس از چین دومین کشوری بود که اعلام کرد به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران نمی‌پیوندد و واردات نفت خام از ایران را متوقف نخواهد کرد‌.
در این گزارش آمده است: با وجود این حادثه‌، ‌این سوال مطرح است که آیا مقامات اسرائیلی هند را تحت فشار قرار خواهند داد؟ چرا‌که به‌رغم تحریم‌های شدید بین‌المللی علیه تهران، دهلی‌نو واردات نفت خود از ایران را افزایش داده و در عین حال اعلام کرده که بزودی هیات تجاری بزرگی به ایران اعزام می‌کند. از سوی دیگر، روابط هند و اسرائیل بویژه در زمینه‌های دفاعی و اشتراک اطلاعات در سال‌های اخیر رونق یافته است.
در این یادداشت به تاکید کشورهای ایران، هند و پاکستان برای ادامه انجام اقدامات مربوط به خط لوله صلح برای ارسال گاز ایران به هند‌، اشاره‌ای نشده است اما نویسنده این یادداشت با بیان روابط اقتصادی و وابستگی‌های دهلی‌نو به ایران نوشته است‌: برای هند بسیار دشوار خواهد بود که از یک سو ایران و از طرف دیگر، آمریکا و اسرائیل را آرام کند. اکنون دیپلمات‌های اسرائیلی در دهلی‌نو هدف حمله قرار گرفته‌اند و برای مقامات هندی بسیار دشوار خواهد بود که افزایش روابط تجاری خود با تهران را توجیه کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات