تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰  ، 
کد خبر : ۲۳۸۰۵۶
در دیدار خانواده آقاجری با بیت امام عنوان شد

اظهار تاسف سیدحسن خمینی از حکم آقاجری


سیدحسن خمینی از حکم اعلام‌شده برای دکتر آقاجری اظهار تاسف کرد.
به گزارش ایسنا، وی در دیدار اعضای خانواده دکتر سیدهاشم آقاجری ضمن اظهار تاسف از حکم اعلام‌شده و غیر متناسب دانستن آن در مورد جانباز باسابقه انقلاب ابراز امیدواری کرد: قوه قضاییه با اتخاذ تصمیم صحیح هرچه سریع‌تر مشکلات ایجادشده را رفع نماید.
در این دیدار مادر دکتر هاشم آقاجری با بیان اخلاص و ارادت وی نسبت به اسلام و امام‌ خمینی(ره) یادآور شد: همواره از خدا خواسته‌ام این مصائب ذره‌ای از عشق ما به امام خمینی و اندیشه والای او نکاهد.
برادر دکتر آقاجری نیز بر وفاداری و اعتقاد برادر و یکایک اعضای خانواده او به راه و خط امام خمینی(ره) تاکید کرد.
این استاد دانشگاه اهواز، خواستار آن شد که منسوبین امام اجازه ندهند راه روشنی که نسل معاصر امام خمینی پیموده‌اند از طریق اینگونه رفتارها مورد خدشه و تعرض قرار گیرد.
به گزارش ایسنا در این دیدار خواهر دکتر سیدهاشم آقاجری نیز به بیان سوابق ممتد مبارزاتی و اعتقادی برادرش پرداخت و با اشاره به نقش آقاجری در دفاع از خط و راه امام در سال‌های سخت مبارزه و پس از پیروزی انقلاب و شرکت مستمر او در جبهه‌های جنگ، گفت: حکم دکتر آقاجری تاثیر منفی بر نسل جوان دارد و ما اعلام می‌کنیم که این حکم برخلاف خط و منش امام خمینی است.
لازم به ذکر است که اعضای خانواده دکتر آقاجری جمعه شب با حضور در منزل بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با سیدحسن خمینی دیدار کردند.
بیست نفر از مدیران گروه دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس استعفا دادند
20 نفر از مجموعه 22 نفر مدیران گروه دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس در نامه‌ای خطاب به دکتر سمنانیان، رئیس این دانشگاه در اعتراض به حکم آقاجری استعفا دادند.
این اساتید دانشگاه حکم آقاجری را اهانت به جامعه دانشگاهی دانسته و در نامه خود خطاب به رییس دانشگاه آورده‌اند: ضمن ابراز ناخشنودی شدید از این رویه‌ها، استعفای خود را از مسؤولیت‌ مدیریت گروه اعلام می‌داریم. امیدواریم با تدابیر متخذه از سوی مسؤولان محترم نظام، شرایط مساعد برای ایفای وظایف فراهم گردد.
اسامی گروه‌ها و مدیران آنها که امضای آنها زیر نامه آمده، به این شرح است:
دکتر یاوری ـ مدیر گروه اقتصاد
دکتر فرج‌زاده ـ مدیر گروه سنجش از راه دور
دکتر خلیلی‌اردکانی ـ مدیر گروه دروس عمومی
دکتر آقایی ـ مدیر گروه حسابداری
دکتر روشنفکر ـ مدیر گروه مطالعات زنان
دکتر غفاری ـ مدیر گروه علوم سیاسی
دکتر پرهیزکار ـ مدیر گروه جغرافیا
دکتر نوبری ـ مدیر گروه باستان‌شناسی
دکتر نبوی ـ مدیر گروه فلسفه
دکتر ایمانی ـ مدیر گروه علوم تربیتی
دکتر محمدی ـ مدیر گروه زبان روسی
دکتر نیکوبخت ـ مدیر گروه ادبیات فارسی
دکتر پروینی ـ مدیر گروه ادبیات عرب
دکتر تفرشی ـ مدیر گروه حقوق
دکتر گلفام ـ مدیر گروه زبان‌شناسی
دکتر کوره‌چیان ـ مدیر گروه تربیت بدنی
دکتر حاضری ـ مدیر گروه جامعه‌شناسی
لازم به ذکر است اسامی 3 نفر از امضاءکنندگان نامه ناخوانا بوده است.
در پی تداوم اعتراض دانشجویان به حکم هاشم آقاجری:
برگزاری امتحانات دانشگاه امیرکبیر یک هفته به تعویق افتاد

در پی اعتراض دانشجویان به حکم هاشم آقاجری و امتناع آنها از حضور بر سر کلاسهای درس، برگزاری امتحانات میان‌ترم دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به هفته‌ آینده موکول شد.
به گزارش ایسنا در پی تعطیلی‌های چند روز اخیر کلاسهای درس دانشگاه امیرکبیر، شورای آموزشی این دانشگاه کلاسهای درس را برای دیروز، رسما تعطیل و زمان برگزاری امتحانات روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری را به هفته آینده موکول کرد.
براساس این گزارش، تصمیم شورای آموزش دانشگاه بر مبنای درخواست اعضای شورای صنفی، انجمن اسلامی و دانشجویان که صبح دیروز با تجمع در صحن دانشگاه از حضور در کلاسهای درس امتناع می‌کردند، اتخاذ شده است.
اما به رغم نظر شورای آموزش دانشگاه امیرکبیر، شوراهای صنفی بیشتر دانشکده‌های این دانشگاه و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر علاوه بر دیروز، روزهای یکشنبه و دوشنبه را نیز تعطیل اعلام کرده‌اند.
پیشتر، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اطلاعیه‌ای تعویق زمان برگزاری امتحانات میان‌ترم را به مدت یک هفته به همراه تعطیلی کلاسها خواستار شده بود.
تجمع دانشجویی و تریبون آزاد در دانشگاه یزد
گروهی از دانشجویان دانشگاه یزد با برگزاری تجمع اعتراض‌آمیز و تریبون آزاد اعتراض خود را نسبت به حکم سیدهاشم آقاجری ـ عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ـ اعلام کردند. به گزارش ایسنا، دانشجویان با تعطیلی کلاسهای خود و برپایی راهپیمایی در سطح دانشگاه و سر دادن شعارهایی و همچنین شرکت در برنامه تریبون آزاد، اعتراض خود را نسبت به حکم آقاجری اعلام کردند.
در ابتدای این مراسم که توسط انجمنهای توسعه اسلامی و پیرو خط امام دانشگاه یزد برگزار شد، سیدحمید جمال‌الدین، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید صدوقی یزد طی سخنانی گفت: امروز عده‌ای تلاش می‌کنند با صدور چنین احکامی دانشجویان را وادار کنند تا حرکتی انفعالی داشته باشند و یا باعث دلسردی آنها شوند.
رییس دانشگاه الزهرا(س) خواستار آزادی آقاجری شد
رییس دانشگاه الزهرا(س) خواستار آزادی بی‌قید و شرط سیدهاشم آقاجری شد.
زهرا رهنورد در بیانیه‌ای که روز شنبه در اختیار گروه فرهنگی ایرنا قرار گرفته، تصریح کرد که در سخنرانی "آقاجری" به‌ هیچ‌وجه اهانت به مقدسات را تشخیص نداده است.
رهنورد تاکید کرد: اندیشه را باید با محک نقد و تحلیل پاسخ داد، و تحریف، خشونت، زندان و اعدام پاسخ مناسبی برای آن نیست.
وی افزود: آقاجری جوانی خود را در طبق اخلاص نهاد تا از اسلام، آزادیها و ارزشهای والای بشری دفاع کند.
رهنورد تاکید کرد: "در جامعه علم و قلم کسی نیست که در اهداف اسلام‌خواهانه و انسان‌دوستانه آقاجری شکی داشته باشد." این استاد دانشگاه گفت: "اگرچه شخصا بر نحوه تحلیل ایشان نقد دارم، اما تعجب می‌کنم چرا در تریبونهای رسمی سخنان ایشان تحریف می‌شود و بی‌انصافانه نقد گزنده آقای آقاجری از هتک حرمتها به ائمه و معصومین درست برعکس و به عنوان مباحث اصلی سخنان ایشان قلمداد می‌شود تا افکار عمومی را جریحه‌دار نموده و به حکم عجولانه خود مشروعیت بخشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات