تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۳۹۶۳۶

آمریکا؛ بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان


ایالات متحده آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در دنیا محسوب می شود.این در حالی‌است که همین ناقض حقوق بشر دیگر کشورها را نسبت به نقض حقوق بشر متهم می کند!همین قاعده در خصوص برخی کشورهای اروپایی مانند انگلیس و فرانسه نیز صدق می کند .
با این حال بررسی مسئله حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا بسیار حائز اهمیت است .
کشوری که بیشترین داعیه جهانی‎سازی دارد و خود را ملاک حقوق بشر برای همه جهان می‎داند، خودش در رابطه با موضوع حقوق بشر محکوم است و به تائید شورای حقوق بشر سازمان ملل رکوددار نقض حقوق بشر در تمام جهان است چنان که تا به حال هیچ کشوری این میزان محور نقض حقوق بشر در موردش به ثبت نرسیده است.
مهمترین موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا عبارتند از اهانت به مقدسات، اهانت به ادیان مختلف و حتی کتب مقدس آسمانی مخصوصا قرآن کریم به بهانه آزادی بیان!!!، بحث حمایت آمریکا از جنایات اسرائیل در نقض حقوق مسلم مردم فلسطین، تحریم‏‎های یک‎جانبه علیه کشورهایی که با او همراهی نمی‎کنند، ورود به حریم خصوصی افراد از طریق شنود یا رصد کردن کاربران اینترنت در عرصه جهانی و تبدیل اینترنت به یک ابزار جاسوسی، حضور نامشروع و عملیات‎های مخفی سازمان سیا در مناطق مختلف جهان که به نقض حقوق اولیه مردم می‎انجامد.
حضور گسترده نظامیان آمریکایی در مناطق مختلف، نقض حقوق زنان و کودکان و فحشای گسترده در میان زنان و کودکان آمریکا، نقض گسترده حقوق بومیان بویژه سرخ‎پوستان آمریکا که مستند به گزارش خود سازمان ملل است، شکنجه در زندان‎های گوانتانامو و ابوغریب که طبق اعلام گزارشگر ویژه سازمان ملل به صورت روزمره صورت می‎گیرد، وضعیت تاسف‎بار زندان‎های آمریکا و شکنجه‎های جسمی، روحی و جنسی که از مسائل معمولی در زندان‎های این کشور است و موارد مشابه دیگر از جمله مسائلی هستند که در آمریکا به گونه ای واضح جاری است .
بهتر است کمی صریح تر در خصوص ایالات متحده آمریکا سخن بگوییم !جایی که باراک اوباما اصرار زیادی برای تاسف خوردن و احساس تاثر کردن بر حال ملتهای خاورمیانه دارد!مطابق آمار رسمی اعلام شده ،تنها در سال 2005 میلادی به طور متوسط هر روز سه‌زن آمریکایی به علت خشونتهای خانوادگی و بیشتر توسط همسران و شرکای زندگی خود جانشان را از دست داده اند.
زمانی که عکس این قربانیان جایی در صفحات اول رسانه های وابسته به لابی صهیونیسم و سخنان مقامات رسمی آمریکایی ندارد،دیگر تکلیف232960 زنی که هر سال مورد اذیت و آزار جنسی قرار گرفته و دچار انواع آسیبهای جسمی و بیماریهای روحی می شوند مشخص است!اگر این عدد را بر تعداد روزهای سال تقسیم کنیم،متوجه می شویم در کشوری که فریاد دموکراسی اوباما و کلینتون گوش فلک را کر کرده است هر روز 600 زن مورد بدترین حملات ممکن قرار می گیرند.
بهتر است رسانه های غربی که تا کنون صرفا متکلمینی به ظاهر آراسته بوده اند کمی سکوت کرده و در کسوت یک مخاطب به فجایع بی حد و حصری که در ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا می گذرد گوش فرا دهند.اینها فجایعی است که در یکقدمی دولتهای غربی رخ می‌دهد و البته آنها اصراری به انعکاس آنها ،حتی در حد اخباری معمولی ندارند!
بالاخره کتمان ضجه های زنان غربی و سکوت کردن در خصوص اجساد زنان و مردانی که قربانی خشونت خانوادگی در غرب می شوند نیز می تواند نشانه و نمادی از آزادی بیان و توجه بی حد و حصر به حقوق بشر در غرب باشد!
در هر حال وضعیت حقوق بشر در غرب همچنان اسفبار است اما هیچ سازمان بین المللی در این خصوص از آنها بازخواستی نخواهد کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات