تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸  ، 
کد خبر : ۲۴۰۶۳۹
دور جدید فعالیت یاران احمدی‌نژاد

بازگشت مشایی به صحنه


گروه سیاسی: بعد از آنکه سایت اصولگرای ندای انقلاب خبر داده بود لیدر جریان انحرافی در ادامه فعالیت های خود تلاش دارد نیروهای ارزشی جامعه را تحریک کند و در همین راستا طی برنامه ریزی صورت گرفته در مناطق عملیاتی و کاروان راهیان نور حضور پیدا خواهد کرد، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری روز گذشته متن سخنان اسفندیار رحیم مشایی را در نشست هم اندیشی ستادهای راهیان نور سراسر کشور در خوزستان منتشر کرد.
بیش از یک سال بود که مشایی در هیچ برنامه یی برای سخنرانی حضور پیدا نکرده بود. بعد از طرح سخنان جنجالی درباره مکتب ایرانی و ورود او به مسائل دینی و مذهبی که واکنش برخی روحانیون و مراجع تقلید را برانگیخت، رییس دفتر محمود احمدی نژاد براساس برخی توصیه های مقامات امنیتی از سخنرانی در مجامع عمومی خودداری کرد.
در مقطعی حتی عدم حضور وی در برنامه ها و سفرهای رییس جمهور باعث شد رسانه ها با تیترهایی همچون «مشایی کجاست» نسبت به غیبت او در کابینه و سفرهای استانی احمدی نژاد حساس شوند و حتی شایعه دستگیری او را مطرح کردند. در تابستان سال گذشته هم برخی سایت های خبری از حصر خانگی او خبر داده بودند.
احمدی نژاد هم بارها اندیشه مشایی را زلال عنوان کرد و از اینکه رییس دفترش با محدودیت هایی روبه رو شده، ابراز نارضایتی کرده بود. حال اسفندیار رحیم مشایی که رسانه های اصولگرا از او و جریان حامی اش به عنوان جریان انحرافی یاد می کنند بعد از مدت ها سکوت به خوزستان سفر کرده و سخنانی در ارتباط با شهادت و دفاع مقدس مطرح کرد. او گفت که امروز وظیفه ما شناساندن ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسلی است که طعم آن دوران را نچشیده است.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری که مشایی را نماینده تام الاختیار رییس جمهور در ستاد مرکزی راهیان نور معرفی کرد، به نقل از مشایی نوشت: آخر خط نور شهادت است و اساسا شهادت مزد کسانی است که در راه نور و حقیقت گام برمی دارند، دست اندرکاران راهیان نور نیز که در این مسیر تلاش می کنند، در واقع ادامه دهندگان خط شهادتند و باید همواره آماده شهادت باشند. کار کردن با وجود مجوز، اعتبار، منابع و اختیار هنر نیست، بلکه ادای وظیفه است، ولی کاری که براساس تکلیف دینی و ارادت قلبی به شهدا با وجود وجود موانع و محدودیت های اعتباری انجام شود، شایسته تقدیر است. در عرصه اعزام کاروان های راهیان نور مراجع متعدد، بخش های مختلف کار را بر عهده دارند و بخشی از مشکلات موجود نیز ناشی از همین مساله است که تعدد مراجع، موجب تشتت مدیریتی می شود که می توان آن را با هماهنگی بین همه ارگان ها برطرف کرد.
پست جدید امیری‌فر
همزمان با فعال شدن مشایی، حمید بقایی معاون اجرایی سرپرست نهاد ریاست جمهوری در حکمی عباس امیری فر را به عنوان «مشاور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری» منصوب کرد.
امیری فر امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری است. او سال گذشته به واسطه انتشار گسترده سی دی ظهور نزدیک است بازداشت شد. امیری فر از چهره های نزدیک به مشایی است و در انتخابات مجلس هم کاندیدا شد که از سوی شورای نگهبان صلاحیتش تایید نشد. او در مقطعی گروهی را با عنوان جامعه وعاظ ولایی تشکیل داد که با مخالفت شدید دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و اعضای آن قرار گرفت. بقایی در حکمش برای امیری فر از تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند او تجلیل کرد.
در مدتی که امیری فر در بازداشت بود شایعاتی مبنی بر خودکشی او در زندان در برخی رسانه ها منتشر شد. و همسر او در مصاحبه هایی از وخامت حال او و بی اطلاعی از وضعیتش گلایه کرده بود. جوان آنلاین در آن زمان خبر داده بود که امیری فر در زندان پارچ پلاستیکی را به صورت چاقو درآورده و اقدام به خودکشی کرده که با هوشیاری ماموران نجات پیدا کرده است: اما خانواده امیری فر پس از تماس تلفنی با او این ادعا را رد کردند.
انتقاد جوانفکر از ابطال انتخابات رامسر
در کنار فعال شدن تیم نزدیک به دفتر رییس جمهور، علی اکبر جوانفکر سرپرست موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران نیز در سر مقاله روزنامه ایران انتقاداتی را به ابطال انتخابات در برخی از حوزه ها از جمله رامسر مطرح کرد. شورای نگهبان انتخابات شهر رامسر را ابطال کرد. پیش از این بارها اصولگرایان گفته بودند که درصدد هستند تا با شیوه های ممکن از ورود جریان منسوب به نزدیکان مشایی به مجلس ممانعت کنند و حتی محمدرضا باهنر بارها تاکید کرده بود که اگر کوتاه بیایند حداقل 150 کرسی به جریان منسوب به مشایی خواهد رسید. حال همزمان با ابطال انتخابات در برخی حوزه های انتخابیه، برخی اصولگرایان عنوان کردند که انتخابات بیشتر در حوزه هایی باطل شده که جریان نزدیک به مشایی دست به تخلف انتخاباتی زده بوده و به همین دلیل با تشخیص شورای نگهبان انتخابات در این حوزه ها باطل شده است.
سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه هم چندی پیش اعلام کرد که حذف جریان های انحرافی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مهم ترین تحولات سال گذشته کشور بود. در حوزه انتخابیه رامسر شورای نگهبان، سه نفر یعنی ماچیانی، نیکنام و شمس را رد صلاحیت کرد اما در آخرین ساعات نیکنام و شمس تایید صلاحیت شدند. در شب انتخابات، در این منطقه خبرهایی مبنی بر حضور مشایی در حوزه انتخابیه رامسر و حمایت وی از شمس شنیده می شود. در نهایت پس از برگزاری انتخابات، آمار اولیه حکایت از پیروزی شریعت نژاد (کاندیدای مسقل) با اختلاف چندهزار رای در دور اول می کند. نفرات دوم و سوم (مشایخی و حجتی نیا) هم آماده پذیرش شکست می شوند. اما در اوایل بامداد روز شنبه به اطلاع کاندیداها می رسانند که نتیجه انتخابات تغییر کرده و علی شمس (از طیف مشایی)، با اختلاف کمی نسبت به نفر اول، دوم شده و انتخابات به دور دوم رفته است.
ولی شورای نگهبان با صدور اطلاعیه یی ابطال انتخابات در این حوزه انتخابیه را اعلام کرد. علی اکبر جوانفکر در همین ارتباط نوشت: «بر اساس تصمیم شورای نگهبان، انتخابات در حوزه انتخابیه رامسر و تنکابن و حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه ابطال شد و در دو حوزه انتخابیه سمیرم و نیز زابل و زهک آرای نفرات برتر باطل و دو نفر دیگر جایگزین آنها شدند. شورای محترم نگهبان نسبت به اشکالات برگزاری انتخابات در چهار حوزه انتخابیه مورد اشاره هیچ توضیحی به افکار عمومی ارائه نداده است و اعضای هیات های اجرایی و نظارت شهرستان نیز صحت انتخابات را مورد تایید قرار داده اند اما شورای نگهبان ظاهرا به دلایل دیگری که گویا به صلاحیت افراد منتخب مربوط می شود، تصمیم به ابطال انتخابات یا جایگزین کردن نفر بعد گرفته است.
اگر عملیات اجرایی انتخابات در حوزه های انتخابیه مورد اشاره به درستی انجام شده و هیات های اجرایی و نظارت شهرستان های مزبور نیز به آن اشکالی وارد نکرده باشند، که ظاهرا چنین نیز بوده است، منطقا و قانونا شورای نگهبان نباید با طرح شبهات درباره صلاحیت نامزد منتخب، به ابطال آرای ماخوذه بپردازد بلکه اعتبارنامه فرد منتخب، در مجلس مورد بررسی قرار می گیرد و اگر ایرادی به صلاحیت فرد مزبور وارد شده باشد، اعتبارنامه وی در مجلس رد می شود.به نظر می رسد با فعال شدن مجدد افراد نزدیک به رییس دولت که از آنها به عنوان جریان موسوم به انحرافی نام برده می شود و چند صباحی پشت پرده به فعالیت های خود مشغول بودند، فضای سیاسی کشور دستخوش تحولاتی شود. تحلیلگران انتصاب برخی افراد حاشیه دار درون دولت توسط رییس جمهور و دفتر او را برای تحت الشعاع قرار دادن فضای رسانه یی و سیاسی کشور از موضوعات اصلی کشور، همچون گرانیِ و اشتغال، می دانند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات