تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۷  ، 
کد خبر : ۲۴۱۰۴۱
بازخوانی تروریسم دولتی آمریکا

«گلادیاتورها»؛ بازوی ترور سیا

گفت‌وگو از قاسم رحمانی اشاره: یک گروه سری در سیا وجود دارد به نام «گلادیاتورها» که وظیفه انجام ترور در کشورهای مخالف آمریکا و انداختن آن به گردن حکومت های محلی را بر عهده دارد. ترور ندا آقا سلطان در ایران نمونه ای از ترورهای گلادیاتورهاست. مقدمه: به گزارش فارس، تروریسم دولتی از ابزارهای آمریکا برای حفظ و تقویت قدرتش در جهان است. در این راه این کشور دستگاه‌های ایجاد کرده و از شیوه‌های متنوعی هم استفاده می‌کند. درباره اینکه آنها چگونه دست به این اعمال می‌زنند و مصادیق ترورهای آمریکایی با «محمدحسن قدیری ابیانه» که رایزن فرهنگی اسبق ایران در ایتالیا و سفیر سابق جمهوری اسلامی در مکزیک بوده و فرد مطلعی در حوزه بحث‌های مرتبط با ترورهای آمریکایی - صهیونیستی است به گفت‌وگو نشستیم.

* فارس: آمریکایی‌ها ترورهای زیادی در دنیا انجام داده‌اند یا پشتیبان و حامی آنها بوده‌اند، لطفاً از شیوه‌ها و مصادیق این ترورها مواردی را بفرمایید.
** قدیری ابیانه: اصولاً ترور و ارتکاب جنایت چه علیه افراد، چه جمع‌ها و چه شهرها و کشورها جز سیاست‌های عادی آمریکا بوده و هست. با وجود اینکه چند دهه از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی می‌گذرد هنوز به این اقدام خود افتخار می‌کنند و هنوز کسی در آمریکا از مقامات هر دو حزب این جنایت را محکوم نکرده اند. این درحالی است که در این دو شهر بیش از ۲۰۰ هزار نفر کشته شدند. یک نمونه دیگر از کارهای تروریستی آمریکا این است که وقتی لانه جاسوسی آمریکا در تهران به تسخیر درآمد ، تفنگ‌های دوربین‌دار که مخصوص ترور است، پیدا شد. ترور سران کشورها یا شخصیت‌ها در دنیا بخشی از سیاست‌های اینها بوده، مثلا برای ترور فیدل کاسترو بیش از ۱۰۰ بار تلاش کردند. ترور دانشمندان سایر کشورها بخشی از تروریسم دولتی آمریکاست بویژه دانشمندان هسته‌ای ایران، دانشمندان کشورهای رقیب یا دشمن آمریکا. آقای «آندره ئوتی»، نخست‌ وزیر اسبق ایتالیا و از شخصیت‌های مطرح این کشور، سال‌ها پیش افشاگری خیلی مهمی کرد. او صحبت از گروه سری «گلادیاتورها»‌کرد که ساخته و پرداخته سیا بود. وظیفه این گروه تروریستی بکلی سری، مهار کمونیسم در اروپا بود. یکی از روش‌هایی که اینها بکار می‌گرفتند کشتن برخی شخصیت‌های شناخته شده ضد کمونیست بود. در واقع گلادیاتورها، این افراد را به طرز فجیعی می‌کشتند و بعد انگشت اتهام را به طرف کمونیست‌های محلی می‌گرفتند. این کار را در ایام فتنه در ایران نیز انجام دادند. خانم «ندا آقاسلطان» دقیقاً به این شیوه ترور شد و بعد گفتند جمهوری اسلامی او را در تظاهرات کشته است.
اگر این خانم در تظاهرات کشته می شد، جمعیت دور او را می‌گرفت اما تیراندازی در یک محیط خلوت انجام شده و جالب اینکه دو دوربین هم آماده فیلمبرداری در صحنه بوده‌اند تا از همه مراحل تصویر بگیرند. برای اینکه صحنه فجیع شود، این خانم باید خون بالا می‌آورد و برای این کار باید کسی سینه او را فشار می‌داد. این کار را پزشکی که یک روز قبل از ترور از خارج به تهران آمده بود انجام داد. آرش حجازی در واقع مامور سیا و اینتلیجنت سرویس بود و اساساً شرایط اعطای بورس تحصیلی در رشته پزشکی به او، این بود که در استخدام این دو سازمان جاسوسی - تروریستی باشد. برخی از بورس‌های تحصیلی به این شرط عطا می‌شود. من فیلم ترور آقاسلطان را در مکزیک به یک فیلمساز نشان دادم، او گفت نوع لباس و نو حرکت‌ها صوری است که طراحی شدن آن مشخص است.فردی که بالای سر آقاسلطان بود باید در فیلم جلوه کند تا بعداً بتواند به عنوان شاهد عمل نماید، بنابراین او (حجازی) مرتباً به دوربین نگاه می‌کرد. یک نمونه از این نوع ترورها در ونزوئلا هم اتفاق افتاد اما آن زن زنده ماند. در حالی که نیروهای ونزوئلایی در روبروی معترضان بودند، این زن از پشت تیر خورد و از آن فیلمبرداری شد. این ترور را به گردن دولت چاوز انداختند. این یک شیوه مرسوم در تروریسم دولتی آمریکاست.
در بصره دو انگلیسی را دستگیر کردند که لباس عربی به تن داشتند و مواد منجره حمل می کردند، پلیس محلی‌ آنها را دستگیر کرد. به دنبال این مسئله نیروهای انگلیسی با توپ و تانک به پلیس محلی حمله کرده و آنها را از زندان فراری می‌دهند. وظیفه این دو نفر این بود که مواد منفجره را در مرکز شیعیان قرار داده و انفجار را به اهل سنت منتسب کنند. همین کار را در مراکز سنتی انجام می‌دادند تا منتسب به اهل تشیع کنند. در واقع به دنبال پیگیری سیاست قدیمی تفرقه بینداز و حکومت‌کن بودند. آمریکایی‌ها فرزندان خلف انگلیسی‌ها هستند.
* فارس: اساساً آمریکایی‌ها از نا امن کردن کشورها، بهره‌برداری‌های زیادی می‌کنند، چه مصادیقی برای این بحث وجود دارد؟
** قدیری ابیانه: در هر جا خواستند کودتایی انجام دهند، ابتدا نا امنی بوجود آوردند. از طریق انفجارها و ترورها این کار را انجام می‌دادند. البته آمریکایی‌ها سعی می‌کنند نقش خود را پنهان کنند و این کار را توسط گروه‌هایی انجام می‌دهند تا در نتیجه نظامیان آن کشور وارد عمل شوند و ناامنی را از بین ببرند و مردم نیز به خاطر اینکه نظامیان، ناامنی را از بین برده‌اند، خوشحالی کنند. کودتای پینوشه علیه آلنده در شیلی، کار آمریکایی‌ها بود و پینوشه در ظاهر امر این کودتا را انجام داد.تمام کودتاهای آمریکای لاتین با هدایت آمریکا بوده هر بار بحث رفتن آمریکایی‌ها از عراق مطرح بوده بلافاصله ناامنی‌هایی ایجاد شده تا مردم بگویند، ماندن آمریکا در عراق، ضرورت دارد. وقتی اولین حاکم آمریکایی پس از اشغال این کشور، وارد بغداد شد، عراق را به سه قسمت اداری تبدیل کرد. یعنی سه معاون برای سه حوزه گذاشت تا اینها را از حوزه اداری جدا کند تا بتواند تجزیه عراق را کلید بزند. اتفاقی که پس از اعلام خروج آمریکا از عراق در حال رخ دادن است و در استان سنی‌نشین اعلام استقلال کردند. این جدایی طلبی، کار آمریکایی‌هاست.
اصولا تشکیل طالبان و القاعده با برنامه‌ریزی و بودجه آمریکا میسر شد. در آن زمان ماموریتشان، ضد شوروی بود و ضد ایران. لذا در آموزش‌هایی که به اینها می‌دادند، کشتن مردان شیعه و تعرض به زنانشان را معادل رفتن به بهشت اعلام می‌کردند. همانطور که انگلستان وهابیت را ایجاد کرد و افکاری را در آنها دمید که آثار اسلامی را از بین ببرند، آمریکایی‌ها هم افکاری در طالبان و القاعده گنجاندند و ترویج کردند که بواسطه اینها جنایاتی علیه دشمنان آمریکا، صورت بگیرد. یک نمونه جنایات آنها سر بریدن دیپلمات‌های ایران در مزار شریف بود.
* فارس: آمریکا در ترور فعالان سیاسی داخلی خود هم سوابقی دارد و حتی ابهامات زیادی در ترور کندی وجود دارد که رسانه های غربی به آن نمی پردازند. لطفا درباره ترورهای داخلی آمریکا که از سوی دولت این کشور هدایت شده مواردی را بفرمایید.
** قدیری ابیانه: گفته می‌شود مالکوم ایکس را سیا ترور کرده است. یک جاهایی صهیونیست‌ها وارد صحنه شدند. معتقدم جان اف کندی را صهیونیست‌ها ترور کردند. سه ماه قبل از ترور کندی، گزارشی به دست او می‌رسد که اسرائیل به دنبال گردآوری اورانیوم غنی شده برای ساخت بمب اتمی است. این گزارش را آن زمان، بی‌بی‌سی هم منتشر کرد. این چیزی که می‌خواهم بگویم به استناد اسنادی است که در آمریکا پس از ۳۰ سال از حالت محرمانه، خارج می‌شود. کندی روی این گزارش می‌نویسد وقتی ما کشورهایی مثل چین را از رفتن به طرف سلاح هسته‌ای باز می‌داریم، نمی‌توانیم به همپیمانان خود اجازه دهیم به سمت آن بروند. اسرائیل باید این کار را متوقف کند و اگر این کار را نکرد کمک‌های آمریکا به آن، قطع می‌شود. به دنبال این مسئله، بن گورین با کندی دیدار می‌کند و می‌گوید سلاح‌هایی به ما بدهید که بتوانیم از خود دفاع کنیم. همین مسئله را بهانه می‌کند و از کندی می‌خواهد انواع سلاح‌های غیر اتمی را در اختیار اسرائیل قرار دهد. کندی هم موافقت می‌کند. در عین حال دستور قتل کندی هم پس از این مسئله صادر می‌شود. کسی که کندی را ترور کرد در حال رفتن به دادگاه، توسط یک صهیونیست ترور شد. این فرد مدعی شد که من منتظر بودم مسیحی‌ها اتهام ترور کندی را بگیرند اما وقتی این کار را نکردند، من انجام دادم. بعدا همین فرد هم بر اثر یک سرطان ناشناخته مرد. من معتقدم او مامور بوده، قاتل کندی را بکشد تا دست صهیونیست‌ها در ترور رئیس جمهور آمریکا رو نشود. صهیونیست‌ها سپس قاتل عامل ترور کندی را نیز با گردهای سرطان‌زا مسموم کردند تا ردپای خود را کاملا پاک کنند. از این کارها صهیونیست‌ها در آمریکا، زیاد انجام می‌دهند. آنها قطعا نفوذی‌هایی در سازمان‌های جاسوسی آمریکا دارند.
من معتقدم حادثه ۱۱ سپتامبر هم کار همین عناصر صهیونیست‌ حاضر در دستگاه‌های جاسوسی و امنیتی آمریکا است. افغانستانی که ارتباطات تلفنی درستی نداشته و ندارد نمی‌توانسته چنین عملیاتی را هدایت کند. این حرکتی بود برای توجیه حضور اشغالگرانه آمریکا در جهان اسلام به نفع اسرائیل. «ادواردو آنیلی» را هم صهیونیست‌ها ترور کردند و خودش هم قبلا گفته بود که آنها ترورش‌ می‌کنند. دیدیم که ثروتش هم به صهیونیست ها رسید. الان هم که می‌بینیم هواپیماهای بدون سرنشین و با سرنشین آنها، مردم بی‌گناه را قتل عام می‌کنند به بهانه مبارزه با تروریسم. من معتقدم سیا در راس و بدنه القاعده نفوذ کرده و هدایت عملیات آن را برعهده گرفته بدون اینکه زیر مجموعه‌ها خبر داشته باشند.
اگر بخواهم موارد متعدد ترورهای آمریکا را بگویم مثنوی 70 من کاغذ می شود.
* فارس: شما ترور شهید رباین را کار آمریکایی‌ها می‌دانید؟
** قدیری ابیانه: اطلاعات من از ترور ربانی در همان حدی است که رسانه‌ها گفتند و نوشتند. اما قطعا آمریکایی‌ها دست دارند.
* فارس: از مصادیق جنایات تروریستی آمریکا در مکزیک که محل ماموریت شما هم بود بفرمائید.
** قدیری ابیانه: چهار ایالت جنوبی آمریکا، بخشی از خاک مکزیک بوده است. آمریکا برای اشغال این چهار ایالت، جنایات بسیاری مرتکب شده است. حتی به پایتخت مکزیک هم رسیدند و در کاخ «چاپول تپک» مستقر شدند و آنجا جوانان مکزیکی را از پشت بام به پائین پرت کردند. الان هر ساله در مکزیک، مراسمی برای بزرگداشت آن جوانان برگزار می‌شود. آمریکایی‌ها از آن پس در تمام ارکان مکزیک نفوذ کردند ، اما حفظ ظاهر می‌کنند.
درباره همکاری تروریستی آمریکا با باندهای مافیایی و مواد مخدر مکزیک باید بگویم، اخیرا جنبش مکزیکی همبستگی با ملت ایران به بهانه تهمت ترور آمریکا به ایران، بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است که اگر کسی بخواهد وارد باندهای مافیایی مواد مخدر شود باید در جلوی سران آنها چند نفر را بکشد تا حسن نیت خود را اثبات کند. اگر آمریکا می‌گوید من در این باندها نفوذ دارم، مامورشان چند نفر را کشته تا اعتماد آنان را جلب کند؟! به چه اجازه‌ای وارد خاک مکزیک شده و عملیات کرده و چند نفر را ترور کرده است؟! این جنبش به دولت و وزارت خارجه و مکزیک درباره دخالت‌های اینچنینی آمریکا هشدار داده بود. آمریکا هرجا ببیند حکومت‌های دست‌نشانده‌اش در حال شکست خوردن هستند. به اعمال تروریستی روی خواهد آورد.
از مصادیق دیگر تروریسم آمریکا، تروریسم دارویی است. شرکت‌های داروسازی آمریکا با تولید ویروس‌هایی به جنگ ملت‌ها و رقبا می‌روند. مثل شرکتی که «دونالد رامفسلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا، سهامدار آن است. برای سود بیشتر به گسترش بیماری‌های واگیردار روی می‌آورند و جان بسیاری از ملت‌ها را به خطر می‌اندازند تا بعد با فروش واکسن آن بیماری،‌سود کافی ببرند. یک نمونه این نوع تروریسم را در گواتمالا انجام دادند. آمریکایی‌ها تحت عنوان آزمایش‌های پزشکی برای درمان، بیماری‌های مختلف را به مردم تزریق کردند تا نتایج آن را بررسی کنند. این جنایت امسال برملا شد و جنجال زیادی ایجاد کرد و آمریکا هم بدون اینکه جبران خسارت کند به یک عذرخواهی خشک و خالی بسنده کرد.
* فارس: دخالت آمریکایی‌ها در ترورهای ایران را چگون ارزیابی می‌کنید؟
** قدیری ابیانه: در انفجار هفتم تیر و هشتم شهریور که دکتر بهشتی و ۷۲ تن و رجایی و باهنر به شهادت رسیدند، بدون کمک و پشتیبانی و هدایت آمریکا امکانپذیر نبود. آمریکا در منافقین ابتدا نفوذ کرد و بعد هدایت این گروهک را برعهده گرفت و به استخدام خود در آورد. جنایاتی که منافقین انجام می‌دادند در راستای اهداف و برنامه‌های سازمان سیا بود. مسئله‌ای که برای ما مستند شد، حمایت آمریکا از ریگی بود. چه در بحث قاچاق مواد مخدر و چه در جنایات او، هدایت و پشتیبانی آمریکا وجود داشت. این پشتیبانی و هدایت به نحوی بود که از او خواستند، ترورهایش را از مرز به تهران بکشاند اما ریگی در حال رفتن به دیدار مقامات پنتاگون در پایگاه ماناس قرقیزستان دستگیر شد. این سفر برای هماهنگی ترورها در تهران بود.
آمریکا یکی از صادرکنندگان بزرگ وسایل شکنجه به کشورهای دیگر است. ابزار شکنجه‌ای که زمان شاه علیه انقلابیون در ساواک بکار گرفته می‌شد، آمریکایی بود.
* فارس: شرکت‌هایی مثل بلاک واتر چه نقشی در تروهای آمریکا در کشورهای دیگر دارند؟
** قدیری ابیانه: در همین پاکستان، یکی از اعضای بلک واتر به نام دیویس، دو پاکستانی را کشت. این فرد سابقه شکنجه هم داشت. وقتی صحبت از محاکمه او شد، آمریکا می‌خواست به او مصونیت سیاسی بدهد و او را دیپلمات خود معرفی کند، آخرش هم این کار را کردند و دولت آمریکا با این کار در جنایت او شریک شد. همین گرفتن مصونیت سیاسی برای نیروهایشان که در عراق و افغانستان هم به دنبال آن هستند در راستای برنامه‌های تروریستی آنها است. به دنبال این بودند که در عراق برای ۱۵ هزار نظامی که قرار است در برنامه های تروریستی آمریکا شرکت داشته باشند، مصونیت دیپلماتیک بگیرند.
* فارس: شما رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا نیز بوده‌اید و این کشور جز کشورهایی است که پس از جنگ جهانی دوم، زیر نفوذ آمریکا قرار گرفت. آیا مصادیقی از همکاری سازمان‌های جاسوسی آمریکا با مراکز امنیتی ایتالیا سراغ دارید؟
** قدیری ابیانه: دستگاه‌های اطلاعاتی ایتالیا، گوش بفرمان سیا هستند و از این امر احساس غرور می‌کنند. هر آنچه آنها بگویند ایتالیایی‌ها می‌پذیرند. در سندی که از لانه جاسوسی آمریکا در تهران به دست آمد معلوم شد که یکی از روش‌های سیا، دادن اطلاعات غلط به سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای دوست به عنوان اطلاعات سری است. برای اینکه آن کشور را به سمتی که می‌خواهد، سوق بدهد. بگذارید اول یک مثال از سرسپردگی امنیتی کشورهای عربی به آمریکا بزنم . بیش از ۲۴ سال قبل، زمانی که من معاون مدیرکل روابط عمومی وزارت خارج بودم، متنی در نشریات عربی منتشر شد که نوشته بود شورای امنیت ایران تشکیل جلسه داده و تصمیم گرفته در کشورهای عربی مانند عربستان، عملیات تروریستی انجام دهد. ما این سند را بررسی کردیم و ده‌ها دلیل برای جعلی بودن آن پیدا شد. این سندی بود که آمریکایی‌ها به عرب‌ها داده بودند. مثلا در این سند نوشته بودند این جلسه در حضور «آیت‌الله حجازی» نماینده اول تهران برگزار شده. در واقع آقای حجازی را با آیت‌الله‌ حجازی اشتباه گرفته بودند. یعنی آن کسی که این سند را جعل کرده، آقای حجازی را با آن آیت‌الله حجازی اشتباه گرفته است. درحالی که شورای امنیت ملی ایران چنین اشتباهی نمی‌کند. البته آنها پس از این ادعاها معمولا چیزی را که در سند گفته شده، خودشان انجام می‌دهند تا کشور مورد نظر خود را متهم کنند. از این نوع اطلاعات غلط به سازمان های امنیتی ایتالیا هم می دادند.
* فارس: از مصادیق ترور آمریکایی‌ها در ایتالیا هم مواردی سراغ دارید؟
** قدیری ابیانه: قبل از پاپ ژان پل دوم که مانند اکثر پاپ‌ها، گوش بفرمان آمریکا بوده‌اند و هستند، یک پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان بود که در محیط روستایی رشد کرده و آن صداقت روستایی‌اش را حفظ کرده بود. او حرف‌هایی می‌زد که به مذاق واتیکان هم خوش نمی‌آمد. یکبار گفته بود که خدا مادر است. در حالیکه مسیحی‌ها می‌گویند خدا، پدر است. من فکر می‌کنم آن پاپ را کشتند. در ایتالیا هم خیلی‌ها اینطور فکر می‌کنند. اما جایی ذکر نشده که چه کسی او را کشته است. آن پاپ که مرد، پاپ لهستانی یعنی ژان پل دوم، رهبر واتیکان شد، آنهم درست در زمانی که کاخ سفید در جنگ سرد با شوروی و بلوک شرق بود و به یک پاپ از بلوک شرق نیاز داشت. احساس عمومی این بود که پاپ لهستانی را آمریکا روی کار آورده و برای اینکه او پاپ شود، باید مزاحمت پاپ قبلی رفع می‌شد. اینکه پاپ قبلی به مرگ طبیعی نمرده است در اذهان جامعه ایتالیا جای گرفت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات