تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۴۱۴۴۳

سخنرانی در دیدار با مردم شهرکرد


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
اللهم‌ عجل‌ لولیک‌ الفرج‌ والعافیة والنصر واجعلنا من‌ خیرانصاره‌ و اعوانه‌ والمستشهدین‌ بین‌ یدیه‌
خدای بزرگ را سپاسگزارم و از صمیم دل خوشحال که این توفیق را عنایت فرمود یک بار دیگر چهره‌های مؤمن و مصمم و نورانی شما مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان عزیز شهرکرد را زیارت کنم.
مردمی که در ایمان، پاکی و عشق به اهل بیت(ع) سرآمد روزگار و سرآمد ملت ایران هستند.
سختکوشی، قناعت، میهمان‌نوازی و تحمل سختی‌ها از ویژگی‌های برجستۀ مردم این استان است. مردم این استان در طول تاریخ در خط مستقیم توحید و عدالت و در خدمت عزت و سربلندی ملت ایران بوده‌اند. مردم این استان همواره مفید و نافع به حال ملت و ایران‌زمین و سعادت جامعه بوده‌اند.
مردم این سرزمین پرچمداران ایستادگی عزتمندانه در برابر بیگانگان و مستکبرین و متجاوزین به سرزمین عزیز ما ایران بوده‌اند.
همت مردم این دیار به استواری کوه‌ها و ایمان آنها به زلالی چشمه ساران و دل‌های آنها به خرمی دشت‌ها و زیبایی زیباترین استان ایران یعنی چهار محال و بختیاری است. مردم این دیار نجابت و پاکی را با حماسه و غیرت در هم‌آمیخته‌اند و برگ‌های زرین تاریخ ایران را تشکیل داده‌اند. خدا را سپاسگزارم که توفیق سفر مجدد و زیارت شما عزیزان را عنایت کرد.
سلام خدا بر مردم چهار محال و بختیاری و پدران و مادران پاک شما، سلام خدا بر علما، فقیهان، هنرمندان و شاعران این استان و سلام خدا بر شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران. سلام خدا بر دستان پربرکت کشاورزان، عشایر، دامداران، کارگران، صنعتگران و کسبه چهار محال و بختیاری. سلام خدا بر فرهنگیان و دانشگاهیان، دانشجویان و دانش‌آموزان این استان و سلام بر جوانان اهل این استان دختران عفیف و هنرمند و پسران شجاع، انقلابی و غیرتمند.
عزیزان من! دو مطلب را خدمتتان عرض می‌کنم: مطلب اول درسی از مکتب پیامبر عزیز اسلام با نگاهی به مسائل امروز جهان و مطلب دوم دربارۀ سازندگی ایران و استان عزیز چهار محال و بختیاری خواهد بود.
بین دو عید بزرگ عید قربان و عید غدیر قرار داریم. بدون تردید اگر غدیر نبود اثری از قرآن، فطر، رمضان، توحید و خداپرستی در عالم باقی نمی‌ماند. در حقیقت بزرگ‌ترین عید بشریت عید غدیر و عید پیوستن انسان‌ها و جامعه بشری به انسان کامل، امام مبین و حلقه اتصال زمین و آسمان و پیوستن انسان‌ها به خداست. عید غدیر عید حقیقیت انسان و انسانیت، عید توحید و عدالت، عید پاکی، معنویت، عبودیت و خدمت است. صمیمانه این دو عید بزرگ را به شما مردم عزیز، ملت بزرگ ایران و جامعه بشری تبریک عرض می‌کنم و خدا را سپاسگزارم که توفیق این سفر را بین این دو عید عظیم قرار داد.
عزیزان من! عنوان درس از مکتب پیامبر عزیز اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) این است؛ بزرگ‌ترین امتیاز و عبادت برای هر انسان خدمت به بندگان خداست. از اول خلق انسان همه به دنبال سعادت بوده‌اند. همه بزرگان و پیامبران آمده‌اند راه سعادت را به انسان نشان بدهند. همه انسان‌ها در طول زندگی در تلاش برای رسیدن به سعادت بوده‌اند.
راه‌ها و اندیشه‌های گوناگون و برنامه‌های مختلف ارائه شده که همه برای سعادت انسان بوده است. حتی اگر از کسانی که در مسیر انحراف و سقوط حرکت می‌کنند بپرسیم چرا این اقدامات شیطانی و ضد انسانی را انجام می‌دهید، می‌گویند به دنبال سعادت هستیم. سعادت خود را در این رفتارها جستجو می‌کنند.
اما ما می‌خواهیم امروز راه سعادت را از مکتب پیامبر عزیز اسلام بیاموزیم. پیامبر کیست؟ تردیدی نیست که پیامبر اشرف مخلوقات و بالاترین خلق خدا و عزیزترین موجودات نزد خدای متعال است. زیباترین موجودات هستی و جلوۀ همه خوبی‌ها و رحمت است. پیامبر آن قدر عزیز است که اولین مخلوق است و بقیه مخلوقات عالم به واسطۀ او خلق شده‌اند. یعنی اگر او نبود خدا این هستی و انسان‌ها را خلق نمی‌کرد. پیامبر اکرم عزیزترین عزیزان عالم هستی نزد پروردگار است.
او سید همه پیامبران و انبیاء است، یعنی همه انبیاء در برابر او خاضع و خاشع، دست‌بوس، پیرو و تابع او هستند. پیامبر کسی است که همه دین خدا و مکتب الهی و آن چیزی را که خدا برای هدایت و سعادت بشر قرارداده نازل کرده است. پیامبر کسی است که به بالاترین مرتبه عبودیت خدا و در نتیجه آزادی و سعادت رسیده است. او عبد کامل و مطلق خداست. عبادت و دین او خالص‌ترین بوده و ذره‌ای شائبه و ناخالصی در عبادت، اعمال و دین پیامبر وجود ندارد. خدا به این اخلاص شهادت می‌دهد. خدا به او دستور می‌دهد قل الله اعبد مخلصاً له‌دینی : بگو من خدا را عبادت می‌کنم و دینم خالص برای خداست.
عزیزان من! پیامبر گنجینۀ علم خداست، یعنی هر کس علم خدا را می‌خواهد گنجینه‌اش پیامبر است. پیامبر معلم همه بشریت است. او رحمت برای همه عالم است. رحمه للعالمین است. یعنی هر چه موجود شما در عالم پیدا می‌کنید پیامبر برای او رحمت است و همه مخلوقات از رحمت پیامبر بهره‌مند می‌شوند.
پیامبر عزیز ما در بالاترین مکرمت‌ها و جایگاه اخلاقی است. خدا به او می‌فرماید انک لعلی خلق عظیم: تو خلق عظیم‌ داری. پیامبر عزیز در بالاترین مرتبه اخلاقی قرار دارد. اما این پیامبر با این همه درجات عالی و متعالی و با این همه عظمت بالاترین خادم و خدمتگزار به جامعه بشری است. اصلاً همه وجود پیامبر خدمت و دلسوزی نسبت به انسان‌ها و فداکاری در راه انسان‌هاست.
پیامبر آمد انسان‌ها را تزکیه کند و آیات قرآن را بخواند و راه هدایت را به انسان‌ها نشان دهد. این بالاترین خدمت است. بزرگ‌ترین خدمت به جامعه بازکردن راه هدایت و نشان‌دادن قله‌های سعادت است و پیامبر برای این مأموریت و خدمت چه رنج‌ها کشیدند. بیست و سه سال بعد از بعثت و قبل از آن سال‌های طولانی در حال تلاش و مجاهده بودند.
کسی به خاطر ندارد و تاریخ ثبت نکرده که پیامبر ما روزهایی را به بطالت گذرانده باشد. همه عمر پیامبر به طور پیوسته مشغول خدمت به جامعه بود. آن همه تهمت، بی‌حرمتی‌ها، افتراها و توهین‌ها، دندان مبارکش را شکستند، پیشانی‌اش را شکستند و به او لقب ساحر دادند. گفتند این سحر می‌کند، مجنون است. هر چه توهین داشتند به ساحت پیامبر نثار کردند، اما پیامبر یک لحظه دست از خدمت به جامعه برنداشت. او را تبعید کردند و با یارانش در محاصرۀ اقتصادی قرار دادند؛ سه سال و چند ماه. بیش از 70 نبرد را براو تحمیل کردند. پیامبر همه این سختی‌ها و زحمت‌ها را برای چه تحمل کرد؟ برای اینکه مردم اصلاح شوند، اخلاق مردم اصلاح شود و اخلاق انسانی و الهی بر جامعه حاکم شود، اندیشه‌های ضد انسانی و ظلم از بین برود، عدالت بیاید، کینه‌ها برود، دوستی و محبت بیاید، فقر و محرومیت از جامعه انسانی ریشه‌کن شود و عدالت در جامعه حاکم شود. پیامبر همه این زحمت‌ها را کشید برای اینکه مردم در آسایش، امنیت و آرامش زندگی کنند. پیامبر این همه تلاش کرد تا به یتیمان و محرومان رسیدگی شود. پیامبر در دورۀ کوتاه حاکمیت با این همه طراحی‌های دشمنان و منافقان، با همه فشارها و جوسازی‌ها آبادانی و عمران گسترده در زمین برقرار کرد. پیامبر زحمت کشید پاکی، ایمان و صداقت که مایه سعادت است در جامعه انسانی و اسلامی حاکم شود.
عزیزان من! زندگی پیامبر و زندگی امیرالمؤمنین علی(ع) به ما می‌آموزد که راه سعادت، کمال و آرامش تلاش برای سعادت و خدمت به دیگران است. پیامبر عزیز فرمود: رئیس القوم خادمهم، چه کسی رئیس است کسی که خادم و در خدمت مردم است، برای مردم دل می‌سوزاند و برای مشکلات دیگران تلاش می‌کند.
عزیزان من! اگر همین یک درس پیامبر در جامعه پیاده شود و بین مردم مسابقۀ خدمت برقرار شود، هر کس هر کجا که هست نیت، همت و تلاشش خدمت به جامعه باشد و هرکس هر شغلی که انتخاب می‌کند و هر مسیری که برای زندگی خود بر می‌گزیند آن شغل و مسیر را در خدمت سعادت و پیشرفت جامعه قرار دهد همه نسبت به هم دلسوزی و محبت داشته باشند و همه در تلاش باشند مشکلات دیگران را برطرف کنند، آن کسی که کشاورز است به دنبال تأمین غذای جامعه و حل مشکلات غذایی جامعه باشد و آن کسی که معلم و استاد است به دنبال تأمین علم مفید جامعه باشد، آن کسی که صنعتگر است به دنبال تأمین نیازهای صنعتی جامعه باشد و آن کسی که کارمند اداری و خادم دستگاه‌های حکومتی است به دنبال خدمت به مردم، رفع مشکلات شهر، استان و کشور باشد آن وقت ببینید چه جامعه زیبایی درست می‌شود. زندگی در چنین جامعه‌ای چقدر دلنشین است. همه باید به تأسی از پیامبر عزیز در خدمت به یکدیگر سراز پا نشناسند و غمخوار و خادم هم باشند.
عزیزان من! رمز سعادت فردی و اجتماعی این است که هر کس برای سعادت دیگران تلاش کند. خدای متعال وعده کرده که هر کس از اموال، جان، اندیشه و وقت و توانش برای خدمت به دیگران استفاده کند خدا جای او را چند برابر پر خواهد کرد و او را به مراتب بالای سعادت و کمال انسانی نایل خواهد کرد. شما ببینید سعادتمندترین سعادتمندان تاریخ انسان کسانی بوده‌اند که عمر، زندگی و توان خود را وقت خدمت به جامعه کرده‌اند. من خدا را سپاسگزارم که ملت ایران و مردم عزیز استان چهار محال و بختیاری اهل محبت، خدمت، صداقت و سعادت‌اند. می‌بینیم وجود تمام مردم این استان هم موجب خیر، عزت و هم موجب افتخار ملت ایران است.
بگذارید چند بیت شعر درباره خدمت کردن به مردم از مرحوم شیخ بهایی آن عالم بزرگ که هم عالم، عارف، فقیه و مهندس بود و هم کارهای بزرگی در ایران انجام داد بخوانم.
همه روز روزه‌بودن همه شب نماز کردن
همه سال حج نمودن سفرحجاز کردن
زمدینه تا به کعبه سروپا برهنه رفتن
دولب از برای لبیک به وظیفه بازکردن
به مساجد و معابد همه اعتکاف جستن
زملاهی و مناهی همه احتراز کردن
شب جمعه‌ها نخفتن به خدا راز گفتن
زوجود بی‌نیازش طلب نیاز کردن
به خدا که هیچ‌کس را ثمر آن قدر نباشد
که به روی نا امیدی دربسته بازکردن
شما ببینید عزیزان من آن قدر خدمت به دیگران مهم است که امام عزیز راحل ما آن رهبر بی‌بدیل و رهبر الهی و احیاکنندۀ همه بشریت در عصر حاضر، بزرگ پرچمدار توحید و عدالت فرمود: اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از این است که رهبر بگویید. افتخارش این بود که به او خدمتگزار بگوییم. هر موقعی که از خودش حرف می‌زد می‌نوشت این خدمتگزار کوچک ملت و رهبر عزیز و گرانقدر ما هم که امروز پرچمدار توحید و عدالت است ایشان هم فرمودند شأن ما خدمتگزاری به ملت است و اصلاً ما نوکر این ملت هستیم.
خدا را سپاسگزاریم که مردم این سامان یعنی چهارمحال و بختیاری عزیز اهل ایثار، خدمت، خیرخواهی و فداکاری هستند. حال با همین مقدمه نگاهی به وضع دنیا بیندازید. مشکل دنیا چیست؟ یک عده بر مراکز قدرت حاکم شده‌اند و به جای اینکه از فرصت استفاده کنند و به جامعه بشری خدمت کنند به دنبال باند و گروه خودشان و پرکردن جیب چند سرمایه‌دار و راضی کردن چند صهیونیست بی‌فرهنگ آدم‌کش هستند.
حاضرند همه ملت‌ها و کل زمین در فقر و عقب‌ماندگی باشند، اما جیب چند سرمایه‌دار فاسد، خودخواه و زیاده‌خواه پر باشد. به خاطر آنها جنگ راه می‌اندازند، کشورها را اشغال می‌کنند، آدم می‌کشند، جنایت می‌کنند و به خاطر آنها طراحی های اقتصادی می‌کنند و ثروت ملت‌ها را غارت می‌کنند. به خاطر آنها با بهانه‌های گوناگون جلوی پیشرفت ملت‌ها را سد می‌کنند. به خاطر چند تا صهیونیست و سرمایه‌دار نام خودشان را به ننگ در تاریخ ثبت می‌کنند.
امروز که می‌بینند ملت ایران مصمم است و همه دست به دست هم داده‌اند و عزم به ساختن و پیشرفت کرده‌اند و نمی‌توانند جلوی حرکت سازندۀ ملت ایران را بگیرند دنبال بهانه‌های دیگری هستند. با کمال پررویی و نهایت بی‌شرمی می‌خواهند ملت بزرگ ایران را متهم به تروریسم کنند. ملتی که خود قربانی تروریسم است و ملتی که خودش و فرزندان خودش را به خاطر ترور عوامل صهیونیستی و امریکایی از دست داده و ملتی که به عزای رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس دستگاه قضایی ، نمایندگان مردم، وزرا و مردم کوچه و بازارش نشسته. ملتی که پرچمدار انسانیت، اخلاق، صلح و عدالت بوده است، ملت ایران چه نیازی به ترور دارد؟ ملت ایران مگر می‌خواهد سرزمین‌ها و ثروت دیگران را تسخیر کند و به دیگران زور بگوید که به دنبال ترور باشد.
در همین دوساله عوامل صهیونیست‌ها چند نفر از دانشمندان ما را ناجوانمردانه ترور کردند. پشت پرده امریکا صهیونیست‌ها هستند. خودشان بمب اتم دارند و موشک هایی ساخته‌اند که همه جای دنیا را می‌تواند هدف بگیرد. بعد همین‌ها می‌آیند با پررویی می‌گویند ملت ایران دنبال این است که بمب اتم بسازد. این مردم اگر بخواهند بمب بسازند از شما می‌ترسند؟ این مردم شما را آدم حساب نمی‌کنند. این مردم نیاز به بمب ندارند. این مردم اگر بخواهند شما را بزنند طوری می‌زنند که صدایش در نیاید اما جیغ بنفش شما بالا برود. ملت ایران با اسلحه و بمب نمی‌زند بلکه با فرهنگ، منطق، اخلاق و عدالت خواهی دمار از روزگار شما در خواهد آورد.
ملت ایران منطقی را به جهان عرضه می‌کند که حتی کارمندان کاخ سفید هم طرفدار آن منطق هستند. ملتی که تمدن، فرهنگ، اخلاق و انسانیت دارد نه نیاز به ترور و نه نیاز به بمب اتم دارد. این ملت ملتی انسانی است. در طول تاریخ فرهنگ ملت ایران حرف اول را در جهان زده است. از آن کاخ‌هایتان پایین بیایید و شهرهای ایران را دور بزنید.
در همین استان ساختمان‌ها و پل‌هایی هست که عمر آنها چند برابر کل تاریخ شماست. کسانی که به ضرب و زور با اشغال سرزمین دیگران و با کشتار بومی‌ها و جنایت یک جایی را اشغال کردند، 200- 300 سال بیشتر از عمرشان نمی‌گذرد. اینها می‌خواهند در مقابل ملتی که چند هزار سال فرهنگ و تمدن دارد بایستند و این ملت را متهم به ترور و بمب اتم کنند. ما بمب اتم لازم نداریم.
خودتان هم می‌دانید ملت ایران عاقل‌اند. نمی‌آیند دو بمب در مقابل بیست هزار بمب شما بسازند. چیزی می‌سازند که شما نتوانید جواب آن را بدهید، آن هم اخلاق، انسانیت، توحید و عدالت است. البته به شما بگویم، لذت حقیقی زندگی در خدمت کردن، محبت و دلسوزی به دیگران است و اینها از همین جا محرومیت و شقاوتشان آشکار است. اینها از لذت‌های حقیقی زندگی محروم‌اند. فقط لذت‌های حیوانی و پست‌تر از لذت‌های حیوانی که لذت نیست بدبختی است. آنها از لذت‌های حقیقی لذت انسانیت، انسان بودن، عشق و محبت و اعتماد داشتن محروم‌اند.
من می‌خواهم از زبان مردم شهرکرد و چهارمحال و بختیاری به نمایندگی از همه ملت ایران یک کلمه به شما بگویم و شما را نصیحت کنم؛ این همه علیه ملت ایران اقدام کردید چه چیزی نصیبتان شد؟ جز بدبختی و رسوایی؟ حالا می‌خواهید ادامه دهید؟ به ضرر خودتان است. ما نصیحت می‌کنیم برگردید. چرا تمام حیثیت خودتان را خرج می‌کنید؟ چرا حیثیت آژانس را خرج ادعاهای پوچ امریکا می‌کنید؟ اگر دوست ملت ایران باشید به نفع شماست.
تاریخ نشان داده که هیچ یک از دشمنان ملت ایران طعم افتخار و پیروزی را نچشیده‌اند. می‌خواهید ببینید این کارهایی که می‌کنید پاسخ ملت ایران چیست؟ حال از زبان مردم شهرکرد خواهید شنید. بدانید این ملت از راهی که در پیش گرفته است سرسوزنی عقب نشینی نخواهد کرد.
اما به بحث سازندگی ایران عزیز برگردیم. عزیزان من! پدران و اجداد ما صدها سال در راه حفظ، آبادانی، عزت و فرهنگ ناب الهی و اهل بیتی این سرزمین تلاش کردند. امروز دور، دور من و شماست. امانت را تحویل گرفته‌ایم باید آبادتر، آزادتر، عزیزتر، پیشرفته‌تر و مقتدرتر به نسل‌های بعد بسپاریم.
امروز مأموریت ما ساختن ایران است. همه ایران باید ساخته شود. تمام ایران عزیز است. عدالت محور، پایه اصلی و اصل خدشه‌ناپذیر است. همه باید مطالبه و عمل کنیم. اگر عدالت باشد همه سرزمین آباد خواهد شد، همه به آرامش، عدالت و زیبایی می‌رسند و همه بهره‌مند خواهند شد. البته عدالت دشمنان فراوان دارد، نه به لحاظ تعداد بلکه به لحاظ شیطنت‌ها و ناجوانمردی‌ها. از مستکبران عالم بگیرید که دشمنان اصلی عدالت هستند تا بعضی‌ها که زیاده و بیش از حقشان می‌برند. به ما می‌گویند چرا به استان‌ها می‌روید؛ چرا پروژه‌ها را فعال می‌کنید؟ چرا ساعت‌ها با محرومین نشست و برخاست می‌کنید؟ پاسخ ما روشن است. این سیره پیامبر است. بالاترین عزت زندگی با مردم برای مردم و در خدمت مردم است.
عزیزان من! یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برای ساختن ایران که تقریباً در همه جای ایران به آن نیازمند هستیم، بسیج عزم عمومی است. همه باید دست به دست هم بدهیم دولت و ملت، جوان و غیر جوان، مبتکر و غیرمبتکر، خلاق، کارآفرین، کارگر و صنعتگر، عشایر، کشاورز و دامدار، کسبه و اداری همه دست به دست هم بدهیم و مشکل بیکاری جوانان عزیز را از کشور عزیزمان برطرف کنیم.
به خدا اولاً وجود تعداد زیادی از جوانان عزیز، مؤمن، پاک و دلسوز بزرگ‌ترین سرمایه برای کشور و افتخار کشور است و در ثانی اگر در بین جوانان عده‌ای بیکار باشند این هم‌ مهم‌ترین مشکل کشور و البته لکۀ ننگ است که باید همه با هم دست به دست هم بدهیم و با ایجاد اشتغال انشاءالله بیکاری را از ایران عزیز و این استان ریشه کن کنیم.
انشاءالله شورای عالی اشتغال در این استان تشکیل می‌شود و خود بنده هم شرکت می‌کنم و در حد توان هر چه داریم به صحنه می‌آوریم و مردم استان هم هر چه دارند بیاورند، دست به دست هم بدهیم برای جوان‌های عزیزمان شغل آبرومند و شرافتمندانه ایجاد کنیم.
طی سه سفر، دولت 594 مصوبه برای کل استان دارد. از این 594 مورد 255 مصوبۀ اجرا شده و 193 تا در حال اجراست و 146 مورد هم هنوز کاری شروع نشده است. حال ما در جلسه دولت اول این 146 مورد را بررسی می‌کنیم که اشکال چه بوده؟ آیا کوتاهی بنده بوده؟ پول نبوده؟ مصوبه مجلس؟ مقررات اجازه نمی‌داده؟ اینها را بررسی می کنیم.
من به شما عرض می‌کنم همت دولت براین است که به لطف خدا تمام مصوبات قبلی در دورۀ همین دولت اجرایی و عملیاتی شود و هیچ‌کدام از قول‌های این دولت به لطف خدا روی زمین نخواهد ماند. البته این 594 شامل مصوبه 1459 پروژه است. مثلا تصمیم گرفته شد برای همه شهرها سالن ورزشی ساخته شود، این یک مصوبه است اما ممکن است 10-15 پروژه را دربرگیرد. پروژه‌های خوبی شروع شده. از جمله چهار طرح بزرگ برای آبرسانی به استان و تأمین آب کشاورزی و آب شرب شهرستان. همین جا من خدمت امام جمعه عزیزمان نمایندۀ مقام معظم رهبری، آقای استاندار و همه شما بگویم که این دولت دولت عدالت است. در سفر اول گفتم ما طرح‌ها را به گونه‌ای اجرا می‌کنیم که اول نیاز این استان به آب تأمین شود بعد انشاءالله آب به استان‌های دیگر خواهد رسید.
بعضی پروژه‌های صنعتی اجرا شد. پروژه‌های فرهنگی و دانشگاهی که در حال اجراست به من یادداشت دادند. اینجا مثل اینکه کسی راجع به دانشگاه پیام نور اظهارنظری کرده؟ پیام نور معتبر معتبر است.
من روز اول گفتم خودم مسئول هستم. هر جا کشاورزی، صنعت و... هست اولویت اول با استان چهارمحال و بختیاری است بعد برای جاهای دیگر خواهد رفت. برای اینکه خیالتان راحت باشد ما دو طرح عظیم را امسال شروع می‌کنیم یکی طرح خلیج فارس و یکی دریای مازندران که هر دو برای بخش مرکزی ایران است، برای اینکه خیال شما و همه راحت شود.
برای پتروشیمی، فولاد، صنعت و ... کارهای خوبی شروع شده و بخشی هم باید شروع شود. کارهایی هم هست در جلسه شورای اشتغال انشاءالله برای مردم عزیز استان تصمیم می‌گیریم.
موضوع مهم دیگر بحث ارتباطات استان است. در پروژة‌های دولت مصوب است که انشاءالله آزاد راه به شهرکرد برسد که این را هم در جلسه دولت تقویت می‌کنیم. حدود 40 کیلومتر باقی مانده که آن را هم انشاءالله خواهیم ساخت و به شما تقدیم خواهیم کرد.
احداث راه‌آهن سراسری شروع شده و قرار است که به شهر کرد و از شهرکرد هم به سمت خوزستان بیایند.
من باید دو نکته را خدمتتان عرض کنم. یک نکته دربارۀ شیوۀ آبیاری است. دولت امسال برای آبیاری‌های مدرن بودجه گذاشته، آقای استاندار و مدیر بخش کشاورزی عنایت کنید کشاورزان عزیز هم مشارکت کنند، برای شیوه‌های جدید آبیاری دولت تا 85 درصد رایانه می‌دهد آن 15 درصد را هم خود کشاورزان عزیز کمک کنند آن را هم بابت کار خودشان حساب می‌کنیم.
عزیزان من! امسال در کشور ما در آبان ماه برنامه مهمی در حال اجراست که طرح سرشماری و آمار است. البته قرار دولت این است که با توسعه دولت الکترونیک از پنج سال آینده‌ دیگر ما نیاز به سرشماری میدانی یعنی مراجعه به مراکز جمعیتی نداشته باشیم. برای آخرین بار است که مأمورین سرشماری برای گرفتن اطلاعات مراجعه می‌کنند. خوشبختانه مردم ما همکاری بسیار خوبی کردند. این آمار، پایه برنامه‌ریزی و بودجه ریزی کشور است و از روی این آمار دولت متوجه می‌شود چقدر صنعت، کشاورزی، بودجه، سد و کارخانه باید به کدام استان، کدام شهرستان و بخش و منطقه اختصاص بدهد.
ملت عزیز همراهی خوبی کردند، اما طبق برآوردها حدود ده درصد از مردم هنگام مراجعه مأموران در محل کار و خانه نبودند. قرار است یک بار دیگر سریع تمام شهرها و روستاها مرور شود تا آنهایی که آمارشان را به مأمورین آمارگیری نداده‌اند انشاءالله در این دورۀ تکمیلی ظرف این هفته و هفته آینده همکاری کنند تا براساس آمارهای دقیق بتوانیم برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.
اما سخن پایانی من تشکر و دعاست.
سه تشکر و چند دعا، تشکر اول به خاطر تمام خوبی‌های شما در طول تاریخ است. من می‌خواهم اینجا باافتخار اعلام کنم، تاریخ ایران از مردم چهارمحال و بختیاری جز خوبی، صفا، عزت و اخلاق ثبت نکرده است. به خاطر این خوبی‌ها و خدمات شما در طول تاریخ و در دورۀ انقلاب تا امروز تشکر می‌کنم.
تشکر دوم من به خاطر لطفی است که به این خادم کوچک خودتان دارید، در انتخابات و عرصه‌های گوناگون بزرگواری می‌کنید و بنده و دولت را مورد لطف قرار می‌دهید.
تشکر سوم به خاطر حضور حماسی امروز است. با هوشمندی حضور خادمان را بهانه کردید آمدید در خیابان‌ها و این استادیوم حماسه‌ای عظیم برپا کردید. شعارها را دادید و سخنان را به گوش دنیا رساندید و عزم و اراده و عظمت خودتان را یک بار دیگر اثبات کردید و موجب عزت ملت ایران و دلگرمی ملت‌ها و یأس مستکبران و دشمنان شدید.
ای خدای بزرگ این مردم عزیزند آنها را بر بام عزت جهان بنشان!
ملت ایران را به قله‌های پیشرفت نائل بگردان!
جوانان عزیز ما را به اوج ایمان، علم و عمل صالح برسان!
همه آرزوهای خوب جوانان عزیز ایران را برآورده ساز!
موانع پیشرفت ملت ایران را برطرف کن!
دشمنان ملت ایران را منکوب کن!
ملت‌های مظلوم نجات عنایت بفرما!
ای خدای بزرگ، ای رازق کریم، ای مهربان‌ترین مهربانان، یا ارحم الراحمین، این استان چهار سال است با خشکسالی مواجه است همه خزائن عالم در اختیار توست. اینها همه مؤمن‌اند و چشمهایشان به سمت توست. ای خدای مهربان، باران رحمتت را تا سیراب شدن سرزمین ببار!
ای خدای بزرگ، امروز همه جهان از ظلم به ستوه آمده. ظلم همه جهان را گرفته و ظالمان گردن‌کشی و قلدری می‌کنند و حق ملتها را تضییع می‌کنند. وعده‌دادی نجات بخشی بفرستی. ای خدای یگانه، ای مقتدر بی‌همتا، هر چه زودتر یاور مستضعفان، نجات بخش و عاشق انسان‌ها، مهربان‌ترین مهربانان، عدالت گستر حقیقی مهدی عزیز ما را برسان!
عزیز، سربلند و پیروز باشید

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات